Texas and Grand Canyon!! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Judith Romar - WaarBenJij.nu Texas and Grand Canyon!! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Texas and Grand Canyon!!

Blijf op de hoogte en volg Judith

23 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Fort Worth

Maandag 15 oktober: Zijn we van Panama city naar Plaquenine gereden. Dat wil zeggen langs de kust van de staat Florida door Alabama, door Mississippi naar Louisiana!!
Plaquenine licht vlak bij de Mississippi river en daar wouden we eens een kijkje nemen. Maar we kwamen hier aan toen het donker was dus hebben eerst een hotel opgezocht om te overnachten!

Dinsdag 16 oktober op naar de Mississippi river… Helaas, we hebben echt ons best gedaan om langs de rivier te kunnen lopen maar elke oprit die je op kon rijden stond en bord met Prive, en als je er toch op reed kon dit je tussen de $100 en $1000 kosten… Omdat wij dit er niet voor overhadden zijn we na zo’n 1,5 uur rijden en zoeken en 6x een brug over de Mississippi river te zijn gereden, vonden we het wel welletjes en zijn we onze route vervolgt naar Austin in Texas.
Achteraf niet zo erg, we hebben de hele weg rot weer gehad en eenmaal aangekomen in Austin is het maar 21 graden!!! KOUDDDDD!!! Gelukkig was het de volgende dag, woensdag 17 oktober weer zon overgoten mooi weer met 35 graden!! Gelukkig want dat zijn we gewent!!

We zijn eerst naar het F1 circuit geweest: Circuit Of The Americans!! Wat ons verbaasde is dat het circuit zelf af is want de eerste testen zijn er al gedaan maar alles er omheen nog lang niet en in het weekend van 18 nov. de allereerste race op dat circuit wel geplant staat, met publiek…
Wij mochten helaas dus het terrein ook niet op om foto’s te maken omdat we dan de bouwvakkers zouden afleiden dus het werd foto’s maken vanaf de weg…
We zijn toen door gereden naar Fort Worth en uiteraard wouden we met dit warme weer een ijsje. Wij de auto geparkeerd en hop naar de Mc (we moesten ook plassen) staan we daar te wachten bij de kassa voor 2 ijsjes is het ijsapparaat stuk!! Nou dan gaan we weer, doeeeiii!!
Tegenover de Mc was de Taco Bell maar binnen stond een lange rij dus wij besloten lopend door de Taco Bell drive te gaan, Taco Bell Walk dus!! We komen aangelopen en Manon doet nog even het geluid van een auto na. Normaal gebeurt dit alleen na een avondje stappen maar nu dus ook op klaar lichte dag.
De mensen van Taco Bell vonden het alleen niet zo grappig en gingen onze bestelling dan ook niet opnemen… dus wij lopen door naar het volgende raampje.
Een meisje vertelt ons vriendelijk dat ze ons zonder auto buiten niet helpen, ze geen ijsjes hebben en dat we voor een cola binnen in de rij moeten aan sluiten. Dit is dus een principe kwestie en wij gaan dus voor een cola opzoek naar het volgende junkfood restaurant waar ze het wel hadden, 25 ft verderop de Chinees! Hier hadden ze ook geen ijsjes maar wel cola!!
Dus toen met de cola in de auto gestapt op weg naar Fort Worth.

Donderdag 18 oktober
We werden wakker in Fort Worth echt een cowboy stad! Super dus!! Mijn buurvrouw Debby had me getipt over een cafe Billy Bobs en uit de informatie folders bij het hotel bleek dat dit café in een sub dorpje Fort Worth Stock Yards licht. Maar eerst zijn we naar the water gardens gereden! Dit was super mooi, het waren 2 grote fontijnen waar we eerlijk in de zon bij konden zitten.
Daarna op naar Stock Yards. Dit was echt helemaal geweldig!! Alles in cowboy style!! Zelfs mensen die hier op een paard rond rijden.
We zijn de straat doorgelopen en heel wat winkeltjes in en uit gegaan. Uiteraard zijn onze portemonnees weer lichter en sjouwen we weer met tassen.
Om 16.00 uur werd het vee midden over deze straat verdreven. Cowboys erbij en compleet!! Na dit zijn we in de auto naar Dallas gereden. Dit is een klein uurtje rijden en hier hebben we overnacht. Dallas was echt super mooi in het donker. Alles is heel mooi verlicht!!
Maar toen we in het hotel waren en Manon net gedoucht had, zagen we zo’n groot zwart beest!! Zo 1 die ik in Australië ook wel eens ben tegen gekomen. Ook deze kroop wederom onder de koelkast en wij konden hem dus niet killen.
Dus wij naar beneden naar de receptie, verhaal doen en wij kregen een “schone” en verse kamer… Wij in bed zien we allemaal witte vlekken op het laken…. Ieeeelll, dus wij t laken er afgehaald en ermee naar beneden. Laken laten zien en wij gingen naar boven met een schone! Het excuus was dat het van het weekend vol was en erg druk… jaa jaa….

Vrijdag 19 oktober we zijn in Dallas. Deze maand is er de Texas state fair in Dallas en daar zijn we naar toe gegaan. Maar eerst zijn we nog even langs een cowboy zaak gegaan waar ik geslaagd ben voor me vader voor cowboy laarzen!!
Het was even zoeken want meneer heeft geen makkelijke maat maar warempel!! Daarna door gereden naar de fair. Dit was wel grappig er waren verschillende hallen waar je wat kon zien/kopen en er was ook een kermis.
Ook was er een hal met auto’s en als je in Amerika ben denk je natuurlijk aan dikke Chevy’s, Ford, Corvette, GMC, Hummer enz. maar helaas, dit waren kleine geziens auto’s BORING!! Dus na 3 stappen zijn we hier weer uitgelopen. We zijn ook nog even richting kermis gelopen omdat er een groot reuzen rat was maar de rij was zoooo lang dat we er nu nog zouden staan hebben we dit niet gedaan. We zijn weer naar de auto gelopen en terug naar Fort Worth gereden omdat daar in Billy Bobs elke vrijdag en zaterdag avond rodeo’s zijn!!
We hebben eerst een hotel uitgezocht ons verkleed in cowboy style en op naar de rodeo!! Dit was deze keer een indoor (ben al een paar keer buiten geweest dus dit was “nieuw”), het was binnen in een super grote hal. En wat ik helemaal geweldig vond is dat ze begonnen met het liedje “Proud to be an American” van Lee Greenwood. Het nummer waar ze ook altijd mee beginnen bij trekkertrek Louisville!! Daarna het volkslied en laat de rodeo maar beginnen!!
In de arena zaten ook een paar klassen studenten meiden van de universiteit TCU. En halverwege de avond mogen 6 van hun de arena in ze moesten alle 6 dansen op muziek, maar omdat ze “teveel” naar elkaar keken werden ze geblinddoekt.
Het gevolg was dat van de 6 meisjes er 1 over bleef en zij zelf dat niet wist. Dus zij ging helemaal los op de muziek en het publiek deed leuk mee!! Toen ze haar blinddoek af mocht doen dacht ze eerst dat ze nog maar net alleen stond en dus gewonnen had, maar toen kwam ze bij der vriendinnen… Wat hebben wij gelagen!!
Na deze rodeo was er nog een aparte ruimte aan de andere kant van Billy Bobs waar ze om 22.00 nog een half uur Bull Riding hadden, hier zijn we ook nog naar toe gegaan en bij 1 persoon liep het maar net goed af… Ook werd er nog 1 pet het publiek in gegooid, en deze werd gevangen door Manon!!
Omdat binnen foto’s maken niet echt mee valt hebben we een filmpje van deze avond gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=k6rdsa_20ns&feature=youtu.be Sorry voor de soms wat rommelige beelden van de studenten, we hebben zoooo gelachen!!

Zaterdag 20 oktober was het heeeel moeilijk wakker worden, we hadden maar 4 uurtjes geslapen… We zijn naar Gants gereden in New Mexico maar onderweg in the middle of nowhere kwamen we weer een rodeo tegen. Auto gestopt en even gekeken!! Buiten is ook echt wel gaaf!! Iedereen is daar ook in style gekleed en dat is juist zo leuk!!!

Zondag 21 oktober zijn we naar de Grand Canyon gereden.
We hebben onderhand een tijd verschil van 9 uur! Omdat het alweer donker begon te worden toen we aan kwamen (om 18.00 word het donker om 19.00 is het pikke donker!!) hebben we een hotel uitgezocht en wat gaan eten. We hadden echt een saggerijnige ober.
Ik vroeg wat, wat iets was van het menu en hij keek me dom aan en snapte niet dat ik het niet wist. Vervolgens dacht hij dat we Denen waren en begon hij over Deense voetballers en toen kwam de rekening en had hij zijn eigen fooi bedacht van $7,-!! Maar dit omschreef hij niet als fooi dus wij vroegen wat het was, hij zei wel eerlijk dat het de fooi was maar die gingen wij natuurlijk niet betalen!!
Dat ben je ook niet verplicht maar zo hopen ze dat je het wel betaal en eigenlijk niks door heb en miss nog wel meer geeft… Het gevolg was dat wij het geld op tafel neer legde (gepast), opstonden en weg liepen. Toen wij in de auto zaten en weg wouden rijden stond hij ons op te wachten!! Hij gebaarde niet dat we moesten stoppen maar keek ons wel strak aan.. Wij zijn dus door gereden, Doooooeeeeiii!!

Maandag 22 oktober Grand Canyon!! Toen we bij “de poort” aan kwamen moesten we eerst een kaartje kopen, deze zijn dan 7 dagen geldig en kan je een week lang de Grand Canyon bekijken!! Met papie, mamie en me zusjes hebben we dit gedaan met zon’s opgang maar dat vonden we vandaag wat vroeg dus wij zijn er even later naar toe gegaan!!
Maar wat weer een mooi uitzicht!!! Ik vond het wel jammer dat het punt waar we de vorige keer waren, daar mocht je niet meer komen maar we hebben wel hele mooie andere punten gezien!! We zijn ook naar de Dessert view gereden, we hebben de Grand Canyon zowat van alle hoeken bekeken!! WAAAUUWW!!!
Om een uur of 4 reden we het park weer uit en hebben we ons kaartje voor de helft verkocht aan 2 andere mensen. Hij was toch voor 7 dagen geldig en wij gingen weg. Zo hadden wij een goedkoper kaartje, en hun ook!!

We zijn nu in Los Angeles! We willen nog naar Santa Barbra langs de kust en de eindbestemming is Las Vegas (met Halloween!!)

• 23 Oktober 2012 - 13:52

Mama:

Yeetje wat weer een leuk verhaal, kortom geniet lekker nog de laatste weken
    ook wij hebben een gezellig menweekend gehad. later.....

• 23 Oktober 2012 - 14:56

Janenanneke:

Judith heerlijk dat je er zo van geniet, en de leuke verhalen. die je mail.
    Volgede keer als je weer zo,n vac doe, heb je nog een reisleider, begeleider nodig. (bij deze)
    Veel plezier van jan en anneke

• 23 Oktober 2012 - 15:39

Leo Weenink:

Judith en Manon, wat een pracht verhaal weer!
    Ik zit de verslagen met veel plezier te lezen met leuke foto's er bij ter illustratie.....
    Het filmpje heb je toch weer leuk in mekaar geknutseld!

Veel plezier nog en groetjes, Leo.

• 23 Oktober 2012 - 18:42

Ageeth:

Hey Judith,
    Als er van jou een verslag binnen komt ga ik er echt even voor zitten.
    ff snel doorlezen is er niet bij, je moet er echt even de tijd voor nemen.
    Wat weer een belevenissen zeg, ik kan het niet vaak genoeg zeggen.
    Leuke foto's en het filmpje daar heb je ook je best voor gedaan, erg leuk.
    Wij hebben de Grand Canyon ook live gezien, geweldig natuurschoon waar je nooit genoeg van krijgt.
    Ben benieuwd naar de laarzen van je vader haha.
    Veel plezier weer en tot het volgende verslag.

groetjes van ons allen.

• 24 Oktober 2012 - 05:10

Tineke En Wout:

Hoi jud en manon.
    Wat een uitgebreid verslag van jullie reis,
    Wij genieten erg van jullie belevenissen.
    En kijken uit naar het vervolg .
    Wout is een paar dagen uitgeteld want hij is aan zijn keel,
    Geopereerd, volgend verslag zal hij ook weer reageren liefs uit Enschede,
    En nog veel reis plezier tineke

• 24 Oktober 2012 - 13:02

Ingrid:

JAAAAAA!!!!!!!! LIKE LIKE LIKE :p

• 24 Oktober 2012 - 18:24

Wout Zwijnenberg:

Hallo Judith en Manon hier even een berichtje van mij net een paar uur uit het ziekenhuis ben aan mijn keel geopereerd.
    Het voeld als amandelen trekken maar met ijskoud water en water ijsjes kom je een heel eind
    nou jullie hebben weer heel wat beleeft en het is iedere keer weer leuk om te lezen.
    Als jullie nou in Las Vegas zijn doe dan even jullie best en win even een mijoentje voor mij maar pas op bij het gokken nou ik wacht op het volgende verslag.

Gr Wout.

• 29 Oktober 2012 - 21:35

Tineke & Piet:

Hoi Judith

We hebben weer genoten van je reisverslag.
    en de foto's.
    je hebt weer heel wat beleeft.
    geniet in Las Vegas en gok niet te veel.

Gr.uit Druten