Ook wezen buurten bij Rob de Wit - Reisverslag uit Silvan, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu Ook wezen buurten bij Rob de Wit - Reisverslag uit Silvan, Australië van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Ook wezen buurten bij Rob de Wit

Door: judithromar

Blijf op de hoogte en volg Judith

12 December 2011 | Australië, Silvan

Meneer Boekel, jij snapte helemaal niks van "bossen" en " alstroemeria’s " en "natte voeten kassen" nou deze uitleg staat allemaal in mijn eerste werk week maar speciaal voor jou komt het nog een keer: “bossen” is van bloemen bossen bloemen maken, ik pluk ze in de kas en er zijn weer anderen die daar bossen bloemen van maken, soms ik dus ook. Er gaan 5 lelies in een bos, en 10 alstroemeria’s. “alstroemeria’s” zijn bloemen die ze hier telen (raar dat je dat niet weet als je vrouw ze op tafel had staan!!) "natte voeten kassen" is een kas waar ik natte voeten in krijg. In deze kas zijn de lelies geplant in kratten en de paden smal en het water loopt niet zo goed weg. In “onze kas” zijn de bollen in de grond geplant en hebben we geen last van het water en dus geen natte voeten. Vaak pluk ik daar met 5 anderen vandaar “onze kas”. En ook speciaal voor jou een foto’s van de hunks bij de jungle party!!

Iedereen waarvan ik de groetjes moest doen aan Robert en Saskia heb ik gedaan, ze konden jullie allemaal en krijgen ook de hartelijke groetjes terug!!!

En leuk te lezen dat zelfs de camping mee leest! Natuurlijk ken ik jullie!! (allemaal!!)

Uiteraard ook alle anderen weer bedankt voor jullie reactie, vind het zooo leuk!!

Maandag begon de week weer om 6.30. Tot 11.15 heb ik lelies geplukt in onze kas en daarna mocht ik alstroemeria’s plukken.
Na het werk heb ik nog even wat kerst inkopen gedaan en bij het postkantoor afgeleverd.

Dinsdag alstroemeria’s geplukt tot 11 uur en daarna kunstmest strooien met de hand over alle alstroemeria paden!!! En dat zijn er een hoop! We strooien 10kg kunstmest over een bed met de HAND en een emmer.
Dus je zult wel begrijpen toen het om 14.00 uur klaar was had ik geen armen meer over… Tijd om te zonnen dus!
Het was lekker weer dus ik heb lekker in de zon gelegen vanaf 16.00 uur!

Woensdag begonnen we weer met lelies plukken in “onze kas” na de middag mocht ik helpen met bossen maar zelfs dat was om 14.45 klaar.
Het laatste half uurtje mocht ik met Rosy de kantine schoon maken. En die kon wel een poets beurt gebruiken zeg! Maar ook vandaag was het lekker weer en heb ik na het werk weer lekker in de zon gelegen!

Donderdag: Plant dag! Het is nog de enige dag in de week dat we ok 7.30 beginnen voor de rest altijd 6.30. maar om 12 uur is het planten vaak af en na de lunch ging ik naar de alstroemeria’s. Tot mijn verbazing zag ik de kunstmest nog liggen.
En ik weet dat mijn vader altijd kunstmest gaat strooien vlak voor de regen dus alstroemeria baas waarom heb jij geen regen gemaakt?
Hij legde me uit dat het hier niet zo heel krap stak maar dat ik wel gelijk had.
Kunstmest werkt pas na de regen. Vrijdag middag ging hij het laten regen. Omdat het zooo warm was stopte iedereen om 15.15.
Weer tijd om te zonnen dus! Alleen deze keer niet zo lang want ik had mijn 3e (en dacht ik laatste) afspraak bij de tandarts! Maar helaas na 1,5 uur volgt volgende week afspraak nummer 4!
Opnieuw weer een recept voor pijnstillers want ik voelde de pijn al weer opkomen!
Ik naar de apotheek recept afgegeven vraagt de apothekers assistente wilt u de goedkope of de duurdere versie? Uuu, moet ik er voor betalen dan? Ja zegt ze, altijd.
Nou doe dan de goedkope maar. Vervolgens loopt ze met me naar de kassa voor in de winkel en ik vraag nogmaals: Weet u het zeker?
Want de vorige keer heb ik niet betaald!
Ja zegt ze, in Australië moet je voor alle medicijnen betalen. Vervolgens kijkt ze in het systeem en inderdaad de vorige keer was ik weg gelopen zonder te betalen… Ik dacht dat ik met mijn zorg pas van hier de medicijnen gratis waren.
(uiteindelijk heb ik ze alleen die donderdag genomen, vrijdag had ik geen pijn meer)

Vrijdag hebben we lelies geplukt tot 14.00 uur en daarna was het WEEKEND! Even douchen en eens kijken of Rob de Wit op het nieuwe bedrijf is (Rob is een neef van Robert).
Maar helaas hij was er niet en een man vertelde me dat hij er morgen om 13.30 wel zou zijn. Toen op naar Knox city om te shoppen!
Donderdag 15-12 hebben we een Christmas dinner met het werk waar iedereen al de hele week over praat maar ik had nog geen oud-fit! Ik ben leuk geslaagd en heb ook nog wat T-shirts gescoord!
Ook ben ik nog even naar het reisbureau geweest voor wat informatie over Hawaii en de Fiji eilanden.

Zaterdag morgen lekker geïnternet en gezocht naar informatie over Hawaii en Fiji.
Om 13.30 ging ik naar Rob de Wit en jawel hij was er!!
Wat een onwijs mooi, groot nieuw bedrijf!
Ik heb een rondleiding gehad en we zijn ook naar het oude bedrijf gegaan. Dat hebben ze destijds van Robert en Arie de Wit over gekocht.
Rob teelt lelies en irissen. En irissen worden 2 keer per dag geplukt! Zijn oude huis verhuurt hij nu aan Oekraïners die bij hem komen werken 1 jaar. (je kan een werk visum voor max een jaar aanvragen)
Achter zijn nieuwe schuur staat 1 ha kas! GROOT!!
In de nieuwe schuur zijn ze bezig met een nieuw plant systeem zodat er voortaan geen 7 maar 2 manentjes nodig zijn voor het planten.
Hier word nu met man en macht aan gewerkt door 5 mannen van het bedrijf Potveer uit Nederland.
Deze mannen vliegen allemaal zaterdag/ volgende week donderdag weer terug en hopen het dan af te hebben.
Ze hebben in het begin 1,5 week moeten wachten op de container met spullen dus ze hebben wat vertraging opgelopen.
Na de rondleiding ben ik met Rob naar zijn huis gegaan waar ook Mariska en de 3 kids waren.
Ze wonen nu in het huis van destijds hun buurman. Hij had het net nieuw gebouwd toen hij de plannen hoorde voor Rob’s nieuwe bedrijf en heb het toen aan hun verkocht.
Het is een mooi groot huis met een prachtig uitzicht! Mariska moest 1 van de kinderen naar een zwemfeestje brengen en ik ging even mee.
Daarna zijn we naar een vogel park geweest waar veel vogels waren.
Even een klein rondje gelopen en wat kennen Rob en Mariska veel mensen uit Julianadorp/Breezand!! Maar wat zijn er ook veel mensen hier geweest!! Iedereen dus de groetjes!!
Daarna weer terug naar hun huis nog even wat gedronken en toen nog even terug naar de schuur voor wat foto’s. Dit deed ik alleen want Rob en Mariska moesten weg.
Nog even met de knutselaars gepraat en aan het einde van de dag nummers uitgewisseld want ze gingen naar een markt morgen en of ik niet mee wou?! Wel ja gezellig!
Eenmaal thuis kreeg ik een sms van thuis, het kerst pakketje was aangekomen. Nu nog wachten tot de kerst met openmaken!! (Als ze dat kunnen!!)

Zondag zou ik om 13.00 uur bij de geleerden zijn want ze moesten eerst uitslapen, douchen en de was doen!
We gingen vervolgens allemaal in 1 auto naar de markt. 1 van de 5 manen had een bekende vlak boven Melbourne wonen en die was daar naartoe met de trein.
Dus kon ik in zijn plaats mee! In het midden op de achterbank tussen de potveer mannen, wat een pret!
Met de kaart en een goede kaart lezer waren we er zo.
Het is een overdekte hal vergelijkbaar met de zwarte markt alleen dan kleiner met heeeeel veeeeel rommel!
Alles horloges, sieraden, shirts, uggs, i pad frontjes noem maar op.
Alleen een kaartje gekocht voor in me camera zodat ik weer foto’s kan maken. Mijn kaartje (16GB) is namelijk al bijna vol na nog maar 9 weken…
Om 16.00 sloot de markt en gingen we weer naar hun motel.
Onderweg even een stop gemaakt en even lekker gewandeld door een stukje bos vlak naast de weg. I
n de bossen in Australië zijn veel bbq plaatsen met bbq waar je gratis gebruik van mag maken, dus dat gaan we vrijdag ook eens proberen!
In het motel nog wat gedronken en ze hadden zelfs PEPERNOTEN!!
Daarna zijn we uiteten geweest bij de chinees en terug zijn we door een paar versierde straten met kerst verlichting gereden, de één nog meer en gekker als de ander! Maar wel mooi om te zien!

Nou nu nog 1 weekje werken en dan kan ik zaterdag ochtend Hendrik Jan bij het vliegveld op halen :D

Ik heb er zin in!

  • 12 December 2011 - 07:28

    Wout En Tineke:

    goede morgen,hier nu half negen maandagmorgen,en ik heb weer jou prachtige verslag gelezen van de afgelopen week het was weer erg leuk om alles te lezen ,het enige waar ik wel erg jaloers op ben is het weer,maar ja we moeten het er hier maar mee doen.,ik skyp deze week nog wel even ,heel veel groetjes van ons twee uit enschede doeiiii jud.

  • 12 December 2011 - 08:16

    Marjan:

    Ja hoor, weer van alles beleefd! Alles dus goed met je!! Lekker... Groetjes Marjan

  • 12 December 2011 - 08:37

    Fam. Pennings:

    Hey Judith, wat een leuke foto's van het bedrijf van Rob de Wit. Wij waren er in februari en toen stond er nog niets, wel de plannen van Rob gehoord. Nu dus erg leuk om te zien wat er uiteindelijk is gebouwd. Gisteren jouw ouders gesproken en die hadden al hele verhalen over jouw belevenissen. Laatste weekje werken, weet je al waar je volgende week naar toe gaat? Alvast veel plezier!
    Gr. Susan en Bart

  • 12 December 2011 - 09:36

    Ineke Laan:

    Hallo Judith, ook gisteren je moeder gesproken en jouw verhalen gehoord en gelezen. Ze vertelde dat je oud en nieuw gaat vieren in Sidney en vuurwerk gaat kijken bij de Harbour Bridge. Je kunt er ook een wandeling over de bogen van de brug maken, best wel hoog maar lijkt mij echt wat voor jou. Geniet lekker van alle avonturen die je nog te wachten staan dan genieten wij weer van je verhalen.
    Groetjes van Ineke Laan.

  • 12 December 2011 - 17:05

    Merel:

    Juuth , wat een leuke verhalen allemaal.
    Ik zag de vorige keer te laat dat je op Facebook zat. Jammer. Nu kunnen we helemaal niks meer met Facebook ze hebben het van het net afgegooid . (op werk)
    Ga je nog naar Hawaï ? Dat zat eerst toch helemaal niet in je reisschema? Maar wat Cool zo gaaf.
    Bij ons is er nog niks veranderd . Als je begrijpt wat ik bedoel. Wel gaan we op zoek naar een nieuwe woning. We zijn klaar met ons poppenhuisje.
    Heb je al leuke Australische boy's ontmoet . Volgensmij heb je veel knappe mannen daar?
    Juuth geniet er lekker van . Ik lees je verhalen met plezier.
    Kus Meert

  • 12 December 2011 - 17:15

    Hendrik Jan :

    En anders ik wel!!! Leuk verslag weer!! Ga maar alvast eens beginnen met pakken, tot zaterdag!! Groetjes..

  • 12 December 2011 - 17:47

    Ageeth:

    Hey Judith, sjonge nog een keer naar de tandarts, dat moet dan wel deze week nog want hierna ga je toch verder reizen? Betaald je verzekering wel de tandarts kosten? Dat hoop ik maar want die zal het ook niet voor niets doen.
    Wanneer wil je naar Hawaii of Fiji?
    Goed dat je een nieuw kaartje voor in je fotocamera gekocht hebt, we willen je natuurlijk wel foto's blijven zien van je reis bij je verslag.
    Tot volgende week.

  • 12 December 2011 - 18:07

    Jan Boekel:

    Bedankt voor je uitleg Judith.
    Leerzaam allemaal.
    Ik neem binnenkort even een dagje vrij van mijn werk om je nieuwe verslag te lezen; dat verslag van jou is nog uitgebreider dan de hele Bijbel!
    Veel plezier met het bossen van de alstroemerio's in de natte kassen!

  • 13 December 2011 - 10:44

    Leo:

    Zo juut eindelijk iets van mijn
    Volgens mijn kan je toch beter vertegenwoordiger worden hoef je niet zo vroeg je bed uit
    Maar zonder gekheid wat beleef jij toch weer veel iedere week
    Leuk om alles te lezen en die foto's te zien alles heel herkenbaar.
    Geniet er nog maar lekker van

  • 13 December 2011 - 18:32

    De Buurtjes Smit :

    Judith wat zie jij veel met je grote reis
    wij lezen het met plezier en je heb leuke jonge mensen om je heen
    veel plezier nog verder en een kus van ons.

  • 13 December 2011 - 20:12

    Jan En Anneke. Hoog.:

    He, Judith.
    Wat een verhalen allemaal. tevens druk aan het werk, zonnen, en je zien erg veel.
    Is het matriaal uit Nederland.
    Leuk dat je dit allemaal meemaak.
    Geniet er maar van.
    JenA.

  • 13 December 2011 - 20:58

    Piet & Tineke:

    Hoi Judith
    We hebben jou verslag weer gelezen,
    wat mooi allemaal,het is toch wel spannend lijkt ons dat je daar werkt en ook nog tijd hebt hebt om uit te gaan.
    En dan ook nog oud & nieuw vieren in Sidney,dat is helemaal het einde?
    Daar zijn Edwin & Angéla 2 jaar geleden ook geweest en hebben onder de brug gezeten,daar waren ze al heel vroeg op de dag heen gegaan bij de Harbour Bridge is het vreselijk druk.
    Ze kamen er niet over uit gepraat zo iets geweldigs.
    Judith geniet er van.
    Gr.Piet & Tineke uit Druten

  • 14 December 2011 - 19:53

    Renate:

    Hoi Meid,

    Toch nog je verslag gelezen.. Doe ik altijd als Woutje ligt te slapen anders kan ik het toch net niet goed genoeg lezen ben ik achter! ;)

    Ziet er weer tof uit, al had ik ook al wat dingen gehoord via skype! :P
    ben je weer een beetje bijgekomen van je grote avontuur van gister??! ;)
    Vind het toch wel erg griezelig hoor! BAH!

    Dikke knuffel van mij!

  • 16 December 2011 - 19:15

    Laurien:

    hey juud,

    wat een leuke verslagen schijf je! ik ben echt jaloers als ik je verhalen lees, lijkt me zo vet in australie!! wanneer ga je ongeveer rondreizen? merel had het al opgeschreven zag ik dat ze ons niet productief genoeg vonden en facebook eraf hebben gegooid :( dus dat word dan thuis maar al je verhalen checken...

    xx laurentina ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Silvan

@ Australië

Recente Reisverslagen:

05 April 2012

John de Wit.

26 Maart 2012

Het begin van afscheid nemen.

21 Maart 2012

Formule 1 bij McLaren!!

14 Maart 2012

Fraser Island

06 Maart 2012

Big Island!!
Judith

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1117
Totaal aantal bezoekers 111747

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 02 November 2012

@ Amerika 2012

02 November 2011 - 03 April 2012

@ Australië

25 Oktober 2011 - 01 November 2011

@ Kuala Lumpur

18 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

@ Dubai

Landen bezocht: