Parachute springen!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Parachute springen!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Parachute springen!!

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

07 Januari 2012 | Australië, Byron Bay

Bedankt weer voor alle reacties! En Piet en Tineke gefeliciteerd met jullie 3e kleinkind!

Dinsdag zijn we naar de Bleu Mountains gegaan. Dit was even ruim een uurtje rijden van het Formule 1 hotel waar we in Sydney verbleven.
We hadden op internet gelezen dat er een kabel baan was en daar gingen we naar opzoek.
We gingen met een soort achtbaan stijl naar beneden en vanaf daar was er een wandel route van 45 minuten naar het kabelbaantje wat ons weer naar boven bracht.
Mooi gebied om in te lopen, we zijn daarna nog langs een paar uitkijk punten geweest.
De Blue Mountains heeft zijn naam te danken aan de blauwe gloed die over het gebergte heen hangt.
Dit kan je goed zien als je op een uitkijk punt staat.

De planning was om daarna een begin te maken aan de reis naar Brisbane maar ik had die ochtend nog een folder uit het folderrek van het F1 Hotel geplukt met $30 korting op Sky dive p.p!! Dus….
Inderdaad bellen en boeken!
Woensdag om 15.00 moesten we er zijn. Het was bij Sydney Beach en dat was nog ongeveer 2 uur rijden vanaf de Blue Mountains.
Die avond hebben we in een soort hotel/hostel geslapen en s‘ avonds hebben we gepoold met een Engelsman en een Ier.
Ze waren dierenarts en dat werk deden ze hier ook. Maar niet vast. Overal een paar weken.

Woensdag ging de wekker niet al te vroeg en zijn we daarna rustig vertrokken richting het Sky dive (parachute springen)!!
We waren er wat eerder en konden al verschillende mensen naar beneden zien komen.
We moesten ons inschrijven en voor de risico’s tekenen.
Vervolgens op de weegschaal en toen waren we goed gekeurd.
Buiten kregen we een lange broek die we over onze kleding aan moesten trekken. Dit omdat het kan zijn dat je op je kont land en dan is je eigen broek niet groen/stuk.
Daarna kregen we ons tuig om en een korte instructie over hoe we uit het vliegtuig moesten springen, hoe we ons moesten houden als de begeleider de parachute open deed en hoe we moesten landen. (wel sprongen we gewoon in ons T-shirt)
We werden voorgesteld aan onze begeleider en met een busje gingen we naar het vliegveld waar ons vliegtuigje stond te wachten.
Bij 14000 feed (4,3km) gingen we springen!
We hadden eerst een vrije val van ongeveer 60 seconden en daarna ging de parachute open!
Daarna heb ik bijna de hele tijd mogen sturen! Ik had echt een enthousiaste begeleider!!
Ook Hendrik Jan had het naar zijn zin, en hij heeft ook gestuurd! We kwamen weer heel beneden en het was SUPER GAAF!!!
We hebben een film van onze sprong en foto’s. (De foto’s bij het verslag zijn gemaakt van de film, de foto’s zelf van hun hebben we op de dvd nog niet kunnen bekijken).
We zijn daarna naar Newcastle gereden en hebben we een hostel gevonden om te slapen.
Ze hadden wel plaats maar op 2 verschillende kamers.
Hendrik Jan sliep in een 5 persoon kamer met 4 jongens waaronder een Nederlander die werk zocht en in Nederland alles achter zich had gelaten en ik in een 4 persoon kamer met 3 jongens. 2 Duisters en een Nederlandse.
Met deze Nederlandse jongen Michiel hebben we in de ochtend gepoold en zijn we in de middag even naar het strand gelopen.
Daarna zijn wij weer vertrokken richting Brisbane.

Vrijdag hebben we bijna de hele dag gereden. Om 16.00 uur kwamen we langs een garage en zijn we even aan gegaan want de Ford was nog al dol op koelvloeistof.
Er bleek een klep niet helemaal goed meer te zijn, een beetje verroest en daar lekte het.
Die hebben ze voor ons vervangen en toen konden we weer verder.
Ze gingen helaas ook om 17.00 uur dicht want ook de airco is stuk en de deur van de bijrijder gaat niet meer van binnenuit open.
Ook de gasverdamper bevriest zo heel af en toe dus voor wij naar Alice Springs vertrekken zoeken we nog een garage op.
Gelukkig rijd de auto op gas en benzine en kennen we met benzine nog geen problemen…
Maar het gas kost hier tussen de $0.53/0.80 (in de stad is het goedkoper dan op het platteland) en benzine $1,30/1.50 dus vandaar dat wij zo graag met gas rijden!!
We hebben weer in een caravan op een vakantie park geslapen en vanmorgen zijn we de dag begonnen met een frisse duik in het buiten zwembad!
Daarna de route naar Brisbane vervolgt met een tussen stop in Byron Bay.
Het surfers plaatsje van hier!! Allemachtig wat een stranden, mooie golfen, surfers!! En niet te vergeten de heerlijke ijsjes!!

• 07 Januari 2012 - 10:22

Ageeth:

Wouw, parachute springen, ik zou het niet durven maar bij Bertil en Menno staat het nog op het verlanglijstje.
    Jammer dat je auto wat mankementen krijgt hopelijk loopt het niet in de papieren.
    Heel veel plezier verder, kus.

• 07 Januari 2012 - 10:26

Wout En Tineke:

Hallo Judith en Hendrikjan jullie belevenissen zijn geweldig en die parachute sprong lijkt mij geweldig.

Groeten Wout en Tineke

• 07 Januari 2012 - 10:34

Wout En Tineke:

hoi jud en hendrik jan .
    na een paar woordjes van wout wil ik ook even reageren op de belevenissen ,wat geweldig die paracutesprong,ik kan me indenken dat je daar een enorme kik van krijgt,maar ook al jullie andere belevenissen zijn erg leuk om te lezen ,ik hoop dat je niet te veel ergenissen met je blitse car meer krijgt, en dat er nog veel leuke verhalen van jullie komen veel liefs uit enschede waar het erg waait en regent(al de hele week )liefs tineke

• 07 Januari 2012 - 10:53

Marjan:

WHaaaaauuuuW wat gaaf!

• 07 Januari 2012 - 11:26

Renate:

Er is maar een woord... WAUW! :)
    Wat maken jullie toch een hoop toffe dingen mee! Geniet er van! :)
    Dikke knuffel!

• 07 Januari 2012 - 16:38

De Oude Buurtjes Smi:

Judith je begrijp wel wie we zijn ,eerst willen wij jullie een heel fijn jaar toe wensen en lekker gezond
    Wij genieten van je prachtige reis samen,het is om nooit te vergeten we zijn daar ook geweest en dat is ook heel leuk Ook willen wij je bedanken voor de mooie nieuwjaarskaart,we blijven je volgen hoor ennog een een heerlijke vacantie verder liefs van ons

• 10 Januari 2012 - 14:05

Info@ernasworkshops.:

He Meiske,globetrotter,ik kan bijna niet geloven dat jij hetzelfde meske bent dat verlegen kwam logeren,en de slufter al een heel gebied vond!
    Wat pr8ig allemaal wat je ziet en meemaakt,mamma liet me fotos zien en vertelde dat je nu ging reizen vandaag naar het öranje"gebergte.wat een rit,en wat een avontuur.
    mij leek dat uitzicht op de oceaan geweldig,dat is nog eens wat anders als de nieuwjaarsduik of een tochtje zwemmen op het marsdiep,
    Hoe is je maat?zn naam en uitstraling zijn goed,het lijkt me een gezellige jongen,en het geeft beetje vertrouwen dat hij bij je is.
    Af en toe slaap ik in je bed,moet steeds naar Hoorn voor BIG registratie,het lukt.
    Nou meiske geniet nog maar even hoog in de lucht of ver in de bergen,ik vind het geweldig,zal het aan de fam vertellen.
    tot ziens,morgen pappa jarig,de tijd vliegt,vanavond zitten ze bij de wereld draait door,en dat doet ie ook,doeg he,dikke kus tante erna.
    ps ik was nog benieuwd of je eucalyptusbomen met coalas gezien hebt,schijnt door die branden toen zo verwoest te zijn,nou ik hoor het wel,later

• 10 Januari 2012 - 21:27

Piet & Tineke:

Hee Judith het houd maar niet op wat jij allemaal beleeft en ziet.
    Dit moet toch wel het mooiste zijn wat je meemaakt en dan het parachutspringen geweldig een hele belevenis was het niet eng????????
    Lieve Gr.Piet & Tineke.

• 11 Januari 2012 - 07:57

Opa En Oma Romar.:

Lieve Judith en Hendrik-Jan,
    Vanuit Julianadorp feliciteren wij je met je Vader zijn verjaardag.We gaan er straks heen om een bakkie.We vinden het geweldig wat jullie allemaal beleven en wat er nog komen gaat.....want de helft van je avontuur zit er op.Groeten van ons beiden.

• 11 Januari 2012 - 18:47

Tante Dieuws:

judith, hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je vader. leuke foto had je gestuurd. groetjes,