Whitsundays! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Whitsundays! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Whitsundays!

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

31 Januari 2012 | Australië, Airlie Beach

Donderdag ben ik rond de middag vertrokken naar Airlie Beach maar dat is niet in 1 dag te doen, dus had ik een hostel geboekt in Bundaberg.
NOOOOIT WEEEER! Leuk stadje hoor maar wat een super vies hostel!
Ik melde me aan en de man achter de balie zei ik doe je op een 4 persoon kamer met 3 Ierse meiden.
En er is een wc en douche in de kamer. Nou dacht ik toen: dat is mooi, maar met zijn 4e en alles op de kamer! Lekker…
Tot dat ik de deur open deed! Allemachtig was er wel een weg naar het bed? Wat een rommel!
En op mijn bed (kon ik zien omdat die nog niet blauw opgemaakt was) stond een doos met strings, een paar tassen en push up luchtkussentjes!
Ik heb alles maar op de grond op hun andere rommel gezet en heb me bed op gemaakt en een raam open gezet want wat een stank!
Onderweg naar de douche en wc nog heel wat kleren, schoenen, bh’s enz tegen gekomen dus ik had bedacht ik blijf zo lang mogelijk buiten en ga naar binnen om te slapen.
Zodra ik wakker ben meteen uitchecken en wegwezen!
Buiten even opa en oma gebeld en bij een barretje wat gedronken.
Het was tenslotte Astralianday! Dat is hier een nationale feestdag.
In het barretje was een karaoke avond. Daarna te bed.
Ik sliep net en toen kwamen de Ierse mutsen binnen, lichten aan en bellen gek doen maar niet denken misschien wil/lag er 1 te SLAPEN??
De volgende ochtend was ik 7 uur wakker.
Aankleden bed afhalen en wegwezen! Kom ik beneden gaat de receptie pas 9 uur open!!
Maar die mensen vroegen $30 borg voor de sleutel en dat was toch wel de moeite waard om te wachten.
Want ik had gebeld en nee ze komen niet eerder :(.
Eenmaal uitgecheckt in de stromende regen naar Airlie Beach vertrokken.
Einde van de dag kwam ik aan.
Ik vond een soort hotel die ook kamers aan backpackers verhuurde voor $28.
Super schoon en met handdoek. Het was een 4 persoon kamer maar we waren maar met zijn 2e.

De volgende dag moest ik om 13.30 bij de haven zijn voor de Whitsundays trip!
Ik was er even eerder omdat ik er met de taxi heen gegaan was omdat de auto hier gratis kon blijven staan. Maar al gouw liep het vol.
Er was vrijdag een trip gecanceld omdat de boot stuk was, dus hun waren allemaal naar zaterdag overgeboekt. Gezellig want we waren nu met zijn 32e!
We zijn zaterdag meteen naar het eiland gevaren waar we overnachten. Koala Adventure Island.
Een super mooi eiland! En een mooie plaats om te overnachten.
We sliepen met zijn 6e in een huisje/kamer.
We moesten de groepjes zelf maken en ik sliep bij 3 Nederlandse jongens uit Emmeloord, een meisje uit Hong Kong en een meisje uit Estland dat nu in Ierland woont op de kamer.
Na het indelen van de kamers zijn we met zijn alleen naar het uitkijkpunt gegaan.
Super mooi uitzicht!
s ‘Avonds gingen we met zijn allen eten, pasta… Daarna was het tijd voor een drank spel.
We aten aan een paar picknick tafels die aan elkaar waren gezet en zo waren we meteen 2 teams.
Bij het eerste spel kreeg iedereen een half glas bier en die moesten we als een trein zonder handen opdringen, dus we hielden elkaar hand vast en de eerste van de rij moest eerst zijn glas leeg drinken en als ie opwas mocht nummer 2 en ga zo maar door.
Wij wonnen!!
Daarna moesten we allemaal op de bank staan en moeten we een liedje uit ons eigen land in onze eigen taal zingen. De gene die het hardst zong won een kan bier! (t.w.v. $15)
Wij hadden ondertussen een Nederlands groepje van 6 en Piloot Paul meende dat we allemaal Brabant van Guus Meeuwis moesten zingen!
Die was lekker makkelijk en dan wonnen we zo een kan bier want met zijn 6e kom je er al snel boven uit...
Na het refrein te hebben gezongen wist niemand de tekst meer en begonnen we heel hard LA LA LALALALA LA te zingen en BINGO Stefan, 1 van de 3 jongens uit Emmeloord (Volgens hem de echte polder) Won de kan met bier!
Want ja hun kennen dat liedje toch niet, en weten ook niet wanneer het niet klopt.
Daarna was er nog een spelletje met kop of munt.
En als je het fout had moest je een kleding stuk uit trekken.
En mocht je niet meer uit willen/kunnen trekken was je af en moest je van de bank af.
Het Nederlandse meisje Sarah werd 2e en stond onze eer topless hoog te houden!
Ik hield er maar mee op toen ik in me bikini stond.
Zij won 2 glazen bier.
Daarna was het happy hour en hebben we gezellig wat gedronken.
Daarna nog even een frisse duik in het zwembad en toen te bed!
De volgende ochtend 7 uur ontbijten en 8 uur aan boord.
Maar het ontbijt was net zo sterk als de vorige avond. (Droog) Wit brood met jam of pindakaas en wat eiersalade of melk met muesli.
Daarna aan boord en op naar whitehaven beach!
Het witste strand ever! WAAAUUW!
De boot kon natuurlijk niet aan land komen dus de laatste meters mochten we zwemmen!
Je moest alleen wel een pak aan want er zwemmen wat kwallen die je liever niet tegen komt.
Maar dat bederft de pret niet want aan land kan die gewoon weer uit en daar zit je dan zand zo fijn als zout en prachtig wit.
Mooi helder blauw water, wat wil een mens nog meer!?
De handdoeken en zonnebrand werden met een motorbootje gebracht.
Hier hebben we ook nog een groepsfoto gemaakt en na 1,5/2 uur gingen we weer terug de bood op! Tijd voor lunch.
De pasta van gister en het brood van vanmorgen was nog niet op dus pasta salade met wit brood en een plakje ham met salami.
Ook de bruin groene salade zonder saus was nog over.
Dat was dus even minder maar daarna gingen we naar het eerste snorkel gebied!
Mooi, maar alleen weinig vissen. Eenmaal weer op het eiland heb ik eerst even gedoucht.
Ik was her en der misschien toch wat rood en dacht even douchen aftersun erop en dan gaan we weer!
De 3 jongens uit Emmeloord en nog wat andere hadden ondertussen de kokosnoten onder de boom op het strandje vlakbij gevonden en omdat we niet zo’n trek hadden in pasta hebben ze die maar stuk geslagen en hebben we kokosnoot met zijn allen gegeten!
Zo waren we dus lekker bezig tot het eten.
Het was rijst met een kerrie prutje en de bruin groene salade zonder saus.
Na het eten even tennis gekeken want het was tenslotte de finale van de Australian open. Om 9 uur begon de karaoke avond!
Super gezellig en leuke liedjes werden er gedaan!
Na afloop weer tennis gekeken want het potje duurde ongeveer 6 uur en daarna namen de jongens nog een duik.
De 1 werd er met stoel en al in gegooid en de ander met alle kleren aan maar we hebben wel gelachen!
De volgende ochtend weer om 7 uur ontbijten.
Het zelfde als de vorige keer en om 8 uur uitchecken en de boot op.
We gingen naar het 2e snorkel gebied.
Dit was mooier als de dag hiervoor.
En de begeleiders voerde de droge witte broodjes aan de vissen dus we zagen er heel wat! Fantastisch!
Daarna zijn we weer naar de haven gevaren onder weg uiteraard nog geluncht, de rijst met brood, ham, salami en de bruin groene salade zonder saus…
Aan land bye bye gezegd en op naar het hostel/hotel van de vorige keer.
Paul had zijn auto wel bij de haven geparkeerd en heeft me naar het hostel gebracht.
Omdat er zo’n mooi zwembad was maar even een duik genomen en daarna gegeten bij de Mac, wat een luxe vergeleken met de laatste dagen!
We wouden eigenlijk tapas maar die keuken ging pas 17.30 open en om 16.00 uur hadden wij al heel veel honger!
Paul heeft uiteindelijk het zelfde hostel als mij maar geboekt want er was die avond nog een after-party van Whitsundays met een gratis kan bier per 3 personen waar toch de helft nog wel naar toe ging, gezellig!

Vandaag heb ik lekker gewinkeld!
Het was best regenachtig maar ik ben goed geslaagd en heb ook eindelijk wat voor Suzan!
Morgen ga ik jetskiën!
En daarna een begin maken aan de weg naar Cairns hoop ik!

Ps. Wist je dat:
- Dat ze hier een P parkeer systeem hebben, P1 betekend 1 uur gratis parkeren, P4 4uur gratis parkeren en ga zo maar door. Er staat een tijd bij, bijv. Ma t/m Vr 7.00 tot 16.00 en na die tijden is het helemaal gratis. (Ja Hendrik Jan die P7 op dat station in Sydney was dus gewoon 7 uur gratis parkeren…)
- Er daarom dus agentjes in de ronde lopen en bijhouden hoelang elke auto waar geparkeerd staat want het blauwe parkeerschijf systeem wat we in Nederland hebben kennen ze hier nog niet.
- Als je eenmaal je rijbewijs heb je het eerste jaar met een groene P op je auto rijd? En het 2e jaar met een rode P? Daarna ben je P vrij.
- Diesel hier duurder is als benzine?
- Het geld niet stuk te krijgen is? Hoe hard je er ook aan trek of scheurt?!


  • 31 Januari 2012 - 12:56

    Hendrik Jan:

    Hey, wat heb je een geweldig mooie trip gehad en weer een boel leuke dingen gedaan!! Ook nog ff wat australische verkeersregeltjes geleerd dus... Hadden we dat maar eerder geweten, die parkeergarage van die dag kende die 7P regel zeker niet!! Maar toch handig voor het vervolg van je reis!! Veel plezier met het jetskiën en een goede reis naar Cairns!!!
    Groetjes

  • 31 Januari 2012 - 12:58

    Inn:

    JALOERS!!!!!!!

    Suuz en ik gaan vanmiddag ook opzoek naar zomer kleding!!! maar dan voor Curacao!!! Komen we iets dichter bij elkaar qua tijdzone's!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx je zusje!

  • 31 Januari 2012 - 14:41

    Oma En Opa :

    Wat heb je weer veel beleefd in dat verre land.Jammer dat ze daar geen Hostel hebben waar je eens lekkere gebakken aardappeltjes met sla en een biefstuk kan krijgen .Maar je hebt alweer veel gezien en dus nu maar jetskien en snorkelen tussen de vissen Verder goede reis naar je vogende adressen

  • 31 Januari 2012 - 14:42

    Ageeth:

    Wat een geweldige belevenis weer Judith, onwijs!
    Je reis hangt aan elkaar van hoogtepunten.
    En.. gelukkig hebben we de Mac :-)
    tot de volgende keer.

  • 31 Januari 2012 - 20:57

    Suzan:

    jheeeeee!! en?? klopt het last best?:D
    maar je weet het he: er is altijd tijd voor een euroknaller (kokusnoot)!

    x

  • 01 Februari 2012 - 06:49

    Wout En Tineke:

    hoi jud.

    wat een geweldie fotos en dan al je belevenissen zo mooi beschreven , het is net of je er bij bent (was dat maar waar)het is hier nu echt winter, en dan komt jou verslag met fotos van een prachtig mooi wit stranden geweldig hoor.heel veel plezier met jetskieen en een fijne reis naar cairns

    liefs wout en tineke

  • 02 Februari 2012 - 22:01

    Tineke Meeuwsen:

    Judith alweer een mooi verslag
    ik kan het bijna niet meer bijhouden
    ik loop een beetje achter,maar de tijd gaat ook zo snel.
    voor jou gaat het denk ook wel erg vlug,want je bent zo druk bezig,maar het is wel mooi wat je allemaal onderneemt.
    Je ziet wel heel veel zo.
    Geniet er maar van.

    Gr.Piet en Tineke.xx

  • 08 Februari 2012 - 20:23

    Fam Smit Vogelz:

    ,Hoi Hoi,Hoe is het met Judith,We genieten nog steeds vanje mooie reis
    Dus je maak het nog prima je doe ook zulke leuke dingen,en je houd er een heel mooi boek aan over,GROETJES VAN ONS HOOR en nog fijne weken er bij dddddoooogggg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

@ Australië

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

John de Wit.

26 Maart 2012

Het begin van afscheid nemen.

21 Maart 2012

Formule 1 bij McLaren!!

14 Maart 2012

Fraser Island

06 Maart 2012

Big Island!!
Judith

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 111741

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 02 November 2012

@ Amerika 2012

02 November 2011 - 03 April 2012

@ Australië

25 Oktober 2011 - 01 November 2011

@ Kuala Lumpur

18 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

@ Dubai

Landen bezocht: