Phillip Island. - Reisverslag uit Geelong, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Phillip Island. - Reisverslag uit Geelong, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Phillip Island.

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

21 December 2011 | Australië, Geelong

Maandag was dan vakantie dag nummer 1! Om 10 uur nog even een bakkie doen met Robert en Saskia en daarna gingen we dan!
We zijn door Melbourne naar Phillip Island gereden.
In Melbourne was er op maandag niet zo heel veel te doen, op straat was het erg rustig.
Dus hadden we de navigatie al vrij snel op Phillip Island staan voor de pinguïns! Eenmaal op het eiland even gestopt bij een info punt.
Alle folders uit het rek waar ook maar iets over het eiland, Great Ocean Road, Melbourne, F1, Sydney en Adelaide in stond te hebben leeg geroofd (bijna alles dus), hebben we een excursie naar de pinguïns en een boottocht de volgende avond geboekt.
Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar een hostel. We waren er van overtuigt dat het goedkoper was heen te gaan als via hun te boeken.
En dat was waar, het scheelde $20!! Het was een leuk vakantie park. Er was een zwembad en je kon huisjes/hutjes huren maar er ook met je camper/tent enz. staan.
Na alle spullen te hebben uitgelanden zijn we even naar het strand gelopen en hebben we gegeten aan de boulevard. Om 20.00 uur waren we bij de pinguïn parade!
Die sukkeltjes kwamen pas om 21.30 dus eerst daar maar even een rondje gelopen door het winkeltje.
Na 45 minuten op de tribune te hebben gewacht kwamen ze dan eindelijk! Hele kleine pinguïns! Ze gaan 100 keer in en uit het water om te checken of het echt wel veilig is.
Dit is al een attractie op zich, die kleine beestjes tegen de stroming in het water uit zien buffelen (terug gaande golf van het land) zijn ze eindelijk uit het water gaan ze met zijn alleen weer terug omdat er iets niet veilig lijkt…
Vervolgens gaan ze met macht 3 (voor hun dan) naar de duinen en zoeken ze hun nestje waar hun jongen in zitten.
Je mocht alleen geen foto’s maken want de pinguïns hebben een vaste route en zijn niet zo slim, dus als je foto’s maakt raken ze van hun apropo.
Ze worden dus bang en vinden hun nestje niet meer.

Dinsdag gingen we als eerst naar het Phillip Island circuit waar o.a. de MotoGP 1 keer per jaar gereden word. We hebben eerst een rondleiding over het circuit gehad en zijn o.a. in de kamers geweest waar de wedstrijdleiding alles met beeld, geluid en rondetijden in de gaten houd.
De meneer die ons de rondleiding gaf heeft ons goed op het hart gedrukt dat Casey Stoner met zijn Ducati (stuk gaat ie) de snelste ronden op dit circuit heeft neergezet: 1'28.665.
Er werd die dag ook (prive) getraind, echt stoer!!
Daarna zijn we wezen karten. De 1e keer waren Hendrik Jan en ik met zijn 2e. We hielden elkaar goed bij maar Hendrik Jan zijn snelste ronden was 0.2 sec sneller… Op naar de revanche.
Nu waren we met zijn 4e! Hendrik Jan en ik voorop en met een paar rondes haalde we samen iemand in, de één aan de buitenkant en de ander aan de binnenkant!
Dit gebeurde daarna nog wel 3x… Zijn wij nou zo goed en snel of hadden hun 10 min nodig om de baan te verkennen?? Wij hadden schik!
Na het karten zijn we naar een uitzicht punt gereden aan het einde van Phillip Island! Prachtig!!
Hier hebben we de kerst kaart gemaakt!! (Komt later op de site)
Daarna nog maar even wat aan ons kleurtje gedaan bij het zwembad en even naar een bibliotheek gegaan voor gratis internet.
Deze ging alleen om 18.00 dicht en de verbinding dus ook… Nog geen kaart verzonden dus…
s’ Avonds hadden we een boottocht besproken die langs het eiland ging en halverwege stopte bij een vuurwerkshow, prachtig.

Woensdag vroeg eruit om de kerst kaarten af te maken en nog langs een moeras te gaan. (Ja daar waar die 24 jarige Hollandse toerist in een boom was geklommen omdat ze bang was dat er een krokodil aan kwam, telegraaf bericht van 20-12-2011 http://www.telegraaf.nl/binnenland/11159367/__Nederlandse_uit_boom_gered__.html?sn=binnenland ).
Daarna zijn we weer terug naar Melbourne gereden om een kijkje te nemen op het F1 circuit.
Niet wetende dat je daar dus gewoon een stuk op het circuit kan rijden.
En na een aantal mensen gesproken te hebben even snel met de Ford falcon door de pitstraat!! COOOOOL!!
Daarna hebben we de navigatie op Great Ocean Road ingesteld waar we morgen aan gaan beginnen.
Hier in Geelong waar we nu verblijven zijn geen hostels dus hebben wij wat dieper in de buidel gekeken voor wat $ voor een motel…
Na ze bijna allemaal gehad te hebben was de 2e toch het best en goedkoopst.
We hebben lekker gegeten bij het steakhouse en gaan zo lekker te bed!

• 21 December 2011 - 17:42

Ageeth:

Hey Judith en Hendrik Jan.
    Wat weer een leuk verslag met leuke foto's.
    Jullie hebben zo in een paar dagen al heel wat gezien en gedaan.
    Heel veel plezier de komende tijd.

• 21 December 2011 - 19:27

Marjan:

Hallo jullie daar,
    Wat een leuk verslag zeg!
    En weer veel gezien...
    Hier alles oke en op naar de kerst.
    Ik hoop dat jullie ook een heel gaaf kerstfeest hebben!
    Groetjes en veel plezier!!!!

• 22 December 2011 - 07:46

Wout En Tineke:

hoi jud en hendrik jan .
    wat gaaf zeg die verhalen,en dan ook nog fotos met die blitse car op het circuit,te rijden in die paar dagen al weer zo veel belevenissen,en dat met die pinguins ik zie het al helemaal voor me.nu jullie zitten heerlijk in de zomer ,en wij gaan morgen de sneeuw hele fijne kerstdagen en heel veel reisplezier samen liefs uit enschede,

• 22 December 2011 - 09:24

Opa En Oma.:

Hallo Judith en Hendrik-Jan,
    Wat weer mooi het verslag te lezen van jullie belevenissen.Zeg,zou je een paar slingers willen meenemen om de kerstboom volgend jaar te versieren?Hier gaat het goed,Opa heeft gister voor het eerst weer gefietst.
    We wensen jullie onvergetelijke kerstdagen toe,we denken aan jullie,liefs van Opa en Oma.

• 23 December 2011 - 08:48

Jan En Anneke.:

Judith leuk je mail,s te lezen.
    Geniet er van.
    Heel gezellige feestdagen, door ons.

• 23 December 2011 - 19:12

Tante Dieuws:

heb je laatste verslag weer opgezocht,wat beleef jij veel zeg. nog bedankt voor je kaart, heel lief, groetjes

• 23 December 2011 - 20:02

De Oudere Smitjes:

Judith en hendrik jan wat weer een
    prachtig verhaal van die mooie reis van je.bedankt voor je kaart die was ook mooi zeg wij willen jullie ook veel goeds toewensen voor 2012 en liefs van ons doeg.

• 23 December 2011 - 21:56

Andre En Geralda:

hey hendrik jan en judith vanuit het verre sibculo bedankt voor jullie mooie kerstkaart. fijne kerstdagen en geniet ervan. groetjes andre en geralda

• 24 December 2011 - 13:29

Oom Marten En Tante :

wij wensenzeen goed en gezond 2012.

• 24 December 2011 - 13:30

Oom Marten En Tante :

wij wensenzeen goed en gezond 2012.

• 24 December 2011 - 13:37

Marten En Grietje:

hier even een berichtje van ons....
    wij wensen jullie een fijne kerstdagen
    en een gezond 2012.
    zo te zien hebben jullie het reuze naar
    jullie zin.
    bedankt voor jullie kaartje.
    groetjes.