Een begin van mijn internationale carrière! - Reisverslag uit Wallan, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Een begin van mijn internationale carrière! - Reisverslag uit Wallan, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Een begin van mijn internationale carrière!

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

19 Februari 2012 | Australië, Wallan

Een begin van mijn internationale carrière! Als tractorpuller!!

Na 4 dagen rijden kwam ik dag 5 aan bij Doug en Julie.
Doug en Julie zijn van tractorpulling team Plum Crazy en wonen 2 uur rijden van Brendan.
Branden belde me en vertelde dat ik daar bijna langs reed en dat ik daar welkom was.
Dus ja dan ga je natuurlijk even heen! Toen ik aan kwam moest Julie net met de kids en de buurman naar Doug die een vriend hielp met schapen van veld A naar veld B verhuizen.
Hij was daar met de quad en auto en de buurman moest even de auto mee terug nemen. Toen we daar waren en de schapen gevangen gingen Doug en ik eerst even een rondje op de quad! Even scheuren over de akker, eerst reed Doug en later mocht ik!
Over de weg naar huis reed Doug weer. Bij hun thuis eerst even een colaatje. O MY GOD wat is het een tering zooi daar in huis!!!
Niet te geloven dat het zooo erg kan! In het hele huis licht langs de rand van de muren stof en in de slaapkamers zijn de bedden gelijk aan de vloer zoveel rommel!
En dit overdrijf ik echt niet! Verder zijn ze wel heeeel aardig!
Ze hebben 3 kinderen. Ryan van 15 daarna komt Mark hij helpt zijn vader graag met sleutelen. De jongste is Jodie.
s ‘Avonds kwam Bert met zijn vrouw en zoon. Bert komt uit Nederland maar hij was 2 toen hij hier heen kwam en spreekt nog een beetje Nederlands.
Ook heeft Bert zijn naam veranderd in Albert omdat iedereen Bert hier niet zo als bij ons uitspreek maar als Burt of Birt. En Birt is een vogel.
Ook rijd hij Pro-Stock tractor pulling en dat is het zelfde als Brendan. Alleen Bert heeft een Ford… Zaterdag ga ik hem in actie zien.
Het was een gezellige avond!

En Doug vroeg me of ik zaterdag na de wedstrijd een run op zijne wou proberen?! YEEEEES of course!!!
Daarna gingen we te bed. Ik sliep op de bank… Gezien het huis misschien wel de schoonste plek haha.

De volgende dag waren de kinderen “zoooo moe” toen de schoolbus kwam dus bleven ze maar een dagje thuis. Wat makkelijk ook weer.
Julie nam me mee in de auto en lied me wat dingen zien.
Waar de kinderen o.a. naar school gaan, wat meren, winkelcentrums enz. Doug was druk bezig met het repareren van zijn trekker en Mark hielp hem mee.
Aan het einde van de dag kreeg ik een super mooi T-shirt van Plum Crazy. Ze hadden 2 shirts 1 bedrukt en 1 van de sponsors.
Nou was die van de sponsors het mooist maar zonder tekst. Ze wouden hem speciaal voor mij laten bedrukken maar ik zei dat ik het leuker vond als ze er zelf wat opschreven!
En dat deden ze!! Daarna vertrok ik richting Brendan.
Ik was er rond 19.00 en ze begonnen net aan het eten. Ik kon meteen aanschuiven!
Na het eten even tv gekeken en daarna even naar het bedrijfje van zijn vrouw Susan. Ze heeft een wasserette.
Die opent ze elke morgen om 6 uur en sluit ze om 21.00 uur.
Gaat even eerder heen om het schoon te maken en dan sluit ze af.
Het is een erg netjes en schone wasserette.

De volgende dag moest Susan werken tot 11.30 en zijn we daarna naar Brendans bedrijf gegaan.
Daar werken David, Chris, Divie.
Hun waren de vorige keer ook mee naar de trekker trek en gaan zaterdag weer mee!
Hun waren ook een keer bij Doug en Julie geweest en kreeg meteen de verhalen van hun avontuur daar te horen want het was niet veel schoner.
Daarna ben ik gaan lunchen met Susan en hebben we geshopt.
Om 16.00 waren we weer thuis want toen was Isabella weer thuis van school.
Brendan en Susan hebben 4 kinderen hun oudste 2 dochters zijn al het huis uit en de oudste heeft ook al 2 kinderen. Jack (19) en Isabella (13) wonen nog thuis.
s ‘Avonds gingen we met vrienden van hun en de kids uiteten.
Toen op tijd te bed want de wekker ging om kwart voor 5!

We gingen dit keer s’ ochtends heen. Brendan ging weer helpen opbouwen en ik liep wat in de rondte.
Wij waren er rond 9 uur en om 12 uur kwam de truck met trekker en de rest van de aanhang.
Om 15.00 uur begon de trekker trek voor de opgevoerde grasmaaiers.
Team Plum Crazy heeft er 1 maar ook Brendan heeft er 1. Er reed een zoontje op van een man die weer bij hem werkt.
Ik liep daarna nog even een rondje en kwam me vriendinnetje met haar vader (Erin en Dave) van de vorige pull weer tergen. Haar vader zei vervolgens: Ik zag jou foto op je facebook en vroeg me af misschien vind je het leuk om na de wedstrijd een keer op onze trekker te rijden (een mini met 1 V8 )?!
Ja natuurlijk maar ik mag ook op Plum Crazy dus we moeten even kijken!

Om 17.00 uur begon het spektakel van Australië. Erin deed de 1e run op hun trekker en de andere 2 deed haar vader.
Wat ik wonderlijk blijf vinden is dat ze de trekker kunnen wegen en daarna gewoon weer bij hun auto/truck kunnen zetten en hem pakken als ze moeten. Dus als ze zouden willen kunnen ze er gewoon gewichten en alles bij en aan doen!
Wegen is ook zonder chauffeur. Dit keer was het een betere wedstrijd dan in Griffith.
Het was vergelijkbaar met Wierden of Stroe.
Het publiek zit op een dijk en de 2 banen zijn in het midden beneden. Ook was er veeeel meer publiek!
Ze hebben 1 stel vlaggers, dus eerst word er op de ééne baan getrokken en dan weer op de andere.
Brendan won alle 3 de pulls! Ook Kelvin Jobling was er!
Dit keer een concurrent van Brendan want hij hielp met Deere Express mee. Een andere Pro-Stock.
De Deere Express had de 2e run een hele mooie full pull maar kon niet terug komen.
Aan het einde van de avond was het dan mijn beurd! De wedstrijd liep wat uit en omdat de grote eerder klaar waren dan de mini’s mocht ik alleen op Plum Crazy aanhaken.
Ik moest wat papieren voor de organisatie tekenen me rijbewijs laten zien en toen kon ik me omkleden!
Ik mocht het pak van Dave lenen.
We zijn zoonbeetje even groot dus paste mooi.
Hier moet iedereen een 3 lagen dik brandvertragende overall aan, brandvertragende handschoenen, balaclava (lijkt op een bivakmuts) en een helm.
Doug zette hem klaar voor de sleepwagen en toen was het mijn beurt.
Een Open Modified Tractor met 3 V8 motoren, dus 24 cilinders en 2100 PK.
De remmen deden het niet dus als ik met mijn voorwielen van de grond kwam en niet meer recht vooruit ging moest ik was gas afnemen zodat me voorwielen weer op de grond kwamen, weer recht sturen en vol gas verder!
Bij 95 meter viel de noodstop uit en ging de trekker uit.
Dit was een fout van de sleepwagen hun waren iets vergeten maar ik snapte niet wat, maar dat neemt niet weg dat dit een GEWELDIGE ervaring was om noooooit te vergeten!!!
Zie hier de run: http://www.youtube.com/watch?v=k5n46WoSdcY&feature=youtu.be

En voor het Plum Crazy team heb ik dit filmpje gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=VhA-r0UHfOc

We sliepen in een motel met zijn allen en lagen er rond 2 uur in. Ik had nog wat beestjes in mijn kamer dus ik moest eerst nog even op oorlogspad om 3 XXL motten te vermoorden met tissues, slippers en een krant.
Lach maar, maar ik schrok me dood toen 1 van de 3 op me sprong!

Vandaag zijn we weer naar Brendans huis gereden en morgen vertrek ik vroeg naar Sydney.
Dit moet in 1 dag te doen zijn.

Het volgende verslag zal waarschijnlijk uit de U.S.A. op Hawaii zijn!! Ik heb er weer zin aan!!

  • 19 Februari 2012 - 08:59

    Mama:

    wat geweldig!!!hg mama

  • 19 Februari 2012 - 10:21

    Wout En Tineke:

    Nou Judith jij valt wel met je kondje in de boter, om weer met tracktor pouling mee tedoen je treft het weer best.
    En nu naar Haway lijkt mij super gaaf lekkere temperaturen en surfen en misschien ook wel kitesurfen.
    We kijken alweer naar het volgende versag van je reis.
    Groeten van wout en Tinekel

  • 19 Februari 2012 - 11:42

    Ing!:

    Super gaaf!!!

    *proud sister!!*

  • 19 Februari 2012 - 12:57

    Rene:

    Leuk je even gesproken te hebben
    heb je verhalen deze week allemaal gelezen wat een belevenis wij gaan donderdag om 1400 uur vliegen een 2 uur stop in hong kong en dan naar melbourne erg veel zin in vooral na het lezen van al die verhalen van jou nou veel plezier nog down under

  • 19 Februari 2012 - 13:09

    Ageeth:

    Jij had weer mazzel, zelf meedoen aan de tractor pulling, en wat een gave machine!
    Goeie vlucht naar Hawaii.

  • 19 Februari 2012 - 14:07

    Tineke:

    Judith alweer een prachtig verhaal gelezen.
    Hoe hou je het vol,want het is toch een druk leven zo van hot naar haar reizen en ook nog van alles te doen.
    Veel plezier met de volgende uitdagingen.
    Lieve Gr. Piet & Tineke.

  • 19 Februari 2012 - 14:26

    Wout En Tineke:

    wout heeft vanmorgen even gereageerd maar nadat ik je verslag had gelezen toch ook maar even reageren, wat een super gave belevenissen weerben benieuwd hoe je volgende verslag is want hawaii is natuurlijk ook een grote belevenis, en geniet er van heel veel liefs tineke

  • 19 Februari 2012 - 18:45

    Leila:

    Hi Judith!

    Nog nieuwtjes gehoord? ;)
    Goede berichten lees ik hier! Toch weer op de trekker, je zou toch denken dat kan hier ook hahaha Hawai...Remco is jaloers, dat staat ook al een tijdje op zijn lijstje! Goede reis en we lezen weer verder!
    Groetjes van de Langevliet

  • 20 Februari 2012 - 07:41

    Marjan:

    Hoi Judith, ik hoorde van je moeder dat je ging trekken en was heel blij voor je!! Wat goed zeg! Nou, je kan je naam maar neerzetten, je weet nooit waar het toe leidt. Hier gaat alles zn gangetje, sneeuw en ijs weer verdwenen en op naar de lente.. Nou, heel veel plezier op Hawaii en we wachten in spanning je volgende verslag af!!! Dikke kus, je buuf...

  • 22 Februari 2012 - 19:08

    Moon Kager:

    Gaaf Juud , wat een ervaring weer, leuk filmpje ook !!! we volgen je nog steeds!! Een goede reis naar Hawaii

    heerlijk hoor genieten knuffel vanuit Julianadorp ...

  • 23 Februari 2012 - 10:28

    Robert Bak:

    Vet gaaf buuv!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wallan

@ Australië

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

John de Wit.

26 Maart 2012

Het begin van afscheid nemen.

21 Maart 2012

Formule 1 bij McLaren!!

14 Maart 2012

Fraser Island

06 Maart 2012

Big Island!!
Judith

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 111736

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 02 November 2012

@ Amerika 2012

02 November 2011 - 03 April 2012

@ Australië

25 Oktober 2011 - 01 November 2011

@ Kuala Lumpur

18 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

@ Dubai

Landen bezocht: