John de Wit. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu John de Wit. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

John de Wit.

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

05 April 2012 | Australië, Sydney

Sorry dit verslag is wat later, me computer was stuk.

Woensdag zijn Nadia en in naar Ballarat in Sovereign Hill geweest.
Ballarat is een stadje waar je kunt goudzoeken en heel veel te weten kunt komen over de mijnen.
In 1851 werd daar goud ontdekt, binnen 1 jaar kwamen daar ongeveer 10.000 goudzoekers op af.
30 jaar later liep het aantal inwoners pas weer wat af.
Wij hebben daar natuurlijk eerst gezocht naar goud! Niets gevonden maar wel grappig hoe dat vroeger ging! Daarna zijn we met een treintje een (goud)mijn in gegaan en kregen we een rondleiding over hoe daar vroeger gewerkt werd.
Ik heb het idee dat het nog niet heel veel beter is. Natuurlijk hebben we nu wel oor beschermers voor het geluid en andere beschermende kleding maar het blijft even gevaarlijk volgens mij.
Ook hebben we nog een rondje gedaan met paard en koets.
Daarna zijn we door het “winkel” straatje gelopen, zo als de bar vroeger was, hoe de jurken gemaakt werden, noem maar op!
Aan het einde van de dag een heerlijk bakkie thee met scones!

Donderdag ben ik rond half 11 vertrokken naar John en Fiona de Wit.
Ik zou om 17.00 uur bij John op zijn werk zijn maar in Melbourne is het zooooo druk en zoooo veel stoplichten (een groene gloed bestaat niet, dus gaat 1 licht op rood de rest ook, geen doorstroming. En ook hebben ze geen sensor dus soms gaat er een stoplicht op groen waar niemand voor staat.
Ze werken ook nog eens op tijd dus soms staat het 30 sec op groen en er komt niemand aan...)
Maar goed ik was dus 1,5 uur eerder vertrokken. Het was namelijk 5 uur rijden.
Om kwart voor 5 was ik er dan! Bij de katoen farm! John werkt bij een bedrijf dat ongeveer 200 ha katoen teelt! De katoen stond al in bloei maar in de schuur was het nog niet allemaal af.
Er werd een onwijs grote machine (uit Amerika) gemaakt/gebouwd en dat was nu in volle gang.
John gaf me een rondleiding over de velden en we gingen naar de machines.
Hij vertelde me dat de oogst dit jaar niet helemaal gelukt was omdat er zo veel regen gevallen was de laatste tijd. De katoen plantjes waren ook niet groen meer.
Ik vind dat er best veel overeenkomsten zijn met graan, het word ook geoogst door een soort combine, een plukker. En het moet ook een bepaalde droogte zijn.
Na alles gezien te hebben gingen we naar John’s huis.
Fiona was al thuis en als eerst kwam het foto boekje wat ik had mee gekregen op tafel. En ra ra ra bij de foto van de nieuwjaarsduik staan zijn kinderen er ook op!
Natuurlijk erg leuk die herkenning en ook Fiona ken wat dorpers. (Fiona is Australisch)
We hebben lekker gegeten en gedronken.

De volgende ochtend was Fiona nog thuis en voor ik vertrok vroeg ze me de groetjes te doen aan Jan-Willem en Collete, en Albert en Sandra.
Ik ben weer terug gereden. Om 4 uur was ik weer in Melbourne en om half 6 op de plaats van bestemming!

Zaterdag zijn Nadia en ik met Cicilia en haar broer Berney naar een Footbal wedstrijd gegaan!! Footy!!
Cicilia is bevriend met Brendan maar hij kon niet dus mocht ik met Cicilia mee naar haar favoriete club “Brisbane Lions”
Ik kon me daar wel in vinden want de leeuw is ook van Nederland en toevallig ook mijn sterrenbeeld!
Ze hadden het niet makkelijk want de scheids was tegen maar in de 3e helft scoorde ze 3x 6 punten en was de voorsprong zo groot geworden dat Melbourne deze niet meer in kon halen!
Footbal is niet zo als voetbal in Nederland. Het lijkt een beetje op rugby maar even minder geweld!
Ze spelen ook 4x 30 minuten en na 2x 30 minuten is er een grote pauze.
Nou dit was dus ook weer geweldig!!

Zondag zijn we nog even naar de Caribean markt geweest, hier was ik met het “Potveer team” als eens geweest in het begin.
Ik had hier een SD kaartje voor me camera van 32GB op de kop getikt voor $50,- en aangezien die heeeel goed werkt wou ik er daar nog wel 1 van!
s ‘Avonds een feestje bij Zenna, een vriendin van Nadia wat ook weer super gezellig was!
Maandag dan eindelijk de Ford verkocht!! YES IK BEN ER VAN AF!!!
Koffers zijn dicht en vanavond vlieg ik naar huis!! Ben benieuwd hoe het daar gaat!!

Cu!!



Lieven allemaal,

Onwijs bedankt voor het volgen van mijn super reis! Bedankt voor alle leuke reacties, mailtjes, smsjes noem maar op, SUPER!! Ik hoop jullie gauw weer te zien en te spreken!!

Bedankt!

Liefs Judith.




  • 05 April 2012 - 13:55

    Tineke:

    hoi jud.
    wat geweldig om nog even je laatste verslag te lezen we hebben heel erg genoten van al je belevenissen en ik neem aan dat je ook nog erg veel te vertellen hebt als we elkaar weer op de camping zien wij verheugen ons er erg op .hele fijne paasdagen voor jullie allemaal. groetjes uit enschede
    wout en tineke

  • 05 April 2012 - 14:34

    Louise:

    Zo ik heb ze allemaal gelezen hoor!
    Leuk om je reis gevolgd te hebben!

  • 05 April 2012 - 17:11

    Ageeth:

    Hey Juud, jij bedankt ons maar ik bedankt jou voor je mooie uitgebreide verslagen. Bijna alsof ik er zelf bij was. SUPER!!!
    We zien elkaar vast wel met de paas.
    Tot dan.

  • 05 April 2012 - 22:15

    Annemarie Kooiman:

    Hoi Judith

    Ik heb je gevolgd via je verslagen, wat heb jij veel beleefd en gedaan, prachtig hoor! Een reis om nooit te vergeten! Sterkte met het wennen in het koude Nederland en tot ziens op 18 augustus in Andijk/Grootebroek bij de TT

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

@ Australië

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

John de Wit.

26 Maart 2012

Het begin van afscheid nemen.

21 Maart 2012

Formule 1 bij McLaren!!

14 Maart 2012

Fraser Island

06 Maart 2012

Big Island!!
Judith

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 111732

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 02 November 2012

@ Amerika 2012

02 November 2011 - 03 April 2012

@ Australië

25 Oktober 2011 - 01 November 2011

@ Kuala Lumpur

18 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

@ Dubai

Landen bezocht: