Happy new year!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Happy new year!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Happy new year!!

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

03 Januari 2012 | Australië, Sydney

Voor de mensen die niet kunnen wachten hier dan alvast het filmpje dat ik even in elkaar heb gefrutseld van oud en nieuw in Sydney!! http://www.youtube.com/watch?v=_sGC8V1umpQ&feature=youtu.be

Happy new year, de beste wensen allemaal!!

Met het verhaal begin ik op 30 December 2011 want dat was onze 1e dag in Sydney!
We hadden de wekker vroeg gezet want
we hadden in de lonely planet, gekregen van Robert en Laura gelezen dat je een stads tour kon maken met een bus die op 36 plaatsen stopte en om de 20 minuten reed!
Dus wij hup, in de auto naar Centraal station waar de tour begon.
Maar een parkeer gelegenheid vinden is nog niet zo makkelijk… Bij het centraal station konden we maar geld inwerpen voor 2 uur, $7 per uur!!
En zo was dat bijna overal. Uit eindelijk hadden we een parkeergarage gevonden die tot 19.00 uur open was en het was $10,- per uur!!
Te duur maja we konden de auto daar in ieder geval de hele dag stallen, dit gaat dus de volgende keer wel anders want het kost klauwen met geld!
We zijn vervolgens richting de bus gelopen en hebben bij een informatie kantoor een kaartje gekocht.
De kaartjes zijn 24 uur geldig en voor 2 tours. 1 door de stad en 1 langs Bondi Beach. We hebben eerst de stads tour gedaan en zijn o.a. uitgestapt bij het opera house.
Kijken voor een plekje voor morgen, met oud en nieuw. En inderdaad wat Edwin en Angéla al zeiden niemand zou zeggen dat er een plek rondom het opera house gratis is maar het is er wel.
De mensen die er werken willen je natuurlijk een kaartje aansmeren ($300) maar de security niet en hun vertelde ons dat het plein rond om het opera house gratis is.
Maar ook dat er 14.000 mensen kunnen staan/zitten en er 2 miljoen op af komen… dus wees er op tijd bij!!
Ook de Bondi Beach tour was super gaaf! Wat een super mooi strand en een leuk winkel straatje!
Na de tour zijn we nog even een winkel centrum ingegaan omdat we hoopte nog een kleedje te vinden om op te zitten met oud en nieuw maar helaas.
Mijn oog viel nog op een paar nike’s in de sale!! En geloof het of niet terwijl ik de eerste schoen stond te passen stonden er 3 vrouwen om me heen met ooo wat een leuke!!
Ze gingen naar de verkoper maar helaas ik paste de laatste!!
Vervolgens stonden 3 boze vrouwen me aan te kijken en te wachten tot ik ging zeggen: Nee toch maar niet…
Maar helaas voor de dames, ik heb ze!! Ze kregen ze van de verkoper nog aan geboden in een andere kleur maar nee die waren toch niet zo mooi als de mijne!!
Geen kleedje dus dat worden de handdoeken. Maar toen we terug reden, reden we langs een vissers winkel die nog uitklapbare krukjes verkocht.
Dus die hebben we nog maar even in geslagen voor een prikkie!!

31 December hadden we de wekker vroeg gezet want dan waren we er op tijd.
We gingen met de trein. De auto in een parkeergarage bij het station hier in de buurt, $10 per nacht, beter als de vorige!
Uiteindelijk kwamen we rond 8 uur aan bij het opera house en waren we op tijd! We konden een mooi plekje vooraan bemachtigen en spreidde onze handdoeken!
We hadden nog een tas met warme kleren en zonnebrand mee, dat was de tip van de meiden Jimmink. En een koelbox met drinken en wat te eten.
We werden ook nog gecontroleerd, 2 keer. 1 keer bij de ingang en 1 keer op ons plaats.
Maar hoe zo het deden weet ik niet maar het grote mes in de koelbox werd niet gevonden en het multifunctionele zak mes uit the U.S.A. van Hendrik Jan ook niet.
De lucht zag er wat dreigend uit dus het liep niet meteen storm maar met de middag was het stukje gratis opera house vol.
Wij hebben ons die middag vermaakt met een boek, onze achter buren en de buren daar achter die the macarena deden op muziek van hun ipad en zo kregen ze menig wat mensen met de voetjes van de vloer!!
s ‘Avonds waren er wat optredens van wat bandjes en konden we daar mooi naar kijken. Om 21.00 uur ging het eerste “familie vuurwerk de lucht in. Vervolgens gingen er nog een paar pijlen om 22.00, 23.00, 23.30, 23.45 en om 00.00 uur was het dan één mooi spektakel!! Zie: http://www.youtube.com/watch?v=_sGC8V1umpQ&feature=youtu.be Prachtig wat een vuur werk!!
Na de show trok iedereen een kant op. Ook wij gingen rond 1.00 uur maar eens naar huis.
Maar dat ging niet zo snel als we dachten. Omdat je in de hele stad niet mocht parkeren waren er menig wat mensen met de trein!!
Deze was nu wel gratis maar we kunnen natuurlijk niet allemaal in 1 trein dus er was bewaking en zo werden we tegen gehouden en soms mochten er weer wat mensen door maar dit ging natuurlijk niet hard.
Eenmaal aangekomen bij de auto was de parkeer garage dicht… Shit!!
Naja dan maar weer in de trein nog 2 haltes verder en vanuit daar maar lopen als we het hotel kunnen vinden… Zondag gaat de garage om 08.00 uur weer open.

1 januari eenmaal wakker en gedoucht ging Hendrik Jan richting parkeer garage. Maar eenmaal aangekomen was hij nog steeds dicht.
Hij bellen naar het nummer wat bij het hek staat, zegt de man aan de andere kant, 1 januari zijn we ook dicht. Hendrik Jan schoot uit zijn slof want dit stond helemaal nergens aangegeven! Ja wel bij de betaal automaat zei de man.
Ja zegt Hendrik Jan ik betaal toch pas als ik er uit wil dit moet je bij de ingang aan geven pannenkoek!!
Maar goed hij kon hoog of laag springen, geen auto… Of $100 betalen om de security te laten komen om het hek te openen… Laat maar!!
We hebben ons die dag vermaakt met een bioscoopje, de film New Years Eve. Even lekker lachen!

2 januari hebben we eerst de auto gehaald, daarna zijn we weer naar het opera house gegaan.
Op oudejaars dag zagen wij daar wat speedboten met macht 3 over het water scheuren en wij dachten: Dat willen wij ook! Dus gingen we op zoek naar een kiosk die kaartjes verkocht voor deze trip.
We kregen een grote regen jas aan want je werd zeik nat zeiden de mensen! En dat was waar want voor ons stapte al een paar verzopen katjes uit… Dit betekenden ook geen camera mee dus helaas geen foto’s alleen een mooi verhaal!
We kregen een korte instructie, als de kapitein zijn hand met 3 vingers in de lucht deed moesten wij aftellen en bij 1 gooide hij de bood haaks om.
En als je misselijk werd dan had iedereen een capuchon aan zijn regenjas en kon je overgeven in die van de persoon die voor je zat…
Gelukkig was dit voor niemand nodig en hebben we onwijs veel schik gehad!
De tocht duurde 30 minuten en het was lachen, gieren, brullen en heel veel zout water happen!!
Daarna gingen we kijken wat voor dingen je nog meer kon ondernemen zoals de bogen van de Harbour Bridge beklimmen.
Maar we stonden alleen nog maar te kijken naar wat er te doen was, met name bij de cruise booten wat voor gekkigheid er mogelijk was.
Komt er een vrouw naar ons toe met 2 kaartjes voor een cocktail cruise.
Ze had er voor 3 betaald maar kreeg er 5. De boot vertrok over 30 minuten, duurde 2 uur en we mochten ze gratis hebben. We hebben de vrouw uiteindelijk $20 gegeven en aan boord kregen we de 1e cocktail gratis en een schaaltje met lekkers.
De tour duurde uiteindelijk 1,5 uur en we hebben nog één andere cocktail geprobeerd, hmmm!!
Daarna zijn we lekker uiteten gegaan en vervolgens weer met de trein naar huis.

Vandaag vertrekken we richting The Blue Mountains. Eens zien wat daar te beleven valt.
De reis gaat in ieder geval met Hendrik Jan naar Brisbane en zo als het lijkt (als de Ford het trekt) ook naar Alice Springs.

• 03 Januari 2012 - 01:12

Majan:

Ja! Het is gelukt! Als eerste een reaktie! Wat een spetterend verhaal zeg. Hoe krijg je het iedere keer voor elkaar..... Jij ook een heel gelukkig en gezond nieuwjaar en dat er nog veel van dit soort verhalen mogen komen!!
    liefs Marjan
    Ps kijk nog ff op fb...

• 03 Januari 2012 - 07:34

Fam. Pennings:

Hey Judith,

Jij ook de beste wensen! Wat een geweldige foto van al die mensen bij het Opera House op hun kleedje, zo zat ik ook 10 jaar geleden. Komen gelijk weer allemaal herinneringen naar boven. Heel veel plezier en doe de 3 gezusters even de groeten!
    Groetjes Susan en Bart

• 03 Januari 2012 - 07:45

Moon:

Ha Juud
    een prachtig nieuwjaar van ons toegewenst!!! wat een gave ervaring weer mooi he da vuurwerk ik had van renate al een foto gezien die je gestuurd had... nou maak er nog evenwat van daar in het verre australie maar volgnes mijkan jou 2012 al niet meer stuk!!!
    knuffel

• 03 Januari 2012 - 09:54

Klaas En Anneke:

Dag Judith,
    Wij wensen je een geweldig 2012 toe.
    Als we zo je verslag lezen kan het begin van het nieuwe jaar niet beter zijn. Het is in Nederland winter maar daar merken we niet veel van. Het stormt hier heel erg. En er is veel neerslag gevallen. De natuur denkt al dat het lente is. Vanmiddag komt radio NH een interviewtje houden op het bedrijf. Geniet van je grote avontuur en groetjes van Klaas en Anneke.

• 03 Januari 2012 - 12:09

Ageeth:

Wat een belevenis om in Australie het eerste oud en nieuw mee te maken, jij en Hendrik Jan ook een heel gelukkig en spectaculair 2012 toegewenst.
    Het weer in Nederland is nu erg saai, wind, regen enz, jij hebt het maar weer goed bekeken om deze winter over te slaan. Nog heel veel plezier!

• 04 Januari 2012 - 09:33

Wout En Tineke:

Hallo Judith en Hendrikjan de beste wensen voor 2012 en een gezond jaar voor jullie twee. wij zijn weer terug van onze ski vakantie het was heel leuk.wat beleven jullie veel en wat een belevenis dat vuurwerk op die brug geweldig nou we verheugen ons op het volgende verslag van jullie p.s. co adriaanse heeft ontslag bij fc twente
    gr wout en tineke

• 04 Januari 2012 - 14:55

Suus:

veel plezier juud met de rest van de trip. klinkt allemaal geweldig liefs

• 04 Januari 2012 - 18:16

Tineke En Piet:

Judith de beste wensen voor 2012
    en heb je genoten van de mooie jaarwisseling?
    Maar dat zal wel denk ik jij hou wel van feesten moet ik van Piet zeggen.

Judith op 2 Jan. is ons 3 de klein kind geboren een jongetje Kevin.
    Judith gr.Piet & Tineke xx