Duiken en… - Reisverslag uit Cairns, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Duiken en… - Reisverslag uit Cairns, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Duiken en…

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

10 Februari 2012 | Australië, Cairns

Maar eerst heb ik nog op een jetski gezeten!! Pk’s op het water!! Die bevallen me ook wel!!

Om 7.30 uur werd ik opgehaald bij me hostel toen ik boekte was ik nog de enige maar nu waren we met zijn 3e, 1 stelletje uit Denenmarken en ik.
Onderweg kletsten we wat en hun hadden allebei al 2 keer maar niet samen op een jetski gezeten dus ik was de enige met 0,0% ervaring! Na de instructie en uitleg gingen we dan op pad.
Het stelletje samen en ik alleen! Eerst reed de jongen, dat ging nog wel hij kon de instructeur dan wel niet bijhouden maar dat viel nog wel te overzien.
Halverwege moest het stel ruilen van bestuurder… nou waren ze niet de slankste dus op een jetski midden in de oceaan is dat wel een gestutter, maar goed dat ging wel!
Daarna mocht ik als eerste achter de instructeur.
Mevrouw was nog geen 2 minuten de driver of ik keek achterom (om te kijken hoever we uitliepen) en ik zag alleen nog maar een jetski… Zonder stelletje.
Sorry maar zo moeilijk is het zeker niet dus hoe ze dat voor elkaar kreeg… wel kon we er hard om lachen.
Verder was het een super leuke tour en vroeg!

Daarna ben ik aan de weg naar Cairns begonnen maar het ging zo lekker dat ik dacht ik bel Paul, die is er al en sms’te dat het super was en ik rij nu toch.
Nou dat was helemaal waar ik was er om 20.00 uur een had het laatste uurtje super veel regen maar wel een hostel voor $15 schoon en met avond eten in een restaurant verder op (pasta’s zijn gratis en voor een schnitzel/ spareribs/Fish & chips betaal je $5-7 extra), zwembad kort om gewoon super goed!

De volgende dag ging Paul 3 dagen duiken en heb ik een cursus geboekt.
Ik heb verder nog een rondje door de stad gelopen en me auto weg gebracht om de airco te laten repareren.

Vrijdag werd ik dan 8.20 opgehaald voor de duik cursus.
Eerst 2 dagen badderen in het zwembad. We begonnen met theorie en hebben de hele middag gedobberd. Het was even wennen in het begin maar toen ging het wel.
Alleen bij het laatste diepen gingen me oren dicht en dat deed best pijn. Maar goed dit was 1 keer dus zaterdag proberen we het weer. We gaan zondag pas 3 dagen de zee op dus dan zien we wel verder.

Zaterdag werd ik 7.30 opgehaald en 2 meisjes uit Hong Kong die bij mij op de kamer zitten volgde de cursus ook.
We zitten niet in de zelfde groep maar we worden wel gelijk opgehaald. Dit keer begonnen we in het zwembad! En alles ging goed! Ook het diepe water! Dus ik kan de zee op.
Na het zwembad zijn we gaan lunchen met alle groepen. We doen allemaal het zelfde maar zijn verspreid over 3 groepen.
Na de lunch gingen we naar hun shop, Pro-dive een daar zou je duikspullen kunnen aanschaffen als je van plan ben het vaker te doen of je de leen spullen echt niks vind.
Je kreeg die dag ook en speciale korting omdat je er een cursus volgde. Ik heb niks gekocht, ik vond het wel best zo.
Daarna hadden we weer theorie. Nog 1 oefen examen en dan het echte officiële examen van 50 vragen die je moet halen. Had ik gelukkig!!
s ‘Avonds weer lekker gegeten in het restaurant en later op de avond was er een spel en je kon een gratis bungy jump winnen!
Een bak water van 2m bij 10cm waar ze aan 2 kanten tegelijkertijd een vis in doen en met een rietje moet je hem dan naar de finish blazen. Je moest bieden op een vis.
Elke vis heeft zijn “eigen afkomst” dus iedereen gaat voor zijn eigen land. Nou werd er al $30 op Het Nederlandse visje geboden dus ik bood maar voor U.S.A. George. W. Busch. Die was maar $6.
Hoe wel deze zaterdag toen ik nog stond te kijken had gewonnen was hij nu erg lui. Niet vooruit te blazen en ik lag er in de eerste ronden tegen Canada al uit.
Daarna terug naar het hostel met Daisy en Vivian uit Hong Kong want the pick up time was 6.15!!
Zondag begonnen we dan met duiken! Eerst moesten we alle oefeningen die we in het diepe zwembad hadden gedaan op 11/15 m diepte in het zouten water doen.
Daar hadden we 2 duiken voor. En ik ben nog een 3e keer geweest. 1 oefening moest over maar ik had met nog een andere jongen, Ray uit Chicago wel de mooiste duik!
Want de rest moest snorkelen! En de oefening ging ook super! Er zijn 3 groepen en er gaan er steeds 2 duiken en 1 snorleken.
Na elke duik is er weer wat lekkers. Zelf gemaakte cake door de kok of een heerlijke lunch/avond maaltijd.
We gingen redelijk op tijd te bed want de volgende dag ging de wekker kwart voor 6 voor de eerste duik. Die word gedaan op een lege maag.
Daarna een heerlijk ontbijt en rond 10 uur gingen we nog een keer.
Na deze duik hadden we ons brevet! YES!! Hierna hadden we een lunch en daarna mochten we op eigen houtje zonder instructeur maar met je buddy duiken.
Na die duik was er weer een fantastische lunch en s’ avonds hebben we een nachtduik gedaan! In het pikken donker met een zaklamp.
Iedereen kreeg een breek lampje aan zijn gas fles en elk groepje van 6 had zijn eigen kleur. Wij waren roze. Erg cool met 5 jongens, een mannelijke instructeur en ik haha.
We kregen nog een korte uitleg want de gebaren om hulp, hoeveel zuurstof je nog hebt en zo nog wat dingen werden even anders. En er werd ook volop gegrapt over haaien.
Sommige zijn die al tegen gekomen maar ze doen niks.
Maar altijd leuk om iedereen bang te maken met dat het s’ avonds anders is.
Om ongeveer 20.00 uur gingen we te water!
Dit was echt een mooie duik! Heel anders als in het licht.
Na deze duik kregen we nog het toetje en toen iedereen weer te bed.

Dinsdag was ook de eerste duik om 6.15 uur maar deze heb ik maar overgeslagen.
Ik heb wat blaren van de flippers en wou graag nog een keer duiken om foto’s te maken.
Plus dat het de 3e keer was op de zelfde plek. Ik had daar maandag al de vrije duik en nachtduik gemaakt. De duik na het ontbijt heb ik wel gedaan en die voor de lunch ook.
En bij de laatste duik met camera! Daarna kregen we weer een lekkere lunch en zijn we richting de haven in Cairns gevaren.

Het was echt super! Duiken was prachtig, eten was fantastisch, alles word live klaargemaakt aan boord!
Een hele ruime keuze. De meeste buffet restaurants kunnen hier nog heel wat van leren!!
s ‘Avonds was er nog een after party! Deze was ook erg gezellig.
Best grappig je instructeur dronken te zien worden en achter de vrouwen aan zien gaan! Haha.
Het was 4 uur voor ik eindelijk eens te bed lag en om 9 uur ging de wekker weer.

Woensdag ging ik namelijk met Paul (de piloot van Whitsundays) Hilde, Ellen en Jenny naar cape tribulation.
Hilde en Ellen zijn Nederlands en Jenny is Duits. Dus we spreken gewoon Engels!
We zijn in 1 auto gegaan, die van Paul. We zijn onderweg nog wat gestopt bij mooie uitkijkpunten en hebben wat gewandeld en geluncht in Port Douglas.
Daarna moesten we een pondje over en konden we verder richting cape tribulation vanaf het pondje is het 1 regen woud.
Allemaal bomen planten en alles is mooi groen en schoon. Geen bereik en een hoop beestjes…
We hebben in een hutje in park Beach house geslapen. We hadden een 5 persoon hutje met airco. Hoewel we deze al op 27 hadden staan hadden we het nog KOUD!! Dit word nog wat als we terug in NL komen.
We hadden die avond zelf ons eten klaar gemaakt. Helde en Ellen hadden nog 3 blikjes tonijn en we hadden de rest om de tonijn salade compleet te maken in de supermarkt in Port Douglas gekocht.
En ik ging het voorafje ‘garlic bread’ maken.
Daarna een douche genomen met een spin van 7 bij 7cm boven me hoofd en toen lekker te bed.

Bij het huisje zat gratis ontbijt. Je kon kiezen uit ei met spek of vers fruit met yoghurt. Ik koos voor het fruit met yoghurt. Heerlijk!
Daarna zijn we nog een stukje naar boven gereden waar een jungle route was om te lopen en aan het einde een lekker koud en verkoelend meer!
Het is best raar dat de meren hier echt lekker koud zijn en de zee vet warm!
Ook mag je niet overal de zee in omdat er Jellyfishes rond zwemmen en als die je te pakken krijgen (bijten) kan je het aan het einde van de dag niet meer na vertellen en er is nog weinig medicatie om je te redden…
Na de wandeling zijn we rustig naar beneden gereden en gestopt waar we maar wouden om te zwemmen of te wandelen.
Rond 19.30 waren we weer bij het hostel en na een lekkere verkoelende douche zijn we met Coen en Bart 2 jongens uit Brabant gaan eten en daarna lekker uit.
De Coen en Bart gingen de volgende dag alweer naar huis dus die meende even luxer uiteten te moeten maar kwamen daarna naar ons toe.
We hebben het super gezellig gehad. Het was Lady’s night met 5 gratis champagne tussen 10 en 11 voor de dames!
Rond 12 uur kwam er een stripper! We hebben ons rot gelachen! (Dus speciaal voor meneer Boekel even een op foto!!)
Ellen, Coen en ik waren de die hards en waren om 4 uur weer thuis!!

Vandaag vrijdag 10 februari heb ik niet zo veel gedaan.
Alle zweet kleren gewassen, ronde door Cairns gelopen en de auto weer opgehaald. Ik had nog een poging gedaan de airco te laten repareren maar $900 vond ik toch wat veel…
Rond Melbourne is het nu zo’n 15-20 graden dus dan red ik het wel weer zonder.

Vanavond nog even lekker uit met een paar Duitsers en morgen begin ik aan de weg naar Melbourne.
Ik ga hem langs de kust rijden want bij Brisbane land inwaarts stond het onderwater.
Ook al is het de langste weg, waarschijnlijk wel de gene zonder water over de weg.

Vlak bij Melbourne is weer tractor pulling en ik ga weer met het zelfde team mee! Dinsdag de 21e vlieg ik voor 2 weken naar Hawaii!!

Sorry voor dit veeeelste lange verslag maar het is ook zoooo leuk!!

  • 10 Februari 2012 - 09:50

    Wout En Tineke:

    Hallo Judith wat weer een leuk verslag
    wat mooi he onderwater ik heb zelf ook al eens gedoken met zuurstof bij ons in de rutbeek die zwemplas leuk hoor maar in de oceaan lijkt het mij veel leuker.
    Ik neem aan dat je op hawaai gaat surfen ook heel leuk wij vinden het te gek wat je daar allemaal doet wij passen dit weekend en tot maandag avond op de jongens bjorn en bianca gaan een paar dagenskien met vrienden Tineke gaat van middag met de boys naar het zwembad en ik ga maar werken. Nou wij wachten al weer op het volgende verslag veel plezier op hawaai groeten wout en tineke

  • 10 Februari 2012 - 18:17

    Laurien:

    hey juud,

    vet wat je allemaal meemaakt zeg! en lekker warm weer, ben jaloers! hier is het maar koud, maaar de schaatslessen van vorig jaar komen nu in ieder geval wel van pas ;) geniet er nog maar lekker van! wanneer kom je ongeveer weer terug?

    x laurien

  • 10 Februari 2012 - 21:03

    Laura:

    heejj juudje !
    ik liep een btje achter dus heb ff je laatste 5 verhalen allemaal achter elkaar gelezen ;) maar het was de moeite waard want wauw wat een supervette belevenissen zeg !! onwijs gaaf allemaal. heb je alles al een beetje gezien en ontdekt daar ? of tijd tekort ?? genietze lekker verder ! NL = er niks bij (al heb je wel de dorper-tocht der tochten moeten missen hier in het stervenskoue jdorp :P) ! groetjes laura

  • 11 Februari 2012 - 11:31

    Ageeth:

    Wat weer een prachtig verhaal, geweldig hoor!
    Je zult die belevenissen straks missen als je weer thuis bent, dan moet je weer helemaal afkikken, haha.
    Hier alles oké, wel frisjes maar ik hou wel van deze kou, er staat niet veel wind dus het is heerlijk om buiten te wandelen of te schaatsen. Danique heeft van ons de meeste uren op de schaats gestaan.
    Tot de volgende keer, kus.

  • 13 Februari 2012 - 10:24

    Jan En Anneke. H:

    Judith dat je nog tijd over heb, om dit allemaal te mailen.
    We lezen je verslagen aan dachttig.
    schitterend in die grote Oceaan, denk.
    En hele mooiefoto,s
    Hier hebben we een hele mooie winterse week achter de rug, nu dooit het.
    Judith geniet er maar lekker van. want het is zo om.
    Gr. jan en anneke H.

  • 13 Februari 2012 - 20:59

    Tineke & Piet:

    Hoi Judith

    Nou Judith wat een belevenissen allemaal weer.
    Het leven zal wel anders zijn als je weer thuis bent en vooral wennen
    maar je hebt wel hele mooie avonturen
    uitjes en een hoop mensen leren kennen.
    En jou kennende kom jij daar nooit over uit gepraat.
    Judith geniet er nog maar van,het is nou langzaam aftellen.
    Maar daar wil jij nog niet aan denken toch???????
    Judith Gr. uit Druten xx

  • 15 Februari 2012 - 18:58

    Jan The Man :

    Ha die Judith!
    Eerlijk gezegd had ik je verhalen de afgelopen tijd wel steeds voorbij zien komen maar had ze alweer een tijdje niet meer gelezen.
    Omdat de meiden hier nu toch GTST kijken (het voetballen begint straks pas) heb ik even wat van je belevenissen gelezen.
    Ik heb gemerkt dat er de afgelopen weken weinig veranderd is; alleen maar leuke uitstapjes en tot 's nachts doorhalen met allemaal wazige Duitsers!
    Volgens mij hou je dat zo nog jaren vol?
    Heel veel plezier verder gewenst, ook van de dames Boekel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

@ Australië

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

John de Wit.

26 Maart 2012

Het begin van afscheid nemen.

21 Maart 2012

Formule 1 bij McLaren!!

14 Maart 2012

Fraser Island

06 Maart 2012

Big Island!!
Judith

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 2506
Totaal aantal bezoekers 111735

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 02 November 2012

@ Amerika 2012

02 November 2011 - 03 April 2012

@ Australië

25 Oktober 2011 - 01 November 2011

@ Kuala Lumpur

18 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

@ Dubai

Landen bezocht: