Big Island!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Judith Romar - WaarBenJij.nu Big Island!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Big Island!!

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

06 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Donderdag kwam ik dan aan op Big Island.
Ik kreeg meteen een tropisch gevoel want we stapte niet uit door een slurf naar de hal maar gewoon lekker buiten in de zon!
De mensen die weer met dit vliegtuig terug gingen zaten in hun gate buiten in de zon onder een rieten dakje te wachten!! Wat een leven!
Ik had al van veel andere reizigers gehoord dat dit eiland slecht te doen was met de bus want die ging heeeel weinig als die ging en ook alleen in een bepaalde streek.
Taxi’s zijn duur dus ik ging mijn best maar eens doen een auto te huren! Ik weet dat je hier eigenlijk 21 voor moet zijn maja je kan het altijd proberen niet?!
Bij het eerste bureau kon het inderdaad niet. Maar bij het 2e bureau wel.
Ik vroeg het eerst maar voordat ik in de rij ging staan maar het moest geen probleem zijn.
Eenmaal aan de beurt en alles te hebben in gevoerd moest ook mijn geboorte datum, en ja hoor het kon alleen vanaf 21…
Ik gaf een diepe zucht en de vrouw zei maar het komt goed ik regel wel wat.
Wat ze gedaan heb weet ik niet maar 5 minuten later had ik een cheffie onder mijn kont!
Ik had natuurlijk stiekem gehoopt op een Mustang maar dit was ook goed…
Met country muziek door de speakers ging ik naar het hostel.
Ook dit eiland heeft 1 hoofd weg met een enkele zij weg. Maar natuurlijk was mijn hostel aan de andere kant van het eiland en na 3 uur rijden (in 1 keer goed!) kwam ik dan aan.
Ik had toen ook al gouw bedacht dat een auto huren niet goedkoop was maar dat een taxi onbetaalbaar had geweest. In het hostel kwam ik op een 6 persoon kamer waar ik de 1e nacht maar met 1 ander meisje Nadia sliep.
Zij komt uit Melbourne. En laat zij nou net vanaf 12 maart in het Albert Park wonen!
Daar doorheen gaat de F1, en ik mag mijn laatste 2 weken bij haar logeren!! De volgende dag had ik een tour geboekt met een helikopter over de grootste slapende vulkaan van de wereld Kilauea. Maar een jongen in het hostel, Cliff ook.
Zelfde tijd maar een andere maatschappij en vroeg of hij kon mee rijden.
Wel ja ik ga ook waarom niet. Hij gaf me een kleine vergoeding. Eenmaal aangekomen ging zijn vlucht niet door maar mijne wel!!
Want het regende. (Gelukkig niet heeeel hard en boven de vulkaan was het droog!)
Ik had een vlucht zonder deuren op die manier kon je de warmte van de vulkaan voelen en we waren met zijn 4e + de piloot.
Ook zag ik een huis vlak bij de lava. Later bleek dat die man daar nog gewoon in woonde en pas om 5 uur in de middag het huis had verlaten!
Want toen Cliff de volgende dag ging met nog meer regen als gister was het huis er al bijna niet meer in ieder geval de man kon zijn huis over de weg niet meer verlaten want daar was alle lava al!!
Bizar hoe hard dat in 1 dag kan gaan!! Het was ook op het nieuws dat zijn huis er nu niet meer was.
Na de vulkaan tour zijn Nadia, Cliff en ik een ronde gaan rijden met de cheffie. We zijn naar Kalapana Gereden en zijn naar de Vulkaan bomen gereden (hoopjes as wat nog over is), naar een vuurtoren waar we onwijs gelachen hebben want het lijkt daar in de verste verte niet op en naar een strand.
Daarna hebben we lekker gegeten en zijn daarna weer terug naar het hostel gegaan.
We hebben de kosten van de huurauto voor 1 dag gedeeld.

Voor de volgende dag had ik een paardenritje besproken op de Parker Ranch.
De Parker Ranch is de oudste ranch van Amerika en onwijs groot!! Ik was de enige en dat vond ik eigenlijk wel leuk!
Zo kon ik het wat meer “leren” en konden we gezellig kletsen.
Ik kreeg een korte introductie hoe het werkt omdat het Western rijden is.
Dat is met 1 touwtje en een steviger zadel. (Je kan je makkelijker vast houden en je rijd niet met teugels maar met 1 hand en een toutje)
Leuker al zeg ik het zelf. Je stuurt dus niet door aan je teugels te trekken. Ik mocht de rit op PJ (pietjeee op zijn Egels dus) doen.
Ik had aangegeven dat ik een beginner was, dus graag het makkelijkst paard van stal!

Het eerste uur hebben we alleen maar gestapt en een klein beetje gedraafd. Prachtig door de bergen over grote grasvelden!
Vanaf 1 punt konden we een rodeo zien die elke eerste zaterdag van de maand is.
Terug hebben we zelfs gegaloppeerd! En ik ben er niet afgevallen!
Ik mocht van haar zelfs zeggen dat ik geen beginner meer was. (Ik weet niet meer hoe het volgende level heette het is in ieder geval nog lang geen profie!!)
Maja dit was ook wel een erg makkelijk paard.
Hij heeft in ieder geval niks geprobeerd.
Hoeft ook niet want het was net leuk zo! En wonder boven wonder ik had niet eens spierpijn!!
O, en NEE er hoeft niet nog een 3e paard thuis te komen!
Ben heel gelukkig met mijn pony’s op de 4 Sensation!!

Daarna ben ik naar de rodeo gegaan, het was een kinderrodeo.
Dus er waren alleen kinderen die mee deden.
Dit leek heel erg op waar ik met papa en mama al een keer geweest was in Tucon.
Ze deden de zelfde oefeningen. Maar het was wel erg leuk om weer te zien! Slalommen om palen, met zijn tweeën achter een stier aan en dan wie hem het eerst vangt, op een schaap/baby stier rodeo doen en zo nog veel meer, GEWELDIG.
Zelfs het country liedje “John Deere green” klonk door de speakers! (Dit is een liedje wat ik 2 jaar geleden met mijn reis door Amerika met trekkerskieken vaak hoorde in cafés na de wedstrijden).
De sfeer is daar zo leuk, van jong tot oud loopt iedereen in een spijkerbroek met een blouse, allemaal cowboyschoenen, riem en een hoed.
En niet geheel onbelangrijk de lasso!
Rond half 3 was ik weer in het hostel.

Ik heb even een rondje gelopen en wat geskypt. Me ouders, zusjes en Froukje hebben het erg leuk gehad op klein curaçao maar 60% werd zee ziek, Ingrid, Suzan en Froukje. Gelukkig was dit niet de hele reis en was het verder fantastisch!
Dinsdag komen ze weer thuis net als ik in Sydney.
Die avond heb ik weer wat gegeten met Nadia en Cliff en kreeg ik zonder moeite een Malibu met ananas sap! (Ach, de compensatie in Amerika is, is dat je frisdrank altijd gratis kan bijvullen).

Maandag vloog ik weer naar Oahu. Het eerste eiland. s’ Ochtends nog met Nadia en Cliff een rondje gelopen en daarna de auto terug gebracht een ingecheckt. Ik vloog vanaf een ander vliegveld dicht bij het hosel weer terug.
Het ging allemaal weer erg makkelijk.

In Oahu heb ik lekker geshopt en jaja ik heb dan eindelijk wat gevonden voor Suzan!!
Nu heb ik voor iedereen thuis een souvenir en hoef ik daar ook niet meer naar om te kijken! Pfieuww!!
Ook was het Honolulu festival in Hawaii, de hele dag feest en hele mooie parade met een prachtige vuurwerk show na afloop!! Geweldig!
Er sliepen 2 crazy Canadezen bij me op de kamer, ik heb er erg mee gelachen! De wekker ging vervolgens weer om 4 uur en op naar het vliegveld!
Eenmaal in het vliegtuig was deze nog armer dan de heenreis want deze had niet eens een privé tv scherm :( .
Nou kan ik echt wel zonder luxe maar er waren 5 kleine tv schermen in het vliegtuig maar zelfs voor de oortjes van het geluid moet je betalen!
(Ik gok dat die bij het denkentjes pakket zat en ik had mijn handdoek als deken)
Ik had zelf een broodje gekocht en wat drinken dus kon het redelijk goed redden!
Je kon deze vlucht ook een i-pad huren, gekkenhuis!
Ik had een boek mee, ja een boek want elke vlucht van de eilanden op Hawaii zat er een oma naast met een e-reader. Een digitaal boek. Dus ik ben echt ouderwets!

Nu ben ik weer in Sydney.
Morgen nog even langs Glenn en Louise en dan naar Frazer Island.

Maloha. (Doei op zijn Hawaii’s)


  • 06 Maart 2012 - 11:10

    Marjan:

    Heej wat een geweldig verhaal weer!! nog een paar weken en dan ben je weer thuis dus geniet er nog van!!!!
    Liefs Marjan

  • 06 Maart 2012 - 11:18

    Tineke:

    hoi jud.
    enkele verhalen van je laatste verslag ,kend ik al na ons gezellige skype gesprekvan zondag avond,vondt het geweldig om je weer even live te spreken foto op paard vind ik geweldig zo te zien zat je er erg ontspannen op (geen verschilmet je zusjes ha ha ) nu weer veel plezier in sydney . en tot het volgende bericht liefs uit enschede wout en tineke

  • 06 Maart 2012 - 18:25

    Ageeth:

    Dag Judith, dat was dus Hawaii, weer een ervaring rijker, leuk hoor! En jij zelfs op het paard, en het nog leuk vinden ook, haha.
    Geniet nog van je laatste paar weken Australië xxx

  • 06 Maart 2012 - 20:09

    R4:

    Leuk verslag, het lijkt wel n vader Smit chevy. Bij de stapel post die hier na 2 weken lag, zat ook je duikbrevet! Wij zijn weer thuis dus, alweer kunstmest gestrooid op de tulpen, want het gaat morgen regenen, zucht...

  • 12 Maart 2012 - 21:23

    Tineke :

    Hoi Judith.
    Wat een mooie belevenissen toch allemaal weer.
    Wij vallen van de eene verbazing in de andere wat jij toch allemaal onderneemt en ziet en durft.
    En ook mooie foto's.Prachtig.
    Gr. uit Druten
    Piet & Tineke xxxx


  • 13 Maart 2012 - 21:18

    Fam Smit:

    judith wat was het weer leuk om te lezen,en je maak het prima vind ik geniet nog even.groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

@ Australië

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

John de Wit.

26 Maart 2012

Het begin van afscheid nemen.

21 Maart 2012

Formule 1 bij McLaren!!

14 Maart 2012

Fraser Island

06 Maart 2012

Big Island!!
Judith

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 872
Totaal aantal bezoekers 111751

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 02 November 2012

@ Amerika 2012

02 November 2011 - 03 April 2012

@ Australië

25 Oktober 2011 - 01 November 2011

@ Kuala Lumpur

18 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

@ Dubai

Landen bezocht: