Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

14 Maart 2012 | Australië, Rainbow Beach

Dinsdag was ik dan weer in Sydney. De auto stond er nog en jaja hij deed het zelfs nog!!

Woensdag ochtend ben ik rond 9.30 vertrokken richting Rainbow Beach. Maar ik had besloten dat in 2 dagen te doen en een stop te maken bij Glenn en Louise.
De mensen waar ik vlak na dat Hendrik Jan vertrok een week heb gelogeerd.
Glenn kon er niet bij zijn maar de dochter van Louise, Ellie wel.
Er was een hoop te vertellen want nadat ik bij hun geweest was heb ik al weer heel veel andere dingen mee gemaakt en gedaan.
Ellie heeft nog een nieuwe cd voor me gemaakt die ik weer in de auto kan luisteren.

Donderdag kwam ik rond 15.00 uur aan in Rainbow Beach.
Ik ben naar een tour office gegaan voor een toertje. Maar wat ik zo raar vond is dat ik bij Whitsundays iedereen over een jeep auto 4x4 hoorde en bij de tour office alleen maar in een bus/truk (4x4) trips waren. Naja ik had geen keuze dacht ik dus boekte 1 van de tours. Daarna ben ik opzoek gegaan naar een hostel.
Eenmaal op mijn kamer kwamen er 3 meiden binnen die de 4x4 jeep tour naar Fraser Island gedaan hadden die ze in combinatie met Whitsundays geboekt hadden.
Je mag dan namelijk ook zelf rijden. Maar wat ze er niet bij zeggen maar wel zo is, is dat als er wat stuk gaat aan de auto of je krijgt een ongeluk dan moet je alles zelf betalen want er zit geen verzekering op.
1 meisje had dus wat stuk en een ander meisje had in haar auto iemand zitten die een ongeluk kreeg tegen een boom.
Het meisje met het ongeluk reed heel voorzichtig maar het was heel nat en ze gleed uit, gewoon ongeluk maar koste haar wel $4000.
Dus na hun verhalen was ik eigenlijk wel blij met de bus! Geen verassingen na afloop!!

Vrijdag morgen moest ik om 7 uur bij het benzinestation zijn waar ik werd opgehaald.
Vanuit daar gingen we naar de boot. Het is een pontje die aanmeert op het strand, geen haven of zo.
Dan rijd de bus er op een dan vaart hij naar Fraser Island waar ook geen haven is. Op Fraser Island is geen asfalt weg.
Je rijd of over het strand, of door het bos.
Vandaar alleen 4x4 auto’s. En ik had echt geluk want die meiden op me kamer hadden 3 dagen lang alleen maar regen en ik 2 dagen volop zon!! (2 daagse tour).
Ik ontmoete 2 leuke meiden uit Oostenrijk bij de eerste stop, Agnes en Birgit.
Ze reisden samen voor 6 weken door Australië met een camperbusje. We zijn de eerste dag naar Wanggoolba creek, Lake McKenzie, Lake Wabby, Hemmerstone Sandblow en Central Station gegaan.
Central Station is een prachtig regenwoud met super helder water.
We hebben daar een mooi rondje gelopen.
Overigens zijn alle beekjes super mooi schoon en helder! Bijzonder!
Bij Hemmerstone Sandblow hadden we een boswandeling van 1,5 km wat eindigde bij een soort klim duin. Maar als je boven was kon je rennen naar beneden en was er onderaan een heerlijk cool meertje met wat vissen!
We hebben daar een uurtje gedobberd en in de zon gelegen!
Daarna zijn we naar het ressort gereden en kregen we de sleutel van de kamers.
Ik sliep met de 2 meiden uit Oostenrijk op de kamer.
Er was ook een Duitse jongen in onze groep, 19 jaar maar die had echt alles al gedaan wat god verboden heeft!
Met open mond hebben we geluisterd en gezegd wat ben je toch stom! Eigenlijk is de jongen heel slim maar hij wil het liefst niks doen.
We hadden al gouw door dat je maar 1 keer wat hoefde te vertellen want hij onthoud het wel.
Hij zoekt werk waar hij weinig/niets hoeft te doen maar veel verdient… Liever lui dan moe… en niet zoon klein beetje ook!
Eigenlijk heel irritant!! Want ook reis word gesponsord… (door moeders)
s ‘Avonds kregen we een heerlijke avond maaltijd!
En zijn we naar een barretje gegaan en hebben de dames en ik wat shotjes gedronken! Gezellig en daarna zijn we te bed gegaan.

De volgende dag zijn we naar Wanggoolba Creek gereden, weer een super schoon meer.
Daarna zijn we naar Maheno Shipwreck gereden een oud schip op het strand. En het mooie was dat heenreis kon je er niet bij omdat het vloed wat maar terug reis was het eb en kon je er omheen lopen!
Ook hebben we nog gebadderd in de champagne pools en nog geklommen op Indian Head.
Om 5 uur waren we weer bij het hostel.
Foto’s uitwisselen met de Oostenrijkse dames, nog even na praten en toen douchen en te bed.

De volgende dag wou ik naar John de wit rijden.
Maar er is weer eens zoooveeeel water gevallen dat je daar niet kan komen.
Ik ben toen langs de kust gaan rijden richting Melbourne.
Om 2 uur middennacht was ik bij Nadia aangekomen.
Het was even zoeken maar ik heb het gevonden!
Nadia is het meisje wat ik heb ontmoet op Hawaii waar ik mag verblijven tot ik weer naar huis ga.

Gister heb ik haar geholpen met verhuizen. Ze had een truck bestelt met 2 sjouwers maar man, man wat zijn die sloom en vooral niet logies!!
Alles word vanuit de garage naar de truck gebracht, wel 3 hele meters lopen en dan vervolgens als alles 3 meter verplaatst is erin gesjouwd. DUBBEL,DUBBEL en nog eens DUBBEL!!
Ze werden per uur betaald en We hebben ze maar eens verteld dat ze helemaal niet opschieten en niet zo moeten zuchten, sloffen en maar drinken!
Ik snap dat het warm is maar deze nemen letterlijk alle tijd. Nadia vond dit ook dus dat hebben we even duidelijk gemaakt!
We hebben natuurlijk zelf ook mee geholpen maar wij snappen volgens hun natuurlijk helemaal niet hoe het in de truck moest dus wij hebben haar auto maar vol geladen met dozen zodat het wat vlotter ging.
Want al die dozen zaten er met 5 minuten in en hun hebben er 30 minuten overgedaan om ze 3 meter te verplaatsen…
De mannen zeiden vervolgens dat wij wel konden gaan naar haar huis en dat zij het wel vonden.
Een vrachtwagen rijd nou eenmaal niet zo snel en ze kwamen er wel achter aan.
Nou wij waren niet dom dus okee rijd u maar voorop dan volgen wij wel anders duurt dat ook weer uren!
Want inderdaad ze wisten de weg niet en konden ons het laatste stukje dus gaan volgen.
Bij haar appartement ging alles natuurlijk ook weer dubbel.
We hadden een lift met sleutel voor ons alleen maar eerst word alles naar de lift getild (die staat open te wachten), dan in de lift en dan gaan ze naar boven.
Wij gingen alles boven maar uitpakken en neer zetten want dat getreuzel beneden.
Nou op het einde moest er volgens de heren cash betaalt worden want er waren problemen met het systeem van de creditcard maar na 1 telefoontje met het bureau was dit onzin en wouden ze natuurlijk het geld voor hun zelf.
Volgens 1 van de sjouwers was de ander door hem ingehuurd en wou hij hem meteen betalen.
Ja ja zeiden wij want wij huren jullie bij jou baas en daar regel je het maar mee…
Ik had met Nadia te doen!
We zijn nu alles lekker aan het uitpakken, inruimen en in elkaar aan het zetten!
Donderdag begint de F1!! Ik ga de volle 4 dagen heen!!
Eens kijken hoe Lewis Hamilton en Jenson Butten openen.

Vandaag, woensdag hoorde ik ze al scheuren en ik was in nadia’s huis, ik ben dus echt heeeel dichtbij!!! Al weet ik ook heus wel dat ze heeeel veeeeel decibels produceren ;)

  • 14 Maart 2012 - 11:37

    Wout Zwijnenberg:

    Hallo Judith weer onwijs gaaf wat je allemaal weer meemaakt nou ben benieuwd naar je belevenissen bij de formule 1 het is hier niks aan het wordt tijd dat het lente wordt alle dagen tot nu toe een grijze massa maar donderdag zullen we dan de zon zien zal mij benieuwen ?
    Groeten xxxx wout

  • 14 Maart 2012 - 12:15

    Tineke:

    hoi jud.
    wat gaaf dat je morgen naar de formule een gaat,dat lijkt mij een hele belevenis, en ik hoop dat je er van geniet maar wel een paar oordopjes meenemen dat heb ik van mijn broer gehoord want die is er al een paar keer geweest.ik heb genoten van al je belevenissen ,en de verhalen van de mensen die je hebt ontmoet zo zie je maar weer dat echt hele luie mensen bestaanik hoop dat je een heel fijn race weekend hebt,en ik kijk in ieder geval naar de televisie want wie weet kom je tussen al dat publiek nog in beeld heeeeeeel veel plezier. liefs tineke

  • 14 Maart 2012 - 12:17

    Louise:

    Hee, wat gaat de tijd hard joh, je komt al zowat weer naar Nederland!
    Heel veel plezier nog :D
    xxx

  • 14 Maart 2012 - 15:19

    Ageeth,:

    Hey meissie, wat weer een leuk verslag, ik zie die trage boys voor me, en jullie maar aanpakken en dan nog moeilijk doen met het betalen, goed zeg dat Nadia het bedrijf belde of dit wel klopte!
    Veel plezier bij de F1.
    Groetjes uit Schagen.

  • 14 Maart 2012 - 17:13

    Suzan:

    haaaaaai, leuk verslag weer hoor! ik ben hard aan het leren voor de toetsweek, maar daarna ga ik lekker naar Londen!:D en jij lekker niet!!! haha.. x

  • 15 Maart 2012 - 21:49

    Bertil:

    Je verslag weer eens rustig door gelezen. alles bij elkaar toch echt wel een indrukwekkende reis. Ook wel leuk zo met die verschillende culturen en de mensen maken zich daar echt niet druk.
    Wat vandaag niet afkomt komt morgen wel weer af. Veel plezier bij de F1 (lekker veel herrie)

  • 16 Maart 2012 - 14:55

    Laurien:

    hoi Juud,

    wat leuk wat je allemaal ziet en meemaakt! hier begint het eindelijk wat mooier weer te worden (je bollen komen eindelijk uit!)
    geniet er nog maar van! tot in april?

    xxx laurien

  • 17 Maart 2012 - 16:40

    Bram:

    Judith!!
    Wat maak je wat mee.. Wat een leuke verhalen.. Je leert z`n een hoop verschillende mensen kennen uit verschillende landen! Egt gaaf. Kon je die twee sjouwers geen cursus efficiëntie geven :P.. Ik lees net dat Lewis Hamilton pole position heb gepakt.. Dus dat gaat helemaal goed komen! Veel plezier morgen met de race.. Wij gaan weekend vieren in N-H!!
    Groetes Bram + fam!

  • 18 Maart 2012 - 14:52

    Opa En Oma Romar.:

    Hey Judith!
    Vanmorgen voordat we naar je Ouders gingen om een bloemetje te brengen omdat ze 24 jaar getrouwd zijn,hebben we je foto,s bekeken van de races auto's.In een zat een bekende,en dat ben JIJ!Daarna hebben we je weer even gezien en gesproken,Leuk!Deze 4 dagen zal je je nog heel lang herinneren,want 't is ook weer een hoogtepunt van deze reis.Nog een paar weekjes en dan zet je weer voet op Nederlandse bodem.Tot dan!!! Lieve groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

@ Australië

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

John de Wit.

26 Maart 2012

Het begin van afscheid nemen.

21 Maart 2012

Formule 1 bij McLaren!!

14 Maart 2012

Fraser Island

06 Maart 2012

Big Island!!
Judith

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 111747

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 02 November 2012

@ Amerika 2012

02 November 2011 - 03 April 2012

@ Australië

25 Oktober 2011 - 01 November 2011

@ Kuala Lumpur

18 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

@ Dubai

Landen bezocht: