Na regen komt weer zonneschijn! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Judith Romar - WaarBenJij.nu Na regen komt weer zonneschijn! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Na regen komt weer zonneschijn!

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

29 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Op het vliegveld naar Kauai ontmoeten ik een man die 3 dagen les ging geven op dit eiland. Les over planten medicatie. We zaten niet bij elkaar in het vliegtuig maar naar de vlucht zagen we elkaar weer en hij werd opgehaald door een vriend en wou mij wel brengen naar me hostel.
Bij het hostel zat namelijk wel pick-up service maar dan moet je die wel 24 uur van te voren reserveren (wat nergens stond)… eenmaal bij het hostel zat er een doodzieke vrouw achter de balie.
Met veel pijn en moeite werd mij het een en ander uitgelegd en verteld en ze liet me de kamer zien. Ik vroeg nog of er ook een gratis lift naar het vliegveld was en die was er.
Maar toen ik later terug kwam om te vertellen hoe laat ik wou vertrekken, 8 uur was dat te vroeg… vanaf 11 uur zijn ze wakker…

Er waren 2 jongens in het hostel die een soort tour gidsen zijn. Dat betekend wanneer je wat van het eiland wil zien kunnen hun je rond brengen voor een X bedrag.
Nou waren dit van die luie kijk mij nou jongens die de hele dag ook al is het fris en heb ik een lange boek met vest aan zonder shirt lopen, hun haar is kort en in het midden wat langer
(zo als een hanen kam) maar geen gel dus geeeeeen gezicht!
Ze hangen een beetje om de luie chillende meisjes heen dus ik ging op zoek naar een tour bureau. Na 30/45 minuten lopen vond ik die dan eindelijk.
Ik heb 2 tours geboekt. 1 op een raft boot langs de kust van Na Pali (daar kan je niet rijden met een auto en werd me in het vliegtuig door me buurvrouw als tip gegeven) en 1 tour door de Waimea canyon.
Voor de tour langs de kust van Na Pali moest ik 7 uur daar zijn en het was een klein uurtje rijden. Maar de bussen die gratis waren deze maand reden niet zo vroeg dus ik moest een taxi regelen. Dat deed gelukkig het vrouwtje bij het tour bureau.
Toen ik in het hostel kwam en de jongens vroegen wat ik ging doen en ik het vertelde zei 1 van die 2 patsertjes dat hij mij daar voor $50 wel naar toe wou brengen (taxi was naar schatting van de vrouw $65). Ik zei oke dat is goed, scheelt mij toch $15.
De volgende ochtend 5.45 vertrek. We gingen eerst nog naar een café voor een kopje koffie/thee. Echter was ik niet de enige die daar naartoe gebracht moest worden de auto was vol, 5 mensen. Maar ik was de enige die moest betalen!!
Ik zei tegen die jongen dat ik het niet echt eerlijk vond. Dat ik betaal en de rest niet. Ja maar ik had de lift nodig en de andere niet.
Nou en zei ik een kleine tegemoetkoming zou best aardig zijn. Maar hij ging dat niet vragen dat mocht ik doen. Helaas niemand ging ook maar 1 cent uitgeven… Ik was er helemaal klaar mee!!
De tour was overigens prachtig. We zijn 5,5 uur wezen varen met 1 stop aan land om te eten en snorkelen.
We hebben onwijs mooie plekjes gezien! Weer heel veel uit de film jurassic park en wat van de film king kong!
Ook hebben we dolfijnen, schildpadden en walvissen gezien! 10 minuten voordat we bij de haven waren begon het te regenen en later te onweren.
Er was een bliksem die heeeel dicht bij het rubberen raft bootje in de zee sloeg want de flits en donder waren te gelijk en onwijs hard!
Iedereen schrok zich wild!! Gelukkig kwamen we niet veel later aan in de haven. Een groepje mensen van de tour uit California heeft me thuis gebracht.
Ik zou met de bus maar het regende pijpenstelen en er was geen overdekt hokje. Op dit eiland is echter 1 grote weg en 1 kleintje.
En hun reden langs mijn hostel naar huis en vonden het dus geen moeite omdat het op de route lag.
Eenmaal in het hostel nog wat boodschapjes gedaan, gekookt en toen lekker gecomputerd! Gratis internet en het regent toch!

De volgende ochtend regende het nog steeds. Dus ik dacht voor dat ik in deze stromende regen 15 minuten ga lopen voordat ik bij het ophaal punt ben bel ik even om te horen of het wel door gaat. Ja hoor mevrouw het gaat gewoon door.
Oke dan loop ik er naar toe! Eenmaal daar word er weer gebeld met de mededeling dat het toch niet door gaat!
Ik werd boos omdat ik nog geen 20 minuten geleden had gebeld en dat het echt niet kwam door de regen die is gevallen in de laatste 5 minuten. En omdat ik toch wel nat was geworden, 1 parapluutje houd natuurlijk niet alles tegen…
Ze vertelde me dat ze nog meer mensen moest bellen en hing zo op. Ik werd heel boos want zou die tuthola mijn geld niet terug moeten geven of zo??
Dus ik bel weer op en krijg een ander aan de lijn. Vertel dit verhaal en zeg dat ik mijn geld graag terug wil.
Ze vroeg me nog of ik de tour een andere dag wou doen maar ik zei dat dat niet kon want de volgende dag ging ik al weer. Ze zei me dat als ik me geld terug wou ik naar het tour bureau moest lopen om het daar te proberen.
Ik vroeg of ze gek geworden was want het regende pijpenstelen en het is 30 minuten lopen en dat het niet mijn schuld was dat de tour gecanceld was en dat het service van hun zou moeten zijn.
Maar het koppige vrouwtje wist het natuurlijk beter en aangezien de rest hier nog dicht was kon ik dus eerst terug naar het hostel. Dan maar even op skype.
Me ouders, zusjes en Froukje vermaken zich prima en de eerste zijn al her en der verbrand!
Wel genieten ze onwijs! Mama, Ingrid en Suzan hadden een introductie duik gedaan en papa en Froukje waren wezen snorkelen.
Daarna heb ik nog met een paar anderen geskyped en gechat want het regende en onweerde de HELE DAG!! Rond 15.00 sloeg de bliksem voor me giechel in een paal. Ik denk 10/15m verder op.
Een onwijze knal en flits. Van schrik viel mijn computer van me schoot! Gelukkig niks aan de hand, goed dingetje dus Jacco! Hufter proef!

(toen ik later op de middag het tourbureau had gebeld, kon ik me creditcard nummer geven en zou ze er voor zorgen dat ze het terug storten! Ik blij!)

Die avond heb ik het niet laat gemaakt. Ik heb wat gegeten in het dorpje met Anke, een meisje uit het hostel.
De volgende dag kon ik met haar mee rijden naar het vliegveld. Zij had een huur auto en vloog 1 uur voor mij.
Dan moest ik wel even op het vliegveld wachten maar dat maakte me niks uit, dan hoefde ik die rot jongens niet weer te vragen!!

Op het vliegveld heb ik een begin gemaakt aan dit verslag onder het genot van een kopje thee.
Er gaan gemiddeld zoon 25 vlucht op een dag van dit eiland Kauai naar Honolulu maar deze zat volgens mij aardig vol.
Toen ik het vliegtuig binnen kwam zaten er 2 verlepte Paris Hiltons op mijn plaats.
Ik zei vriendelijk dat ik de plaats bij het raam had en met een hele grote zucht stonden ze op en kreeg ik mijn plaats.
In Honolulu moest ik overstappen en vloog ik naar Maui. Volgens de meeste het mooiste eiland!

Ik moet zeggen het lijkt ook heel mooi! En de zon schijnt!!
Ik ben met de bus naar het hostel gegaan.
Ik ben in de middag even naar het shopping centrum geweest en bij het hostels zijn gratis tours en morgen ga ik er 1 doen.
Voor woensdag hebben ze snorkelen maar het onderwater leven geloof ik nu wel ik heb een zip-line geboekt. Een soort kabelbaan waar je zelf aan naar beneden glij!
Daarna gaan ik naar de kapper! Ik heb een nieuwe look gezien en ga het proberen! Niet kort, donker of licht maar wel even anders!

  • 29 Februari 2012 - 08:53

    Moon Kager :

    ha juud
    je geniet nog volop zo te lezen .... heerlijk hoor , ben blij dat het daar ook regent wel jammer ......
    doe je wel een footje van je nieuwe coupe volgende keer???
    have fun dikke knuf

  • 29 Februari 2012 - 10:26

    Klaas En Anneke:

    Dag Judith,
    Super dat je steeds zo geniet. Je beleeft wel veel. Vandaag wordt de Lentetuin geopend. Het ziet er weer prachtig uit. Als je je ouders en Froukje nog spreekt/mailt wens ze alsnog heel veel plezier. Ik weet niet meer wanneer ze thuiskomen.
    Groetjes van ons. Ben benieuwd naar je nieuwe coup.

  • 29 Februari 2012 - 10:28

    Marjan:

    Hoi judith, alweer nieuwe belevenissen! Maar goed dat je het in een verslag schrijft want anders is je hoofd nog voller dan vol!!
    Hier is het weer saai, mistig en bewolkt! Kleine wereld.
    Nou, geniet ze en tot het volgende verslag!!!!

  • 29 Februari 2012 - 12:50

    R4+M1:

    We krijgen hier al een beetje beeld bij je nieuwe kapsel, beetje korter en her en der wat langer ;-) We zien het wel, groeten uit Julianadorp, Curacao bij +30, zon en een briesje!

  • 29 Februari 2012 - 15:55

    Ageeth:

    Hey Juud,
    Voor het eerst lees ik wat gemopper in je verslag, het zat ook niet helemaal mee met je vervoer, tour en het weer.
    Ik hoop dat je op Maui meer geniet, succes bij de kapper.

  • 29 Februari 2012 - 17:30

    Wout En Tineke:

    Hallo Judith wat egoistisch om jou te laten betalen.
    Wat leuk die dolfijnen
    Is het onweer daar feller als bij ons zo te lezen wel.
    Wij zijn met bjorn bianca en de jongens naar de dierentuin in Osnabruck duitsland geweest was erg leuk nou de groeten maar weer en tineke schrijft ook nog doeiii xx

  • 29 Februari 2012 - 19:02

    Tineke:

    hoi jud.
    bedankt voor je lieve sms je.
    ben wel heel erg benieuwd naar je nieuwe coupe, maar gauw een foto op je site plaatsen he.?iedere keer ben ik weer verbaasd over jou uitgebreide reisverslag geweldig hoor .ik wens je heel veel plezier op maui en ik hoop dat het daar met het vervoer iets beter gaat.heel veel plezier de komende dagen .
    groetjes en veel liefs tineke

  • 29 Februari 2012 - 19:15

    Jan En Anneke. H:

    hoi. judith je maak wat mee zo.
    vooral met die betallingen.
    bliksem, wel eng.
    we lezen je verslag steeds met aandagd, spannet, leuk dat je vader en moeder froukje meenamen. en er zo van genieten, doe ze de groeten.
    Judith geniet er van ,en pas goed op je zelf.
    gr jan en anneke. H

  • 01 Maart 2012 - 11:32

    Alexandra:

    Heey juud!

    Ik vind je verslagen echt zo leuk om te lezen! :D heerlijk al die verhalen!
    Geniet nog even lekker van je laatste reismaand en hopelijk zie ik je gauw weer eens als je de o zo vertrouwde Nederlandse bodem weer bereikt :P

    Groetjes en dikke kus! Alexandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

@ Australië

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

John de Wit.

26 Maart 2012

Het begin van afscheid nemen.

21 Maart 2012

Formule 1 bij McLaren!!

14 Maart 2012

Fraser Island

06 Maart 2012

Big Island!!
Judith

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 111750

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 02 November 2012

@ Amerika 2012

02 November 2011 - 03 April 2012

@ Australië

25 Oktober 2011 - 01 November 2011

@ Kuala Lumpur

18 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

@ Dubai

Landen bezocht: