Kelvin Jobling day!! - Reisverslag uit Quambatook, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Kelvin Jobling day!! - Reisverslag uit Quambatook, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Kelvin Jobling day!!

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

30 December 2011 | Australië, Quambatook

Vanochtend vroeg vertrokken want het was nog 3 uur rijden naar Kelvin en we hadden 10.30 afgesproken.
We waren er uiteindelijk 10.15 en Kelvin stond ons al op te wachten. Kelvin woont in een klein dorpje Quambatook met 1 supermarkt, 1 politie bureau, 1 winkel met auto onderdelen heel klein met heel veel rommel, 1 brandweer, 1 hotel en 1 postkantoor en dat voor misschien 400 mensen?
En er rijd eens per half uur een auto door de hoofdstraat heen.

Eerst zijn we 2 huizen verderop naar de brandweer kazerne gegaan waar hij de leider van was.
Hier kregen we wat te drinken en een rondleiding.
Daarna zijn we naar zijn huis gegaan waar we achter het huis zijn stalling met wel 6 auto’s te zien kregen.
We hebben vervolgens in een klein kantoortje wat tractorpulling films gekeken van hem zelf en van een wedstrijd uit 2006.

Na de film zijn we naar het tractorpulling terrein gegaan van Quambatook.
Hierbij staat ook een schuur met de sleepwagens en zijn trekker!! Hij rijd er niet meer mee maar hij heeft hem nog wel.
Valtra heeft hem in zijn tractorpulling jaren gesponsord en er zitten dus veel stikkers van Valtra op en Johanna (de Finse Valtra tractorpulling vrouw).
Ook zijn trekker is home made, dus geen merk en met 3 V8 motoren.
Ook stond er nog een kapotte John Deere pro stock. De eigenaar woont aan de westkant van Australië en de wedstrijden die er zijn, zijn vaak in Victoria of New South Wales.
Daarna zijn we een rondje over de baan gaan rijden, deze licht er het hele jaar en de wedstrijd is altijd de zaterdag van pasen.
Hier stond ook een club huis waar even binnen mochten kijken. Helemaal achteraan is een “museum” een schuur vol oude machines en trekkers. Kelvin weet er alles van!
Waarvoor ze gebruikt werden, hoe ze gebruikt werden en het bouwjaar! In die schuur was ook nog een mannetje van 78 aan het knutselen. Hier zijn we ook geweest.
Deze man had thuis allemaal oude auto’s staan die hij zelf had opgeknapt en ze glommen er over, geweldig. Ook had hij een schuurtje met wel 15 opgeknapte grasmaaiertjes erg leuk! En hij is de maker van de eerste mini tractorpulling tractor van Australië!!
Hierna zijn we naar de souveniers shop gegaan en heb ik een T-shirt gescoord en Hendrik Jan 2 stubby holders.
Daarna reden we nog een rondje door het dorp en kwamen we o.a. langs een grote graan opslag.

Kelvin heeft veel verstand van airco’s en aangezien onze het niet echt doet wou hij daar graag nog even een blik naar werpen.
Hij deed het tijdelijk maar er ontsnapt ergens koelgas… Dus nu is het weer gewoon lekker warm!
Daarna nog even een glaasje fris en toen was het al weer 17.00 uur, tijd om te gaan!

We hebben overnacht in Deniliquin en zijn nu in Sydney!! We hebben ons vandaag grandioos vermaakt maar dat bewaren we tot volgend jaar!

Iedereen fijne jaarwisseling en bedankt weer voor de reacties, super!! Ook die van Hendrik Jan zijn familie/vrienden.

PS. Wist je dat:

- Ze hier zulke lekkere Italiaanse ijsjes verkopen en dat hier 1 bol in Nederland 3 bolletjes is?
- Dat wij dus elke dag 1 a 3 ijsjes eten?
- 90% Hier onder de tato’s zit?
- Kangoeroes op auto lampen afkomen en daar voor springen? Dus je beter s nachts niet kan rijden?
- Dat je auto’s hier enorme schokbumpers hebben voor als er zoon domme kangoeroe voor springt?
- Als je de deur op slot wil doen het de andere kant op draaien is al in Nederland en open dus ook?
- Je hier oneindig ver op weg/ het veld ik kan kijken zonder het einde te zien?
- Dat elke winkel/shop/bedrijf/vereniging of iets anders dergelijks zijn eigen bekerhouder heeft, een stubby holder waarin je je blikkie fris kan stoppen zodat het cool blijft en je handen niet koud worden?
- Dat 2e kerstdag hier boxing day genoemd word?
- Fietsers hier over de snelweg fietsen, er zijn geen fietspaden? En ook snachts fietsen ze met een lampje over de snelweg!

• 30 December 2011 - 13:07

Ageeth:

Sorry dat ik even vergeten ben waar je Kelvin ook al weer van kent.. maar voor jullie was het dus erg leuk om te zien dat in zo'n klein dorpje ook de trekkertrek leeft!
    Ik wens jullie alvast een prachtig oud en nieuw, mij benieuwen wat jullie allemaal uitspoken van 31 dec op 1 jan. Kan dus niet wachten op je volgende verslag.

• 30 December 2011 - 14:17

Meiden Jimmink:

Ey Judith,

We vind het erg leuk om je verhalen te lezen!

Heb je al water in de wasbak weg laten stromen? Gaat ook de andere kant op. (Je kunt het beste een lucifer of iets dergelijks op het water laten drijven en dat de stop eruit trekken. Anders is het moeilijk te zien)

Geniet van het vuurwerk in Sydney...is echt super! Nog wat tips...zorg ervoor dat je op tijd een plekje verovert! 11.00 uur 's ochtends was al aan de late kant..rijen vol met mensen!! Neem je wel warme kleding voor 's avonds mee...wij kwamen hier 's avonds pas op.

Alvast een super jaarwisseling, maar dat komt vast wel goed!

• 30 December 2011 - 18:38

Jan En Anneke:

Ja zo beleef heel wat
    Prachtig dat je zo meemaak.
    Wij wensen jullie een prachtige jaar wisseling
    Tot 2012.
    J enA

• 30 December 2011 - 21:23

Laura:

fijne jaarwisseling judith! supercool dat je dit in sydney gaat meemaken !!! geniet van alle mooie dingen!

• 31 December 2011 - 09:59

Familie Bokuloh:

Een hele dikke knuffel van Heinz en Yvonne. Zij belde ons oudejaarsdag om ons een fijne nieuwjaarswisseling te wensen en natuurlijk de vraag hoe het met'' onze Judith'' gaat? en hartelijke dank voor de mooie kaart wat is het toch een schat van een meid!!
    heel veel liefs Heinz en Yvonne.

• 31 December 2011 - 13:03

Oma EnOpa:

Hallo Judith en Hendrik Jan.
    Wij wensen jullie ook een prettig uiteinde en een gezond 2012.
    Wat zal jij genieten Judith van al die
    mooie oude trekkers voor de trekkertrek,mag Hendrik Jan op die
    grasmaaiers proberen? Wij wensen
    jullie heel fijne dagen inSydney maar
    dat horen we nog wel,tot het volgende reisverslag.

• 01 Januari 2012 - 09:26

Wout En Tineke:

hoi jud en hendrik jan.
    wat eenverhalen en belevenissen heb ik vanmorgen 1 januari weer gelezen allereerst een heel gelukkig en gezond 2012 gewenst en nog heel veel plezier op jullie rondreis maar dat gaat zeker lukken.we zijn gister avond weer gekomen uit oostenrijk een mooie week met erg veel zon en later erg veel sneeuw senna en floris hebben de hele week geskied en konden het al erg goed,en ook wout heeft zich helemaal uit kunnen leven.
    ik hoop dat jullie in sydney een erg mooie jaarwisseling meemaken ,en we kijken uit naar jullie volgende verslag.

liefs tineke