Laatste werk week met HEEEL VEEEL hoogtepunten! - Reisverslag uit Silvan, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Laatste werk week met HEEEL VEEEL hoogtepunten! - Reisverslag uit Silvan, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Laatste werk week met HEEEL VEEEL hoogtepunten!

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

18 December 2011 | Australië, Silvan

Maandag begon die in “onze kas” met plukken en na de koffie om 10 uur mocht ik bossen.
Er waren veel lelies en de dames van het bossen hadden het druk en vroegen om wat hulp.
We waren ook kwart voor 5 klaar en de laatste paar uur stonden we met zijn 9e i.p.v. 5e! Maar toen was het we af!

Dinsdag had Robert een klusje voor me: De water silo’s verven.
Het regen water word hier opgevangen in silo’s en dat hergebruiken ze weer in de kas. Maar deze moesten een laagje verf hebben tegen het roesten en daar was ik wel een dagje zoet mee.
Na het werk ben ik s’ avonds met Rosy naar een fantastisch uitkijkpunt gegaan.
Ik denk dat dit het punt was waar jij het over had Robert! Fantastisch!!
Het was alleen niet zo helder weer, je kon wel ver kijken maar de foto's waren niet zo scherp.

Woensdag begon ik weer met lelies plukken in “onze kas” en na de pauze van 10 uur mocht ik samen met Rosy plastic zakken open in lelie kratten doen.
Vrijdag komen namelijk de lelies uit Nederland die ze uit kisten weer overstorten/verdelen in lelie kratten en zo koel bewaren.

Donderdag plant dag dus tot de middag hebben we geplant.
Maar tot de middag had ik Rosy nog helemaal niet gezien, ze was ontslagen.
Veel mensen konden/wouden niet met haar werken en ik moet zeggen de laatste 2 weken had ik over het werk soms ook wat mot met haar.
Maar dat het zo erg was met de rest had ik niet door…
Na de middag heb ik alstroemeria’s geplukt en ik ben wat eerder gestopt want ik moet weer naar de tandarts!
Ik gaf aan ook rechts onder nog wat te hebben waarvan mijn Nederlandse tandarts zei schoon houden.
Maar na een foto hier en de vulling eruit te hebben gehaald mocht ik in me handen knijpen als ook dat geen wortel kanaal behandeling worden moest.
Gelukkig is dat tot nu toe nog niet nodig maar dit betekende wel morgen terug komen:(

s’ Avonds was de Christmas dinner en dus zonder Rosy.
Maar als zij kwam kwamen er een hoop andere niet en daar is een Christmas dinner met het werk niet voor…
Gelukkig was het wel een hele gezellige avond ik kon meerijden met Robert en Saskia en ook Luce was mee.
In totaal waren we met zo'n 30 mensen!
Erg grappig om iedereen zonder werk kleren en met aanhang te zien.

Vrijdag. Hier keek ik de hele week al naar uit! Want s’ avonds ging ik bbqen met de Potveer mannen.
We begonnen met lelies plukken in “onze kas” en na de koffie alstroemeria’s plukken.
Toen om 12 uur vol gas naar de tandarts met een grote bos lelies voor mijn 5e en laatste afspraak!
Ik heb daarna spullen gehaald voor het kado voor Robert en Saskia als dank voor de laatste 6 weken en al hun hulp!
Een dienblad met vaasjes en bloemen thuis alles mooi in elkaar gezet en gegeven.
Luce had die ochtend de uitslag van zijn examen gehoord en hij had 86 punten!
Dat is hier best veel maar hij had gehoopt op 90. Dat had hij nodig voor zijn vervolg opleiding. Maar er is ook een andere weg.
Toen snel salade klaar gemaakt en op naar de Potveren! We zijn naar hun motel gereden.
Vlak voor het motel was alcohol controle en ook ik moest blazen! Bij het motel was een mooie bbq plaats.
Ik had het vlees, gepofte aardappels en de salade en hun de drank en bestek!
Maar ze hadden ook nog een geweldig idee met gesmolten chocola en banaan. En een banaan met bruine suiker en een likeur, HEERLIJK!!
De laptop van Wim erbij met muziek en walla! Een geslaagde avond.

Om 2 uur lag ik eindelijk in mijn bed maar om 4.45 ging de wekker weer want Sjaak en Wim vlogen zaterdag 15.00 uur naar huis en ik moest Hendrik Jan van het vliegveld halen s’ ochtends en de geleerden wouden wel mee rijden!
Geen probleem en gezellig!
Ik zei om 6 uur bij ze te zijn en dan kon ik bij hun ontbijten. Sjaak ging dit voor me regelen bij de kok, geroosterd brood met “no ei” Prachtig!
Maar ze snappen het wel?!
Nadat we met zijn allen op Sjaak zijn koffer hadden gesprongen was hij dicht en konden we inladen en gaan!
Ik had de tom tom ingesteld op routes zonder tol wegen, dit omdat ik in het weekend van de tractorpulling daar overheen was gereden 5 minuten en dat $9,97 koste.(rekening kwam deze week)
Het gevolg was dat we midden door de rimboe reden over een verhard schelpen paadje en we een echte grote kangoeroe zagen op de weg!
8 uur waren we er dan. Hendrik Jan nog niet dus wij eerst maar even een kopje koffie/thee.
Daarna kwam Hendrik Jan! Weer een kopje koffie/thee en toen naar de auto.
De koffers van Sjaak en Wim eruit en die van Hendrik Jan erin.
Afscheid genomen en wij op naar Silvan!!
We zijn langs de andere Potveer mannen gegaan want Hendrik Jan was wel benieuwd naar het systeem, langs Sam, de baas in “onze kas” om hem te bedanken voor alles.
Even door het bos gelopen, naar de Valtra dealer want daar was SALE. Alleen hadden ze geen petjes/shirts/pennen of andere gadgets :(
Wel waren ze onder de middag aan het bbqen en mochten we ook mee eten.
Eenmaal bij het huisje even een uurtje in de zon gelegen.
Daarna een ronde over het bedrijf gedaan en om 19.15 hadden we met de overige Potveer mannen afgesproken eerst naar het uitkijkpunt te gaan waar ik met Rosy geweest was en daarna zijn we lekker uiteten gegaan met zijn allen.

Nou dit waren de 6 weken werken dan al weer, nu gaan er 5 gezellige weken met Hendrik Jan komen en hopen we een hoop te zien en mee te maken!

  • 18 December 2011 - 11:16

    Shoesieeee:

    yo pudith,
    leuk verslagje weer hooor!
    ik wil ook zon! het waait hier en regent net als altijd...:(
    maar nu moeten we weer ff een menselijk team spelletje doen he!!!
    xxx

  • 18 December 2011 - 11:34

    Mama:

    Van harte gefeliciteerd met opa's verjaardag. Wij gaan straks heen met de rest van de familie. Ingrid is naar het Winterfeest geweest:) en Suzan naar een verjaardagsfeest van een klas genootje. Wij hebben heerlijk gegeten bij Jaap-Jan en Lenneke samen met Klaas en Trijnie.
    Veel plezier wensen wij jullie de komende weken. groetjes XXX

  • 18 December 2011 - 15:15

    Tineke & Piet:

    Hoi Judith

    Zijn weer helemaal bij alles weer gelezen.de 6 weken zijn snel gegaan,maar je was daar ook druk toch?
    En maar hopen dat je inderdaad veel ziet maar jou kennende zal dat wel lukke met jou ondernememingsgeest.
    Tevens wensen we je Fijne Kerstdagen
    en een hele mooie jaarwisseling.Liefs Piet & Tineke xx.

  • 18 December 2011 - 20:34

    Wout En Tineke:

    hoi judith.
    wat een uitgebreid verslag van ,van je laatste werkweek , en weer de mooie fotos,je jungle jurkje is erg goed gelukt lijkt me ook wel wat voor op de camping?
    we hopen dat je nu een paar hele leuke weken hebt met hendrik jan . wij gaan de 23 weg 8dagen naar oostenrijk skieen (ik lekker wandelen en hopelijk in de zon zitten)je weet wel dat wout die reis van mij en b en b heeft gekregen ,we hebben het tot de laatste minuut stil gehouden . ik denk dat je blij bent niet in ons kikkerlandje te zitten,want regen en wind past niet zo bij kerst,alhoewel de temperaturen bij jullie ,ook niet zo.
    wout enik wensen je hele fijne warme feestdagen en erg veel gezelligheid de komende dagen ,ik kijk uit naar al je nieuwe belevenissen.een dikke knuffel van ons twee uit enschede liefs tineke

  • 18 December 2011 - 21:07

    Ageeth:

    Hey Judith, gefeliciteerd met opa's verjaardag. We zijn net terug van de Wierbalg, daar vertelde je moeder dat er weer een verslag was, dus toen we thuis waren meteen de computer aan om je verslag te lezen.
    Leuk weer hoor! Je werkweken zitten er nu op, de vakantie kan beginnen. Heel veel plezier met Hendrik Jan de komende weken.
    Lekker genieten niggie!!

  • 20 December 2011 - 19:37

    Klaas En Anneke:

    Dag Judith,
    Hopelijk is het inderdaad je laatste bezoek aan de tandarts. Heftig hoor allemaal. Maar je geniet gelukkig volop al ben je wel heel druk aan het werk geweest. Jij bent druk in de leliebloemen geweest en wij volop in de leliebollen verwerking. De poolse medewerkers gaan donderdag weer huiswaarts.
    Heel fijne vakantie en Gezellige kerstdagen en een Geweldig 2012.
    Groetjes Klaas en Anneke.

  • 27 December 2011 - 17:05

    Robert Bak:

    Hey buuv! Ja dat is het zelfde punt! Erg gaaf! Grtjs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Silvan

@ Australië

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

John de Wit.

26 Maart 2012

Het begin van afscheid nemen.

21 Maart 2012

Formule 1 bij McLaren!!

14 Maart 2012

Fraser Island

06 Maart 2012

Big Island!!
Judith

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 111753

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 02 November 2012

@ Amerika 2012

02 November 2011 - 03 April 2012

@ Australië

25 Oktober 2011 - 01 November 2011

@ Kuala Lumpur

18 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

@ Dubai

Landen bezocht: