Een weekje te gast bij Glenn en Louise. - Reisverslag uit Ballina, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Een weekje te gast bij Glenn en Louise. - Reisverslag uit Ballina, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Een weekje te gast bij Glenn en Louise.

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

25 Januari 2012 | Australië, Ballina

Maar voordat ik daar over vertel is er nog een terug reis uit Alice Springs!

Die verliep tot aan de laatste dag fantastisch.
Voor de laatste dag stonden er nog maar 4 uurtjes rijden op het programma.
We dachten om 7 uur te gaan rijden dan waren we 11 uur bij het hostel en konden we nog even shoppen. Maar dit hele plan liep in de soep.
We waren al op de helft toen de weg ineens onder water stond…
Vrachtwagens gingen er wel doorheen maar de meeste auto’s keerde om en zo wij dus ook. Hup de kaart erbij en kijken welke richting we dan op moeten.
We waren al weer 100km verder en de weg stond weer onder water… maar omdat dit niet zo diep was konden we er door heen maar ongeveer 10km verder was het dieper en konden we weer terug.
Weer een andere route op de kaart gevonden een gaan! Warempel dit was een weg die niet onderwater stond en daar gingen we!
Maar ff ruim een uur verwijderd van de bestemming kregen we een lekke band!
Maar in de Ford falcon lag een reserve band dus Hendrik Jan verwisselen, ik foto’s maken en terug naar het dorpje wat we net uit waren voor een nieuwe.
Daar was een banden winkel en een klein uurtje later konden we weer verder.
Almen tal waren we 19.00 bij het hostel. Koffers in pakken een koffer met souvenirs (ja en kleren we verdelen het) mee met Hendrik Jan zodat dat maar alvast in Nederland is.
De laatste was draaien en proberen in te checken en daarna lekker te bed.

Donderdag waren we op tijd bij het vliegveld en dit was achteraf maar goed ook!
Want wist je dat elke kilo boven de 30kg max bagage $61 kost?? En de 2 koffers samen waren 44 kg dus 14kg teveel en dat koste meer als $800.
Ik snel naar de auto kleiner koffertje pakken ter grote van de handbagage en die naast de weegschaal weer vol proppen.
We hadden 2kg over maar het mee nemen naar Nederland kostte niks extra en op 1 kado na zat alles daar weer in.
We konden nog een klein rondje lopen en toen moest Hendrik Jan gaan! Bye bye!
Dat was wel even een raar gevoel. 5 weken reis je samen we hebben meer dan 12.500 km gereden en dan sta je daar ineens alleen.
Ik ben daarna weer terug naar het hostel gegaan.
Mijn bedoeling was wat skypen en mail versturen maar op terras waren een stel jongens aan het poolen en of ik niet mee wou doen, de zweedse jongens tegen de Dutchies.
1 van die jongens was een Nederlandse. Wij wonnen en we wonnen een ijsje!
Daarna even een biertje gedaan en toen was er toch nog even tijd om te skypen.
Later zaten er 2 Nederlandse meiden bij me aan tafel en ik ben met hun en de jongens uit geweest.
Er was een discotheek, Victorie waar alle drankjes $3 waren dus het was erg vol maar wel gezellig.
In de rij ontmoeten we nog wat Australische jongens en ook daar zijn we nog even mee opgetrokken.
Ik lag er om 5 uur in en om half 8 ging de wekker weer. Ik had namelijk 11 uur afgesproken met Glenn en Louise en het was nog 1,5 uur rijden.
Ik had hun ontmoet tijdens een tripje in Dubai.
Alles ging volgens plan en om 11 was ik op de afgesproken plek.
We hebben daar geluncht en zijn toen eerst naar Glenn’s huis gegaan en daarna naar Louise’s huis.
Glenn woont in een flat in een best dure wijk omdat het dicht bij het strand is en Louise een half uurtje verderop op het platte land.
Bij haar huis zitten er in de boom 3 koala’s en huppelen er s’ avonds wilde kangoeroes om het huis.
Ook heb ze een hoop paarden.
Daarna heb ik kennis gemaakt met Louise dochter Ellie (17jr) en zijn we met zijn 4e gaan surfen!
Het was fantastisch ik kan het nog niet helemaal maar het begin is er!
We hebben die avond gebarbecued.

Zaterdag hebben we weer gesurft. En lekker op het strand gelegen.
Daarna zijn we naar Louise huis gegaan en was ik die avond alleen met Ellie want Glenn en Louise moesten naar een bijeenkomst.
Ellie en ik hadden nacho’s gemaakt en gingen lekker film kijken.
Maar halverwege de film werd er aan de deur gebeld en een meisje van verderop had een paardje en dat was niet helemaal lekker.
Dus Ellie en ik even heen om te kijken en Ellie probeerde nog wat kennissen te bellen.
Ik keek maar op een afstandje mee en lied me lek prikken door de muggen, 12 op 1 voet!!
En nog een zooitje op mijn andere voet en been GRRR. Eenmaal thuis de film afgekeken en te bed gegaan.

Zondag begonnen we de dag met een duik van 35 meter hoogte!!! Ahhaahhh, aaahhhh Plons!
Glenn en ik sprongen samen, achter elkaar en Louise maakte de foto!
Daarna zijn we naar een markt gegaan. Niet veel gekocht maar wel leuk om overheen te wandelen.
Vlak bij de markt waar we de auto geparkeerd hadden wonden vrienden van Glenn en Louise en daar hebben we een kopje thee gedronken.
Daarna ben ik afgezet bij Ellie en haar vader Ross en heb ik daar gegeten en geslapen.

Maandag ben ik met Ellie en haar vrienden (en nog wat onbekende) naar een water park, Wet ‘n wild gegaan.
Wat normaal rond de $65 koste was vandaag voor ons (40 pers) $25 incl. lunch.
Het was super gaaf! Soms voelde ik me wel wat ouder maar toen ik met een meisje van 13 in de rij stond voor een waterachtbaan en dacht dat ik 15 was viel dat dus reuze mee!! Hahaha.
Zij heeft de hele dag vol verbazing naar me gekeken dat ik 20 was.
De meeste waren 17/18 jaar. Het park sloot een uur eerder omdat er storm op komst was en wij hebben toen maar een stop bij de mac gemaakt omdat we anders te vroeg terug waren en sommige dan een uur moesten wachten op hun ouders.

Dinsdag zou ik gaan snorkelen met Ellie maar het regende de hele dag.
We hebben de hele dag films gekeken.
Om 16.00 uur werd ik op gehaald door Glenn en Louise en hebben we boodschappen gedaan en heb ik voor hun gekookt.
De bedoeling was witlof maar er lagen nog maar 2 kleintjes in de schappen.
Toen werd het bloemkool, aardappels en een sausje met gehaktballen! Lekker Hollands.
Glenn en Louise vonden het heerlijk. Ellie had een feestje en kwam later. Louise vertelde me dat Ellie niet zo van bloemkool houdt maar toen ze zag dat ik het door elkaar prakte en het zo op ad stelde ze het voor zo weg te zetten voor Ellie met saus en dan Ellie het eerst laten eten en na afloop zeggen wat ze gegeten had.
En ja ze vond het heerlijk!!
Ze moest wel lachen toen ze hoorde dat het bloemkool was ze vond het ook wel een beetje gemeen maar het was wel lekker!!
Zij heb vervolgens het toetje gemaakt!
s ‘avonds nog even met Ingrid gebeld want die had advies nodig!
Ze moest namelijk afrijden.
We hebben even lekker gekletst en ik heb haar heeeeel veeeel succes gewenst!!

Woensdag werd ik heel vroeg wakker gebeld, YES ze is geslaagd!!
En dat heeft ze helemaal zelf gedaan!! Super!!

Verder was het weer de hele dag regenachtig!!
We zijn naar het meest oostelijkste puntje van Australië gegaan en hebben lekker geluncht.
Daarna een lekkere warme douche en nu zitten wel lekker op de bank!

  • 25 Januari 2012 - 09:45

    Hendrik Jan :

    Hey leuk verslag weer!! Ga je avonturen weer volgen vanaf de koude kant van de wereld!! Groetjes

  • 25 Januari 2012 - 10:22

    Wout En Tineke:

    hoi jud.
    wat een belevenissen weer ,en ook alle pechjes met je auto. ik heb genoten van je verslag, en toen ik las dat jullie nacho s hadden gemaakt moest ik evenaan de lekkere schaal op de camping denken. wat leuk dat je ook aan het surfen bent, en zelfs heel erg lekker hollands hebt gekookt.
    ik heb gisteravond nog gebeld met ingrid goed he? dat ze nu geslaagd is,ook nog even met suus en je mam gekletst een fijne week weer en ik kijk weer uit naar je volgende belevenissen
    groetjes en veel liefs van ons.

    tineke

  • 25 Januari 2012 - 11:59

    Ageeth:

    Hey Judith, wat heb je weer veel meegemaakt zeg, zo leuk om te lezen, alsof ik er zelf een beetje bij ben.
    Lekker actief geweest, poolen, duiken, surfen, zwemmen. Balen van die muggen, daar heb je nog niet eerder over geschreven, zijn er daar veel muggen?
    Hier is het nat en fris, niet echt lekker maar geen muggen.
    Danique zit in haar tentamenweek, spannend hoor.
    Nou tot de volgende keer, xxx

  • 25 Januari 2012 - 13:53

    Marjan:

    Hoi Judith, nog bedankt voor je kaart! Hij kwam zelfs op de dag van mijn verjaardag aan!!! Ik lees je verhalen en wacht met spanning op de volgende! Wat is het leuk allemaal zeg! Je beleeft veel en ontmoed ook nog eens veel mensen, gaaf hoor!! Wij zijn inmiddels weer terug van wintersport en het gewone leven gaat zomaar weer zn gangetje! Verder hier alles goed en we hopen dat het jouw ook zo vergaat!! Groetjes en een dikke kus van ons allen.

  • 25 Januari 2012 - 13:54

    Marjan:

    Ontmoet, natuurlijk!!haha

  • 25 Januari 2012 - 20:10

    Monique:

    Ha Juud, geweldig weer allemaal , Ed en ik lezen vol verwondering je verslagen en genieten zo wel met je mee hoor!!!
    Zo leuk als je het schrijft en wat je allemaal meemaakt.... Heerlijk hoor nou blijf lekker genieten en we kijken uit naar je volgende verslag dikke knuffel ..ed en moon

  • 26 Januari 2012 - 13:05

    Remco En Leila:

    Ha die Judith,

    hier eindelijk weer eens berichtje van ons! We zijn trouwe lezers, maar plaatsen niet zoveel berichtjes! Het ziet er echt goed uit man, ik zou het echt nooit durven om zo van die rotsen af te springen. Moet er niet aan denken :) Maar goed, jij doet ook de nieuwjaarsduik hier en daar moet ik ook niet echt aan denken. Dat is dan wel minder ver omlaag springen maar wel gruwelijk koud hahaha. Veel plezier nog! Zo te lezen vermaak je je ook weer prima zonder Hendrik Jan, dus dat komt wel goed! Have fun! :) Groetjes Remco en leila

  • 26 Januari 2012 - 17:13

    Renate:

    Heeey Juudje!

    Ook al zie je dit pas dinsdag waarschijnlijk.. ;) Toch even een berichtje! Want jeetje wat ben ik jaloers zeg! Op het strand liggen, surfen en een water park!! Waaaah en wij... Dikke jassen aan, regenkap over de wagen en een sjaal en muts mee! Nou ja... Jij slaat zo mooi een jaartje winter over! ;) Doe je heeeel goed! Geniet ervan! :D Liefs

  • 30 Januari 2012 - 21:30

    Tineke Meeuwsen:

    Hoi Judith
    Weer je verslag gelezen wat een mooi verhaal weer.
    Je leert daar heel wat mensen kennen
    dat is leuk om daar contact mee te houden.
    En dat je ook weer aan het surfen bent
    je komt nog tijd te kort denk ik als ik zie wat je allemaal doet.
    En ook nog een lekker hollands potje koken?
    Krijg je heimwee???????
    Piet geniet ervan wat jij allemaal beleeft, hij zegt telkens die Judith toch??
    Judith dit was het weer.
    Lieve Gr.Piet & Tineke.
    Druten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ballina

@ Australië

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

John de Wit.

26 Maart 2012

Het begin van afscheid nemen.

21 Maart 2012

Formule 1 bij McLaren!!

14 Maart 2012

Fraser Island

06 Maart 2012

Big Island!!
Judith

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 111743

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 02 November 2012

@ Amerika 2012

02 November 2011 - 03 April 2012

@ Australië

25 Oktober 2011 - 01 November 2011

@ Kuala Lumpur

18 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

@ Dubai

Landen bezocht: