Het begin van afscheid nemen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Het begin van afscheid nemen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Het begin van afscheid nemen.

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

26 Maart 2012 | Australië, Sydney

Dinsdag had ik een baby shower! Hier geven ze een feestje als je zwanger bent. Een oud collega, Rosemary van het werken bij Robert en Saskia was net zwanger toen ik weg ging en had 10 maar een feestje.
Omdat ik toen niet in de buurt was hebben we een andere datum geprikt.
Ik had om 11 uur afgesproken en ging daarvoor nog even langs bij Robert en Saskia de Wit. Hun drinken koffie om 10 uur.
Ze waren benieuwd hoe de rest van mijn reis verlopen was en waar ik allemaal was geweest. Daarna ging ik naar Rosemary.
We gingen lunchen en ook 3 andere meiden van het werk kwamen! Super gezellig!
Ze wisten een leuk cafe en we hebben daarna nog even in wat winkeltjes gekeken. Naast het restaurand zat een thee winkel.
Ze hadden echt alles, niet alleen maar thee maar ook heel veel thee potten! Super leuk. Na het winkelen ben ik weer met Rosemary mee naar huis gegaan.
Daarna ben ik nog langs Rob en Mariska de Wit gegaan. Eerst maar eens naar de schuur! Eens kijken hoe het plant systeem van Potveer werkt.
Helaas ik werd een beetje verdrietig van :( . Er was een storing, dus alles stond stil. Nou was er ook niemand dus ben ik naar hun huis gegaan.
Opa de wit deed open (Adam, de vader van Mariska) hij is elk jaar een maand in Australie bij zijn dochter. Maar Mariska was net weg voor 3 dagen naar een congres.
Hij vertelde me over de storing en dat Rob daar nu even druk mee bezig was maar dat gaf niet ik mocht gerust verder komen en mee eten als ik wou! Nou gezellig!!
We hebben samen de oudste 2 kinderen van school gehaald en daarna gekookt. Hij had het meeste werk al gedaan maar ik kon nog wel ergens mee helpen.
Pas om 21.00 uur kwam Rob binnen. Tot een uur of 11 hebben we lekker gekletst! Rob had ook nog leuke verhalen over de plaatsen waar ik was geweest dus dat was erg gezellig!
( Later die week was de stooring weer verholpen en verliep alles weer op rolletjes!!)

Woensdag ben ik met Nadia naar een bierbrouwerij geweest, Mountain Goat.
We kregen er een rondleiding, uitleg over hoe het gemaakt werd en we mochten proeven!
En ik moet zeggen was niet verkeerd!

Donderdag zijn we overdag naar de Victoria markt geweest. Ook hier hebben ze van alles!!
Groenten, fruit, kleding, souvenirs, noem maar op!
We hadden beide een leuk shirtje gescoord en en ik nog een broek “met van die zakken aan de zeikant!!” s’ Avonds zijn we naar de hoogste toren van Australie gegaan, de Eureka.
Die staat in Melbourne. Een prachtig uitzicht over de stad! Beneden bij de toren zat een belgische pub. Daar hebben we gegeten.
Deze hadden op de bier kaart Hoegaarden en Grolsch staan!

Vrijdag ben ik naar Brendan en Susan gereden. Met Brendan mocht ik altijd mee naar de tractorpulling wedstrijden.
De planning was om naar een footbal game te gaan maar toen we het “rooster” zagen bleek dat ze net dit weekend in Sydney speelde en komende donderdag, vrijdag en zaterdag in Melbourne.
Helaas dan gaan we wat anders doen! Brendan moest zaterdag nog werken dus zijn Susan en ik buiten de deur gaan lunchen en daarna naar een outlet store gegaan!
Wat vervelend alles kortingen! Eigenlijk had ik niet echt veel gevonden. 1 shirtje. Er was wel meer leuks, maja die koffer moet ook weer dicht eind deze week!!
Wel hadden we het erg gezellig! Thuis was Brendan ook net klaar met werken en zijn we uiteten gegaan.

Zondag ben ik met Brendan naar een kart racing/competitie gegaan.
Zijn neefje doet dat en wij gingen even kijken! Best wel gaaf! Gaat niet zo hard als de F1 maar wel mooi te zien hoe ze daat mee bezig zijn!
Zijn neefje is doof. Hij hoort nog maar een klein beetje maar dat lijkt me best moeilijk als je raced. Omdat je niet kan horen als er iets fout gaat of niet lekker klinkt!
Wel is die jongen onwijs technisch!!
Daarna gingen we naar een footbal westrijd van bekenden. De kinderen van Sisilia moesten spelen.
De oudste 2, van 20 en 24. Haar 3e zoon van 15 rijd op een kleine trekker trek trekker van Brendan. Hun zijn dus goede vrienden van elkaar.
We hebben alleen de eerste helft gezien en die hadden ze gewonnnen. Ik zou namelijk weer om 16.00 bij Nadia zijn en het was nog een klein uurtje rijden.
En met AL DIE STOPLICHTEN in Melbourne wel bijna 2 uur!!
Ik was gelukkig optijd en we hebben die avond nog wat gedronken in een cafe waar ook nog een vriendin van haar kwam.
(de vriendin waar we Nadia’s spullen van verhuis hadden, waar ze opgeslagen stonden).

  • 26 Maart 2012 - 08:26

    Mama:

    Nog heel veel plezier de laatste week... en dan staan we op schiphol... :)
    welkom thuis xxx

  • 26 Maart 2012 - 09:19

    Fam.Rol:

    We hebben al je verslagen gelezen van al je avonturen, van het begin tot bijna het einde van je wereldreis. We wensen je nog een paar fijne dagen toe, en dan het afscheid van Australie en het weer zien met je familie in Nederland.
    Goede reis van je familie uit Julianadorp.

  • 26 Maart 2012 - 10:23

    Oma En Opa:

    Nog een paar weken en dan zit je Australie reis er weer op.Je hebt heel veel gezien en beleefd.veel afstanden gereden en mooie vergezichten .Leuk dat je nog weer even bij Robert ben geweest en jammer dat apperatuur niet goed werkte. Hier schijnt nu ook volop de zon Nog 11 dagen en dan hopen we je weer Julianadorp te ontmoeten.Goede reis terug en tot ziens .

  • 26 Maart 2012 - 12:45

    Ageeth:

    Zo te lezen ben je al een beetje afscheid aan het nemen van Australië. Nog even langs de mensen die je eerder hebt ontmoet, nog even met elkaar koffie drinken of uit eten. Het eind is in zicht.
    Ik wens je de laatste week nog veel plezier en hoop je hier weer snel te zien.
    Groeten uit het zonnige Schagen.

  • 26 Maart 2012 - 14:19

    Wout En Tineke:

    Nou Judith aan alles komt een eind maar wat heb je veel beleefd en ik lees dat je nu ook echt bier hebt gedronken Grolsch dus.
    Nou meisje een heel goede terug reis en we zien elkaar weer op de camping
    Groetjes wout xxx p.s. tineke zal ook nog wel even schrijven doei

  • 26 Maart 2012 - 14:41

    Tineke:

    hoi jud.

    wat een leuk verslag weer ,fijn dat je de meeste mensen nog weer even terug hebt gezien,en nu ben je dus echt aan het aftellen geniet nog even van die laatste dagen en hopelijk blijft het weer in nederland zo mooi als het nu iszodat je als je thuis komt ook nog een beetje kunt wennen aan het klimaat hier .nog een paar fijne dagen en een hele fijne thuiskomst veel liefs van tineke.

  • 26 Maart 2012 - 18:58

    Renate:

    Juuuuuud....

    Nog maar hééééél even en dan kunnen we weer knuffelen! :)

    Geniet optimaal van je laatste week! :)

    Heeel veeel liefs,

  • 26 Maart 2012 - 20:22

    Tineke:

    Hier het laatste berichtje uit Druten.Judith we hebben met veel plezier al jou reisverslagen gelezen en de foto's bekeken.
    WAt heb jij een geweldige mooie tijd gehad.Maar aan alles komt een eind.
    Judith een goede reis naar huis wensen we jou toe.
    Wij zijn in het eerste Weekend van Mei op de Camping bij jullie, dan zien we jou misschien wel.
    Liefs vanuit Druten
    Piet & Tineke.

  • 27 Maart 2012 - 19:38

    Bertil:

    Bedankt voor je kaartje met de gezellige foto (lekker biertje en Piza) heel veel plezier de laatste dagen en alvast een goeie reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

@ Australië

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

John de Wit.

26 Maart 2012

Het begin van afscheid nemen.

21 Maart 2012

Formule 1 bij McLaren!!

14 Maart 2012

Fraser Island

06 Maart 2012

Big Island!!
Judith

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 111746

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 02 November 2012

@ Amerika 2012

02 November 2011 - 03 April 2012

@ Australië

25 Oktober 2011 - 01 November 2011

@ Kuala Lumpur

18 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

@ Dubai

Landen bezocht: