Aloha!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Judith Romar - WaarBenJij.nu Aloha!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Aloha!!

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

25 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Aloha zo als ze dat zeggen hier op Hawaii!!
Aloha is een ander woord voor Hallo.

Maandag ochtend ben ik om 7.30 bij Brendan en Susan vertrokken. Om 5 uur was ik dan eindelijk bij het Formule 1 hotel.
Het is dan wel een effe duurder nachtje als een hostel, maar daar tegen mocht ik wel me auto daar 2 weken gratis laten staan!!
En dan kan het al heel gouw uit!
Ik heb die avond nog wat rond gelopen daar in de buurt en jawel ik heb kerst spullen voor opa en oma gevonden!!
Ik liep er zo ineens tegen aan. Ook heb ik nog een klein goedkoop koffertje gevonden voor Hawaii.
Die groten woord zo’n gesjouw! En bovendien had ik maar voor 15kg bagage betaald.

Dinsdag 21 februari had ik de wekker al op tijd gezet!
Ik vloog pas 18.00 maar wou nog even wat wasjes doen, koffer daarna verder inpakken en dan om 13.00/14.00 met maar liefst 9KG bagage richting vliegveld met de trein.
Dat is eerst 15/20 minuutjes lopen, dan 30 minuutjes naar Centraal/City en dan overstappen naar internationaal airport.
Alles bij elkaar duurde het zo’n 1,5 uur en was ik 15.15 op het vliegveld. Maar ik was niet de enigen die naar Hawaii ging en er al op tijd was.
Eenmaal ingecheckt kreeg ik te horen dat we niet 18.00 uur vlogen maar 20.00 uur.
Agja het is niet anders. Dan gaan we maar even rondjes lopen.
Eenmaal in het vliegtuig kwam ik er al gouw achter waarom deze vlucht zo goedkoop was.
Het is alleen een vlucht. Exclusief eten, drinken, dekentje, kussentje enz. enz. een aangezien we 21-2-2012 om 20.00 uur vlogen en 21-2-2012 om 9.00 uur aankwamen wil je wel wat eten, drinken en slapen.
Gelukkig was het vliegtuig niet helemaal vol en zat er naast mij niemand en kon ik me als een garnaaltje opvouwen om zo te kunnen slapen op 2 stoelen.
Maar zonder kussentje en dekentje is dat toch niet zo lekker… Je kon het kopen maar ik was te krenterig…
Ik heb ook niet gevraagd wat het kost. Wel zag ik bij de mensen die het wel kochten dat er zelfs een tandenborstel met tandpasta bij zat!
Eten en drinken konden we ook kopen. Het was niet super duur maar voor de terug reis haal ik het van tevoren.
Na het eten even een filmpje gekeken en toen gaan slapen.
Rommelig nachtje maar om 9 uur lande we dan op het zonovergoten en prachtige Hawaii, Aloha!!

Bij de douane moest ik nog wat vagen beantwoorden, waar ik vandaan kom, wat voor werk ik deed in Australië, hoelang ik hier bleef en welke eilanden en ik moest mijn visum van Australië laten zien omdat die niet in mijn paspoort zat.
De vrouw was best streng, zo streng dat het haar niet eens opviel dat mijn visum op mijn sofi nummer staat en niet op mijn paspoort nummer.
Gelukkig maar anders stond ik daar nog wel even.
Tegenwoordig gaat het elektronisch mevrouw en staat er nix meer in het paspoort.
Een geprint A4tje is je bewijs!


Ik ben met een shuttle bus naar het hostel gebracht in Waikiki en heb die dag de omgeving wat verkend.
Ik heb nog nooit in 1 dag zo veel Ford Mustangs gezien!! O my god, in alle kleuren rijden ze hier rond ik vraag me af ze hier kosten?! (importeren?!) Dikke Dodge, Chevrolets echt een paradijs HEERLIJK!!!
Het hostel had voor woensdag een tripje naar het noorden van het eiland, een hele dag voor maar $20. Dus daar had ik me voor opgegeven.
Daarna even over de boulevard. Ik wou eerst een scooter huren voor donderdag om ze het eiland over te gaan.
Maar dat is met een scooter in 1 dag niet te doen + dat je niet overal met de scooter kan komen.
Vervolgens liep ik tegen een tour kraampje op waar je een eiland tour kon boeken voor niet veel. Hawaii is vergeleken met Australië echt een kopie!!
s ‘Avonds even skype met Potveer Sjaak en me ouders die woensdag vertrekken met mijn zusjes en Froukje naar Curaçao!!

Woensdag was het 9 uur vertrek naar het noorden van het eiland.
Maar in Hawaii hebben ze de term “Hawaii minuten” dus 5 Hawaii minuten kan dus zo 20 minuten zijn.
Dus voordat we met zijn allen in de V12 Ford bus zaten was het 10 uur.
We reden langs een ananas plantage naar boven.
We zijn naar verschillende populaire stranden gegaan!
Het surf strand van de wereld en de populairste uit de films. O.a. de films Jurassic park, 6 days 7 nights, The Descendants en de tv-serie Lost.
We hebben lekker gezwommen en gezond. Terug reis reden we langs een strand waar schilpadden waren!
We hebben 1 hele grote gezien! Om 19.00 uur waren we weer terug. Ik ben met 2 meiden Shannon en Michelle uiteten geweest en daarna waren we op!
Donderdag werd ik 8.25 opgehaald voor de eiland tour maar ik dacht al die tijd 7.25 dus net voordat ik de kamer wou verlaten keek ik op me papiertje en zag ik dat ik een uur te vroeg was!
Naja dan nog maar even op bed liggen. Toen de bus kwam was ik wel op tijd weer klaar.
Er zaten niet veel jongeren in maar hij was wel vol, en eigenlijk SUPER GEZELLIG!!
We hadden echt een geweldige reis gids!
Hij wist alles en had een goed gevoel voor humor wat de hele bus wel aansprak!
We leerden typische Hawaiiaanse dingen en woorden.
We zijn gestopt bij Haunama Bay, Blow Hole, Waimanalo, bij een heerlijk plaatselijk restaurant waar we heerlijk hebben gegeten en waar ook een shop was.
Daarna was er een gratis toetje bij een macadamia noten fabriek.
Macadamia noten koffie en noten. En ja ja ik heb de koffie geprobeerd en vond het lekker!!
Vervolgens wat verschillende noten geprobeerd! Erg lekker! Macadamia noten komen eigenlijk uit Australië maar hier heb je ze ook.
Daarna zijn we doorgereden naar Hawaiian tempel, Sunset Beach en Dole Plantation.
Om 17.00 uur waren we weer terug bij het hostel. En ik ben heel wat Hawaiiaanse woorden rijker:

- Aloha = Hallo.
- Aloha aina = liefde van het land.
- Aloha kai = Liefde van de zee.
- Kokua = Help.
- I = Yes.
- Ohana = Familie.
- Mahalo = Dank je wel.
- Luau = Feest.
- Lua = Toilets.
- Pipi = Vlees.
- Aöli pilikia = Geen probleem.
- Ono = verrukkelijk (dus als je iets niet wil moet je niet o, no zeggen maar no thanks of iets anders!!)


Wist je dat:
- Hawaii een eigen liedje heeft?: http://www.youtube.com/watch?v=_gqexDy2UHg&feature=related De bus chauffeur zong hem beter! (niet in opera ;) )
- Het typisch hawaiiaanse drankje Blue Hawaii is?
- In Hawaii hebben ze allemaal een bloem in hun haar maar dat betekend ook wat:
Rechtst = Getrouwd.
Links = Vrijgezel.
Boven op je hoofd = Getrouwd maar maak pret. (Have fun)
Achter op je hoofd = Getrouwd maar mannen volg me!! ( je snapt wel dat toen de bus chauffeur dit ons vertelde de hele bus vlak lag van het lachen! Ey joehoe heren zie mij, woehoe volg me! Maar dan in het Engels)
- Ze mijn ID voor alcohol donderdag avond helemaal niet hebben gevraagd? (je moet namelijk 21 zijn hier voor alcohol)
- Ze in Hawaii een “hang loose” hebben? Dat is je hand in een vuist maken en dan je pink en duim opsteken. Dit is en doen ze overal, bijv. in het verkeer als ze elkaar voorrang geven, als ze nog wat te drinken willen of als het goed gaat.

Ik ben net aangekomen op het volgende eiland Kauai.


Bedankt weer voor alle reacties! Erg leuk!! Ook de privé mails!!

En Leila en Remco ik zou maar haast maken!! Remco heeft wel smaak, dit wil je niet missen!! (kids tot 2 jaar zijn gratis)

  • 25 Februari 2012 - 01:29

    R4+M1:

    Vanuit een zonovergoten Curacao (meestal tenminste) genieten wij ook weer van dit verslag! Wij vermaken ons ook prima, zwemmen, snorkelen, struisvogels bekijken & opeten, drinken en dat alles in een Curacaos tempo :-) Suc6 verder en surf ze!

  • 25 Februari 2012 - 11:28

    Wout En Tineke:

    Hallo Judith wat een geweldig avontuur weer prachtig en wat leuk die hawaiaanse woorden.
    Hoeveel eilanden telt Hawaai ?
    Als ik het goed lees zitten pap en mam plus de meiden op Curacau nou lijkt mij ook leuk nou judith de groeten van mij .
    P.s. Tineke schrijft je ook nog doeiii xxxx

  • 25 Februari 2012 - 11:40

    Oma En Opa:

    Nu de hele familie Romar is uit gevlogen hier een groet uit het zon overgoten Julianadorp.Hier is alles goed.Wat een lange reis naar dat verre Hawai,maar je leer er weer een nieuwe taal bij.Wat heb je veel gezien en mee gemaakt op je reis door Australie en nu in Hawai .Wij wensen je [jullie] nog een goede reis,ook in Curacao.

  • 25 Februari 2012 - 16:18

    Remco & Leila:

    Ha die Judith!
    Wat een gave foto's zeg!! Het ziet er idd superrelaxed uit. En bedankt voor de tip. Nu kan ik Remco dus helemaal niet meer overhalen om naar België ofzo te gaan haha. Dat valt helemaal in het niet bij zulke berichten :D

    Geniet er lekker van! Vooral van de drank, want Hawai lijkt me ook zo'n eiland waar ze goede mixies hebben ;)

    groetjes

  • 26 Februari 2012 - 00:15

    "Ome" Sjaak:

    Hoi Judith, doe mij maar een '67 Mustang Shelby!!!!!!
    Kan die oude, hoewel veel nieuwere, Mondeo natuurlijk nooit tegen op.
    Veel plezier in het vervolg en tot kijk, Sjaak

  • 26 Februari 2012 - 08:07

    Tineke:

    hoi jud.
    wat een heerlijke eilanden lijken me dat te zijn.en dan zulke prachtige fotos, echt een sprookje. ik ben benieuwd of jij ook een bloem in je haar hebt?al de verhalen en fotos, maken me wel een beetje jaloers ,zoveel belevenissen al die mooie stranden ,je verslagen zijn zo mooi dat we een beetje het idee hebben dat je er bij bent ,geweldig jud.en nu ook je ouders en zussen op pad zijn zijn we ook op de hoogte hoe het daar gaat, ik wens je nog heel veel mooie dagen op hawaii ,ik kijk al weer uit naa jer volgende, verslag, ben aan het eind van de week even een paar daagjes in het ziekenhuis maar wout houd me wel even op de hoogteheel veel liefs uit enschede en genieten he doeiiiiiiii tineke

  • 27 Februari 2012 - 14:02

    Ageeth:

    Aloha Juud,
    Wat weer een leuk verslag!
    Ook wij hadden een leuk weekend met de familie Groot in Centerparks Zandvoort, vandaar een wat ongewoon laat bericht van mij.
    Veel plezier op het mooie Hawaii

  • 27 Februari 2012 - 15:47

    Nelina Bas:

    Hoi Judith, ik wil je nog een hele fijne tijd wensen, je hebt een prachtige reis gemaakt en harstikke bedankt voor kaartjes aan mijn moeder, heel lief, veel groetjes, Nelina

  • 27 Februari 2012 - 20:53

    Tineke:

    Jee Judith wat een mooi verslag weer
    om jaloers op te worden.
    Er komt geen eind aan, het gaat maar door met jou.
    Maar meid geniet er nog maar volop van.Piet geniet ook van wat jij allemaal meemaakt en onderneemt.
    Wij zitten op het moment volop in de verjaardagen.
    Onze kleinzoon was 16Febr.jarig
    Onze oudste zoon 23 Febr.
    Onze jongste zoon 27 Febr.
    En een schoondochter 3Mrt.
    Judith we kijken weer uit naar je volgende belevenissen.

    Veel liefs uit Druten
    Piet & Tineke Meeuwsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

@ Australië

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

John de Wit.

26 Maart 2012

Het begin van afscheid nemen.

21 Maart 2012

Formule 1 bij McLaren!!

14 Maart 2012

Fraser Island

06 Maart 2012

Big Island!!
Judith

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1670
Totaal aantal bezoekers 111739

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 02 November 2012

@ Amerika 2012

02 November 2011 - 03 April 2012

@ Australië

25 Oktober 2011 - 01 November 2011

@ Kuala Lumpur

18 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

@ Dubai

Landen bezocht: