Great Ocean Road, Christmas en nog veel meer! - Reisverslag uit Grampians, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Great Ocean Road, Christmas en nog veel meer! - Reisverslag uit Grampians, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road, Christmas en nog veel meer!

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

27 December 2011 | Australië, Grampians

Donderdag begonnen we dan aan de Great Ocean Road!
Na een lekker ontbijtje zijn we eerst nog even langs een informatie punt gegaan in de zelfde straat.
Hier hebben we nog wat informatie gekregen over de Great Ocean Road en hebben we alvast een hostel geboekt voor die nacht.
Dit punt, Port Campbell was volgens het informatie kantoor 4,5 uur rijden (zonder stops) en was dus te doen…
Niet dus want met zoveel stops als wij maakte.
Zoveel weggetjes met onwijs mooie uitkijkpunten, stranden, wandel routes noem maar op PRACHTIG!!! Colette je had gelijk!
Uiteindelijk zijn we op 3 kwart van de route gestopt en naar het hostel gereden want daar moesten we voor 9 uur zijn en dat was nog 1,5 uur rijden.
Het is grotendeels een weg waar je 80 km per uur mag rijden maar voor elke bocht staat een bord met de advies snelheid en die is vaak 25km/35km/45km dus dan raad je het wel?!
We waren wel op tijd maar niet binnen 1,5 uur.
We sliepen op een 10 persons kamer er waren nog 3 bedden vrij.
We kregen een uur internet dus we hadden meteen maar een hostel voor de kerst in Adelaide geboekt en voor vrijdag nacht ergens halverwege de route.

Vrijdag ochtend zijn we er vroeg uitgegaan omdat we eerst nog weer een stuk terug wouden.
Hier waren niet heel veel uitkijk punten maar wel mooie film/foto momenten!
Daarna een stop bij de 12 apostels, WAAAUW!
Vervolgens zijn we naar Portland gereden met heeeel veeeeel stops en mooie uitkijk punten!! GEWELDIG!!
Eenmaal bij het geboekte hostel dachten we…. Waar zijn wij in hemelsnaam beland?!
Midden in een weiland stond een oud huis met wat caravans en schapen er omheen. Ja 1 caravan was voor ons!
We belde aan en 2 oude mensen deden open, met de na druk op oud.
Het ging niet snel maar uiteindelijk zaten we dan in onze caravan uit het jaar 0.
Met ons waren er nog 2 andere jongens in een andere caravan die hier voor hun werk zitten. Ze werken verderop bij een energie bedrijf. Wij hebben een filmpje gekeken.

Zaterdag zijn we eerst nog langs een uitkijk punt gegaan en vervolgens zijn we langs de kust naar Adelaide gereden.
We kwamen om 18.30 aan en in het hostel waar we geboekt hadden en er was een gratis Christmas dineer. Broodje, kippenpoot of gevulde kip, ham en aardappelsalade.
We sliepen die nacht met 2 Franse jongens op de kamer die hier zijn om hun Engels te verbeteren. Ze zoeken werk, maakt niet uit wat.
Hier was verder een karaoke avond maar wij zijn even de stad in gelopen!
Even wat wezen drinken en toen weer terug.

Zondag 1e kerst dag!
Gratis kerst ontbijt, geroosterd brood met jam, pindakaas, suiker, jam, jam en jam.
Daarna zijn we naar het strand gegaan!
Rond een uur of 3 vielen er een paar spatjes en zijn we opzoek gegaan naar een eettentje, maar overal waar we binnen kwamen sorry we sluiten om 15.30.
Iedereen verwees ons naar de Mac. Na lang te hebben gezocht besloten we de navigatie toch maar op de Mac in te stellen, we waren nog geen 100m verwijderd van de MAC of we liepen over een plein met allemaal eettentjes die open waren en terrassen vol mensen!!
Gelukkig belanden we met de kerst in ieder geval niet bij de Mac!!
Na het dineer zijn we weer terug gegaan naar het hostel en zijn we de was gaan doen.
Maar niet wetende dat dat maar tot 21.30 kon dus terwijl wij om het hoekje zaten te lezen gingen alle deuren op slot…
Toen wij om 22.00 uur wouden kijken of de was in de droger droog was en de natte was weer in de droger kon waren de deuren dus dicht.
Er word geen uitzondering gemaakt, morgen ochtend om 6 uur is de boel weer open.
Hendrik Jan de wekker gezet omdat het alleen zijn beetje was nog was en wat handdoeken.
Na het ontbijt zijn we vertrokken. Eerst nog even een rondje door Adelaide gelopen maar nog niet alle winkels waren open omdat we dinsdag eigenlijk in de Grampians wouden lopen een prachtig natuurgebied zijn we maar alvast in die richting gereden.
Toen we daar einde van de middag aankwamen was er geen hostel/hotel/motel die plek had in het plaatsje Laharum (we hadden onderhand alle nummers van verblijven uit een folder gebeld).
We zijn ze een plaatsje verderop gaan bellen: Brimpaen en yes, die hadden een plaatsje.
Een 6 persoon ‘s hooiberghut in the middle of nowhere maar echt super gaaf! Ze hadden er een stuk of 8 staan en 1 dus voor ons!
Hier werden ook quad tours georganiseerd dus we hadden er maar meteen 1 besproken voor de volgende dag. De lange tour met lunch. s ‘Avonds hebben we nog een film gekeken in het hutje en zijn we gaan slapen.

Dinsdag ging de wekker om half 9 want we moesten om half 10 klaar zijn voor de quad tocht en we konden daar ook gratis ontbijten.
Geroosterd brood met pindakaas, jam of zure chocopasta met koffie of thee.
We deden de rit samen met 2 andere jongens. 1 kwam uit India en woonde al 6 jaar in Melbourne en een vriend van hem uit Ierland die al 3 jaar in Melbourne zat.
We kregen eerst wat uitleg en daarna gingen we naar de quads: een rode Honda met 250cc, met een automatische koppeling, 5 keer opschakelen en een achteruit!
Eerst moesten we wat rondjes rijden over een parkoers om de quad wat te leren kennen, dit hadden Hendrik Jan en ik al gouw door maar de jongen uit India moest alles nog een extra keer doen want die was niet zo handig… (bleek later tijdens de rit ook gelukkig hinderde het ons niet)
Na de hindernissen nog even op een grasveld full speed! Ik ging 77km per uur en Hendrik Jan 75km per uur. Cooool!!
Daarna gingen we de rimboe in!
Een rit van 4 uur met lunch. Over de bomen door de sloot tussen de kangoeroes het kon niet gek genoeg fantastisch!!
Daarna waren we hard toe aan een douche!
We zagen pik zwart en ik met name want mijn brein paste onder een kinderhelmpje waar geen vizier voor zat dus je raad het al?!
Brilletje op mond dicht en gaan!
Ik kon me nog herinneren van een vakantie in Egypte dat je vooral niet met je mond open moet lachen want dan zijn ook je tanden stoffig, toch Ingrid;)?
Na de douche zijn we naar MacKenzie Falls gegaan! Een prachtige waterval.
We moesten heel wat trappen af lopen maar onderaan de waterval was het prachtig!!
Toen dat hele end weer naar boven en zijn we nog naar een uitkijkpunt gegaan!

Nu zitten we 30 minuten rijden verderop bij de Mac omdat daar gratis internet is.
We hebben in onze hut niet eens bereik met onze mobiels! Echt vakantie dus!!
Het internet is erg traag maar het werkt!
Morgen vertrekken we vroeg naar Kelvin Jobling!! De tractorpulling king of Australia!!
Sinds ik in Australië ben hebben we al contact maar nu zijn we eindelijk in de buurt!!

• 27 December 2011 - 09:28

Mama:

Jeetje Juut en Hendrik Jan jullie hebben zeker geen saaie kerst gehad.
    Wat weer een mooi avontuur, leuk te lezen dat jullie zo lekker vermaken.
    Ingrid en Suzan zijn gisteren naar de Aap geweest en papa helpt nu av-gas
    met de vrachtwaggel om de spullen erheen te brengen voor het nieuwjaarsfeest...
    groetjes van ons allemaal xxx

• 27 December 2011 - 09:38

Marjan:

Sjeetje wat een geweldige belevenis! Ik vind het erg leuk om het allemaal te lezen!!!

• 27 December 2011 - 11:06

Renate:

Wauw Juud wat een avontuur!
    Misschien dat als Coen dit leest hij toch een keer op vakantie wil! ;)

Echt geweldig!! Hoop je snel weer te spreken! X

• 27 December 2011 - 11:56

Ageeth:

En ik maar werken...
    Heerlijk om je verslag weer te lezen en jullie avonduren mee te beleven.
    Kus.

• 27 December 2011 - 15:14

Oma En Opa:

Wat heb je weer een mooi verslag gmaakt Wat zullen veel zien en mooi weer Dan wij met ons regen en wind.Oma,s verjaardag is goed verlopen met 80 rode rozen vande kinderen heel mooi s,Avonds zijn we lekker wezen eten bij Fore heerlijk.Wij wensen jullie nog een paar fijne maanden en veel zien. groetjes van Oma en Opa.

• 27 December 2011 - 16:36

Suus:

klinkt allemaal heerlijk juud....geniet er lekker van .

• 27 December 2011 - 21:00

Tineke Meeuwsen:

Hoi Judith
    Jéééé,wat maak jij een hoop mee en
    wat zie je veel.
    Prachtig om te lezen en de foto's te zien.
    ons Edwin is een beetje jaloers op jou,zegt tie,hij was er met Angéla 2 jaar geleden en hij ziet het allemaal weer voor zich.
    Judith geniet er maar met volle teugen van zoals we hier zeggen.

Wij verwachten ons 3de kleinkind deze week.
    Linda is vandaag 1 dag over tijd
    dus nou wel spannend.