Formule 1 bij McLaren!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Formule 1 bij McLaren!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Formule 1 bij McLaren!!

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

21 Maart 2012 | Australië, Sydney

Waar te beginnen met zoveel geluk?!

Donderdag begon het dan: De Formule 1!!
Ik had kaartjes voor de volle 4 dagen en ging donderdag voornamelijk heen om de nieuwe McLaren collectie te bewonderen en te kijken waar mijn plaats op de tribune was. Hier heb ik 3 a 4 uur vrolijk rond gescharreld en ben daarna weer naar Nadia’s huis gegaan.
s‘ Avonds hebben we een bezoekje gebracht aan het casino. $20 inzet en met $165 dollar ging ik weer naar huis! Dat is leuk!
We leerde 2 jongens uit Brisbane kennen die hier waaren voor de F1 en hebben na afloop nog wat met ze gedronken.

Vrijdag was de 1e vrije training om 12.30 dus ik zat netjes op mijn plaatsje. Het misserde wat maar met een poncho uit de supermarkt bleef ik droog.
Ik had donderdag namelijk al gezien dat een slap en smal patatje $5,20 was en kleine Red Bull (groote sponsor) $5,- dus dat ik eerst langs de supermarkt ga voor cola of iets anders en dan een heerlijk broodje bij de subway samenstel voordat ik naar het circuit ga.
Na de training die voor McLaren het beeste uitpakte, Hamilton 1, en Button 2 (McLaren is mijn faforiete team en met name coureur Lewis Hamilton) ben ik een rondje gaan lopen.
Iemand vertelde me namelijk dat er een plaatsje bij de pit was waar je met een beetje geluk een F1 coureur kon spotten dut ik was op zoek naar dat plaatsje. Niet te vinden natuurlijk maar wel de stand waar een Mercedes AMG, een Holden V8 supercar en de F1 McLaren wagen van Lewis Hamilton en Jenson Button stonden. Deze 3 auto’s deden elke dag een test.
Als eerst ging de Mercedes AMG van start, 17 seconden later de Holden V8 Supercar en 44 sec later als de Mercedes AMG de F1 wagen.
Vervolgens komen deze gelijk over de finish en zo zien wij dus het verschil in snelheid. Alle 3 hebben een V8 motor.
Maar na 30 minuten te staan kijken naar de 3 autos en gezien te hebben hoe de mannen de F1 wagen weer schoon en klaar maken voor het volgende kwam er opeens een man naar alle fans toe die stonden te kijken met de vraag aan mij en een paar anderen willen jullie even binnen komen? Ja duhhh natuurlijk!! En zo stond ik in eens aan de andere kant van het touwtje!
Menig man aan de andere kant van het touwtje stik jaloers maar dat kon mij lekker niks schelen!!
Ik raakte aan de praat met monteur Barry want ik had wat “technische” vragen.
Barry was specialist in de versnellingsbak en daar valt heel wat over tevertellen. Ik heb de 2e training bij hun gezien.
Tot het einde van de dag waren we in gesprek en werd ik ineens mee gevraagt naar een feestje.
Ja natuurlijk wil ik wel mee waar is het? Nou even verder op het terrein.
Het was een prive sponsor feestje van
Monster energy.
monster energy is sponsor van de Holden V8 die bij hun in de stand stond. Een groote vrachtwagen een podium en heel veel monster energy drank en vodka! Jamie jamie!!
We kregen al gou gezelschap van een paar monster meiden. 1 daarvan was April en haar gespreks onderwerp tegen iedereen was dat haar naam April was maar dat ze juni op de kalender was... Big deal... Ag ja meid als jij je alleen maar daar druk over hoeft te maken ;) . Gelukkig raakte ik nog in gesprek met Aleck.
Gespecialiceerd in de motor, en niet zo’n klein beetje ook!! Hij weet echt alles!!
Wat ik heel bijzonder vond is dat hij zei na de 1e training dat volgens hun berekeningen Button ging winnen...
Na het feestje gingen de monteurs weer naar hun hotel en ik naar Nadia. Wij hebben nog wat geronken buiten de deur en toen weer te bed.

Zaterdag was de 3e training om 2 uur. Die heb ik vanaf de tribune gezien en daarna ben ik weer naar hun stand gegaan. Ik kwam aan lopen en toen ze me zagen mocht ik meteen verder komen. Geweldig!
Ze waren druk in de weer en ik vroeg of kon ik helpen?
Want ja anders voel je je ook zo ongemakkelijk en voel je je eigenlijk eerder in de weg staan... Ik kreeg een poetsdoekje en een buusje cleaner polish wax free in me handen en mocht helpen poetsen!
Vervolgens keek ik de kwalificatie bij hun een Hamilton was de snelste!! Pole-Position!!
Dat betekend dat hij mocht starten van de 1e plaatst en de 2e plaats was voor Button. Een geweldige start dus! Om dit te vieren gingen we uiteten.
Eerst ieder naar zijn hotel en dan zien we elkaar bij het afgesproken restaurand.
Ik mocht Nadia mee nemen dus samen gingen we heen. Wij waren even eerder maar dat maakte niet uit. De mannen kwamen maar met zijn 4e want de rest ging het niet zo laat maken. Ach dat maakt het niet minder gezellig! (deze monteurs moeten in Eneland weer aan de wagen van Lewis Hamilton en Jenson butten sleutelen want die komt naar elke race daar naartoe maar dit weekend waren ze van de test auto. Ze gaan ook wel mee naar meer races en dan staan ze in de race overal in de pit)
We hadden lekker gegeten en na het eten ginen monteur Ian en Dean ergens anders heen. Ian had vroeger bij Lotus gewerkt en wou zijn ouden collegas nog even zien. Barry, Aleck, Nadia en ik gingen in een ander cafe wat drinken. Ik heb daar echt veel geleerd. Aleck kon me alles vertellen over motoren. Toen het cafe om half 2 dicht ging zijn we naar het casino gegaan. Aleck en ik gingen spelen en Nadia en Barry keken toe. Ik won niks maar verloor ook niks en Aleck won $20. Het Hilton hotel was vlak bij het cacino en we hebben de heren thuis gebracht ;) .
Vanuit daar zijn wij weer met de taxi naar Nadia’s huis gegaan.

Zondag morgen was ik half 12 al bij hun stand. En Barry had een verrassing voor me: Ik mocht plaats nemen in de F1 auto waar Lewis Hamilton en Jenson Butten vorig jaar 5 races mee habben gereden. (langer gaat een F1 auto niet mee) Waaronder Jensen Button de race in Canada.
Hij won die race!!
Heel raar om daar in te zitten want je licht er een beetje in. Maar het paste wel!! Ik was er niet te dik of te groot voor, dus had er zo mee weg kunnen rijden... Zo’n 20 minuten leek ik een super star want van alle kanten werden er door verschillende mensen foto’s gemaakt. Ik kreeg uitleg over de knopjes enz. FANTASTIESCH, of GRANDIOOS zoals ze dat in Enschede zeggen!!
Vervolgens nummers, e-mails, visite kaartjes uitgewisseld want ik ben welkom in de fabriek ik Engeland!! Daar gaan ik heen! De start heb ik bij hun gekeken maar daarna gingen hun naar het hotel want ze moesten 21.00 uur op het vliegveld wezen.
En als de race om 19.00 is afgelopen wil iedereen weg dus dan konden ze wel eens tijd te kort hebben. Wel vonden ze het erg jammer en dom want het hotel was nog wel een nacht langer geboekt... en ze hadden VIP tickets waar ik van droom... maja.
Ik heb de rest vanaf de tribune gezien. Ik had een plaatste in de dubbele bocht voor de start finish. Daar gaan ze niet zo hard en kan ik mooi foto’s maken.
Wat me daar trouwens nog is opgevallen is dat de redbulls, Sebastian Vettel en Mark Webber in elke bocht een raar laag brom geluid hadden.
Volgens Aleck rijden ze met minder cilinders om te testen. Wel appart want alleen hun hadden dat en naar mijn mening klonk het nou niet echt lekker...
Maar: Jenson Button won de race!! Na de start stond hij meteen eerste en niemand die hem bij kon houden, hij reed ook foutloos.
Sebastian Vettel werd 2e en Lewis Hamilton 3e! (de berekening van vrijdag klopte dus!)
Een mooi begin voor McLaren!
Aan het einde van de race kon je nog over het circuit lopen en dat heb ik natuurlijk ook even gedaan. Eenmaal weer bij Nadia thuis belde Barry me. Mijn t-shirt die ik bij hem had afgegeven was getekend door Lewis Hamilton! De volgende dag kon ik hem bij de receptie van het hotel ophalen!!
Ik kon amper nog slapen zo gelukkig!

Maandag zijn Nadia en ik natuurlijk eerst naar het Hilton hotel gegaan voor mijn t-shirt.

WAUUUWW hij is getekend met: To Judith!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 21 Maart 2012 - 06:46

Tineke:

wauuuw jud.
    wat een gaaf weekend heb je gehad,ik heb je verslag twee keer gelezen om het allemaal echt te kunnen geloven,het is zo gaaf en je bent overal zo dicht bij geweest geweldig.en dat shirt met handtekening geweldig zeg,ook de fotos zijn prachtig, mocht het op de trekker te saai worden kun je volgens mij zo verder in de formule een .
    ook wil ik je feliciteren met je grote kleine zus die vandaag jarig is (16 jaar )
    ik hoop dat je nog twee hele fijne weken daar hebt groetjes en liefs uit enschededit was echt grandiooooooos
    tineke

• 21 Maart 2012 - 07:03

Mama:

Van harte gefeliciteerd met Suzan
    16 jaar we gaan er een leuke dag van maken. groetjes van ons allemaal :)

• 21 Maart 2012 - 07:24

Wout Zwijnenberg:

Hallo Judith,
    Geweldig wat een binnen komer je lijkt zelf wel een VIP zo wordt je onthaald en dan nog wel in een Formule 1 bolide zitten nou je moet me maar eens vertellen hoe een en ander technisch in elkaar zit nog van harte met je zus en het was weer
    Grandiooooos gr wout xxx

• 21 Maart 2012 - 07:44

Ageeth:

Nou nou Judith wat een belevenis!
    Wat geweldig voor jou om dit mee te mogen maken en ook nog een uitnodiging gekregen om naar de fabriek in Engeland te komen, Fantastisch!!
    Na al heel veel prachtige belevenissen te hebben meegemaakt afgelopen half jaar, denk ik dat dit de topper was.

Gefeliciteerd met je zus, we gaan haar vanmiddag feliciteren.

Tot snel, groetjes uit het zonnige Schagen.

• 21 Maart 2012 - 08:14

Moon Kager :

Geweldig Juud..
    Ooh ben benieuwd wat Ed zegt als hij dit leest die is stik jarloers joh!!!!

Ik ga hem tussen de middaggelijk aan het lezen zetten je hoort het nog hihihi

En nu als je straks thuis ben gelijk naar Engeland..??
    Je moet kijken .. er is toch ook een race in Engeland??

Ttwee vliegen in 1 klap
    Nou geniet nog maar lekker ff na tot gauw groetjes Moon

• 21 Maart 2012 - 11:50

Patrick:

hoe krijg je het toch weer allemaal voor elkaar. je heb gewoon alle mazzel van de hele wereld :P

gefeliciteerd met je zussie en nog veel plezier de komende tijd

groetjes patrick

• 21 Maart 2012 - 12:45

Marjan:

VET VET VET.... Iets anders kan ik hier niet over schrijven!!!
    Je krijgt het ook nog voor elkaar!!
    Petje af hoor!!!! Groetjes Mar

• 21 Maart 2012 - 21:47

Tineke:

Hoi Judith
    Wat heb je toch weer een prachtig verslag geschreven.
    Het is bijna niet te bevatten wat jij allemaal meemaakt en dan ook nog van die mooie fofo's.
    Geniet er nog maar van.
    Gr. Piet & Tineke.

• 22 Maart 2012 - 11:26

Susan Pennings:

Wat een mazzel heb jij toch weer. Ik sta er elke keer weer versteld van hoe en met wie jij contacten legt, maar dit is toch wel weer het toppunt! Echt geweldig, wij hebben zondagochtend ook lekker in ons bed naar F1 gekeken. Ik lees verder niets over knappe mannen, die liepen toch ook wel rond in die Mclarenstal? Gokken zeker in het Crowncasino? Ik vond dat ook altijd wel een leuke plek, had vaak ook geluk daar, iig weinig verloren daar. Nou geniet nog even daar en tot snel!

• 22 Maart 2012 - 19:01

De Spillen:

Helemaal TOP zo'n weekend, de rest van jouw reis trouwens ook hoor.
    Heb je het leukste tot het einde bewaard of komt er nog meer van dit leuks? Je heb natuurlijk ook een paar van die monteurs voor jouw eigen team gecontracteerd? Wij lezen of horen het binnenkort wel weer.
    Geniet nog maar van de laatste dagen en dan is jouw feestje weer over. Wij blijven je volgen, tot later. de Spillen

• 25 Maart 2012 - 16:59

Tante Dieuws:

judith, wat spannend allemaal! geniet nog maar van je laatste weken,groetjes