Disney, Miami, Key West enz. enz. - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Judith Romar - WaarBenJij.nu Disney, Miami, Key West enz. enz. - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Disney, Miami, Key West enz. enz.

Blijf op de hoogte en volg Judith

15 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Key West

Zondag 7 oktober 9.00 En daar gingen we dan, onderweg naar Miami. Wij rijden relaxt over de snel weg zien we opeens (300m verderop) een oude rode pick-up op de snelweg rijden met een neger achterop hij zat op een soort kistje want zijn hoofd kwam boven de auto uit en keek strak voor zich uit, U snapt uiteraard wel dat deze auto op de meest rechter strook reed en wij 5 stroken verderop op de meest linker en dat wij dus niet durfde te kijken toen we er vol gas in onze Chef Malibu voorbij reden!!
Onderweg waren er soms stort buien en toen we bij ons hotel in Miami Beach (North) aan kwamen kon je zien dat het goed geregend had voordat wij er waren. Wij hebben onze spullen naar onze kamer gebracht en zijn gaan kijken voor een leuk restaurantje om wat te eten. (Manon eet elke dag het zelfde, BIEFSTUK. Tenzij we bij de pizzeria zitten dan eet ze soms pizza/pasta, dit is hooguit 1x per week) We gingen dus naar een Italiaan (omdat dat om de hoek was en het regende alweer).
De wat oudere man die ons bediende vertelde ons waar we het best konden gaan jetskiën. Ik had 2 folders uit het rek in het hotel gehaald en lied ze hem zien, hij verscheurde er meteen 1. Hij zei dat er vaak ongelukken bij hun gebeurde en dat wij dat niet moesten doen.
Hij vertelde 2 shopping malls waar we konden shoppen als we wilden en hij waarschuwde ons ook dat als we uit wilden gaan we wanneer we drinken haalden aan een bar we het daar moesten opdrinken en dan weer moesten gaan dansen want ze gooien er van alles in. (Hij zei nog net niet dat we onze handen als deksel op ons glas moesten houden als we dronken uit het rietje want het was echt super gevaarlijk) Maar meneer maakt u zich geen zorgen Manon is 18 en komt toch nergens in… Alleen als we geluk hebben!! Maar we zijn niet opzoek gegaan naar geluk, we zijn terug gegaan naar het hotel.

Maandag 8 oktober gingen we eerst op weg naar de jetski. Het was wel open maar het weer was weeeer niet zo lekker we besloten naar 1 van de 2 shoppingmalls te gaan.
Het was een klein winkelcentrum met voornamelijk turken winkeltjes. We hebben niet veel gekocht maar wel leuk rond gelopen. Hierna zijn we een rondje gaan rijden door Miami city, dan hebben we dat ook gezien! Miami is een leuke stad maar ook weer niet, 80% spreekt Spaans en ze kijken ons allemaal aan en na.
Na dat rondje gingen we weer terug naar ons hotel, maar toen reden we door een leuke shop straat, het waren meer outlets waar shirts met Miami Beach enz. te koop waren. Voor mij dus een kort broekje met Miami Beach op mijn kont :D helemaal happy!!
We hebben daar nog wat gegeten en hebben daarna weer een poging gedaan bij het hotel te komen, en deze is gelukt!

Dinsdag 9 oktober zijn we naar Key West gereden. Over de 7 miles bridge! We hebben s’ avonds bij ons hotel een rondje gelopen en na het eten zijn we naar de bios gegaan.
Manon moest heel nodig naar de wc en er waren 5 films, we moesten buiten eerst een kaartje kopen voordat we naar binnen mochten en we moesten dus een keuze maken uit 5 posters. Manon kon er niet naar kijken zo nodig moest ze dus aan mij de keuze. 2 posters met (Halloween) Disney, 2 met een geweer en 1 met 5 meiden. Juist de 5 meiden zijn het geworden. Pitch Perfect.
Nooit gedacht dat het zo’n leuke film zou zijn. Want de poster zag er echt fantastisch uit!! Eenmaal in ons hotel was het bok koud!!
Die mensen hier in Amerika zetten de airco’s in de hotels op standje vrieskist terwijl het buiten standje sauna is en het verschil voor ons Nederlanders dus te groot is. Wij wilden dus de airco uit en even de verwarming aan maar altijd als we dit doen stinkt het even, omdat die airco altijd gebruikt word en die verwarming kennelijk nooit. Maar wat er dus gebeurde was niet grappig!
Het brand alarm ging af!! Dit kon je 3 dorpen verderop ook wel horen dus wij schrokken ons dood!! Gelukkig duurde dit 2 lange minuten en stopte dat ding er weer mee. We hoorden geen brandweer komen dus kwam best af. Iig ging die verwarming dus niet meer aan!!
Vervolgens wilde de toilet ook niet door trekken… En als het je dan gelukt was liep hij bijna over met het schone water... Zucht…

Woensdag 10 oktober 10.00 uur ging het dan eindelijk gebeuren: de jetski tour!!
Dit was een 2 uur durende tour rond om het eiland! Manon en ik gingen samen op 1. Omdat het voor Manon de eerste keer was ging zij eerst. Ze was het er niet helemaal mee eens maar zodra we al op de zee waren hadden we al een speel kwartier en ik vond dat ze dan mooi kon oefenen.
Achteraf vond ze het reuze mee vallen met hoe moeilijk het was dus we hebben lekker gescheurd!! We zijn met de jetski langs de oefenbasis waar F16 en F18 over het land croste, we hebben gezien wat 1,5 maand geleden de orkaan Isaac heeft aangericht, en we zijn over het punt gescheurd waar de Atlantische oceaan en de Mexicaanse golf in elkaar overgaan!! De één is iets warmer dan de andere.
Precies toen de tour af was en wij aan ons FREE BEER zaten (7up) zaten begon het weer zo als vanouds te regenen… We zijn in de auto gestapt en toen de regen over was zijn we een strandje gaan zoeken. Hier hebben we 2 uur gelegen en toen zijn we naar Orlando gereden.

Donderdag 11 oktober uitslapen en maar weer zo als we gewent zijn: winkelen! Ik een paar nieuwe laarzen en Manon een rokje! We hadden eigenlijk gehoopt ergens goedkopere Disney kaartje te kunnen kopen maar dit viel tegen, nergens dus.
Maar dat betekende niet dat wij Vrijdag 12 oktober niet gewoon naar Disney gingen! Veel mensen hadden ons geadviseerd naar Epcot te gaan dus dat deden we.
De man bij de receptie gaf ons een adres waar we goedkoper een kaartje konden kopen dus daar gingen we eerst naar toe. Maar het Duitse meisje wat hier de kaartjes moest verkopen boorde Disney en met name Epcot helemaal de grond in!!
Ze vond dat wij voor Disney net zo goed naar Parijs konden gaan en ze dacht dat wij actie wouden maar ik zei dat als ik dat wou ik wel naar Six Flags of zo zou gaan en we nu naar Disney wouden duzzz!! Ze zei dat voornamelijk ouderen naar Epcot gingen dus ik zei dat mijn ouders hier ooit waren geweest en het juist wel leuk vonden. Ze gaf en zucht en zei: Ja dat is wat is zeg je ouders… Saai… Dus ik zei: Nou dat is al 20 jaar terug en toen waren ze ongeveer net zo oud als wij dus doe maar 2 kaartjes! Wat een Bimbo!!
En om 11.00 waren wij dan in Disney!! Geweldig en bij binnenkomst al meteen op de foto met Katrien!! Uiteraard waren ook Micky. Mini, Pluto, Gofie en Donald aanwezig.
Verder waren in dit par 15 landen uitgebeeld. Deze verkochten elk hun specialiteiten van eten en drinken. Duitsland, Polen, Canada, U.S.A, China, Japan, Griekeland, België enz. maar geen Nederland. Bij sommige landen was er ook wat te doen.
Zo stond je bij Canada en China in een ruimte waar rond om je (360°) een film over het land werd afgespeeld met de mooiste plekken van het land!! Super mooi!! Wij hebben ons dus wel vermaakt!!

Zaterdag 13 oktober zijn we naar Panama Beach gereden. Dit is nog steeds Florida maar we gaan al wel weer een uurtje terug in de tijd, het tijdverschil is nu 7 uur.
Een Noor die we s’ avonds na het eten tegenkwamen bij ons hotel vertelde ons dat het hier s’ avonds niet zo’n gezellige buurt was i.v.m. drugs en dat je dan beter binnen kon blijven. Geen probleem want Step Up was op tv dus wij vermaken ons wel!!

Zondag 14 oktober hadden we een boot tourtje geboekt.
Snorkelen en als de mogelijkheid er is met dolfijnen in het wild zwemmen. Na een klein uurtje varen kwamen we op het eerste snorkel punt. De zee was best bruin maar er lag zoveel op de zee bodem!! Het was niet diep en de ene na de andere zeester werd gevonden 2 super grote schelpen met inhoud (beesten) en zee egels. Awesome!!
Op deze boot zaten o.a. een gezin uit Tennessee en San Diego. En met de mensen uit San Diego konden we het al gauw vinden. Deze gaven ons ook nog tips rond L.A. en San Francisco. Na een stukje varen kwamen we bij de dolfijnen!
We hebben er heel wat gezien maar we konden niet met ze zwemmen. Er waren ook heel wat Jellyfishes dus zo erg vond ik dat niet… Op de terugreis deden ze op de boot een spelletje. Blazen op een schep en daarna hoelahoepen en blazen op een schelp tegelijk. Of course konden wij Dutchies dat!! San Diego ook maar voor sommige (mannen) was dit best moeilijk!!
Toen we weer terug waren in het hotel hebben we de was gedaan en boer zoekt vrouw gekeken! We zijn weer helemaal bij!

Overigens zijn ze in Amerika heel erg bezig met de verkiezingen! Belangrijke punten zijn: abortussen en homo’s dat is nog niet zo “gewoon/normaal” als bij ons

Ook hebben de opa en oma van Manon en mijn opa en oma ons een zakcentje voor een ijsje gegeven! Maar wist je dat ze bij de Mc Donalds en de Burger King echt overheerlijke grote soft ijsjes verkopen voor nog geen $1??? Wij passeren dus voor een SOFT IJSJE zeker 1x per dag de Mc drive of de BK drive!!

• 15 Oktober 2012 - 19:02

Wout Zwijnenberg:

Hallo Judith en Manon leuke belevenissen weer
    Jetskien lijkt mij gaaf zou het ook wel willen doen
    En het zwemmen met dolfijnen lijkt mij ook wel leuk maar wat zijn yellifishses
    moet je mij toch eens uit leggen.
    Nou ik kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Groeten Wout

• 15 Oktober 2012 - 20:00

Suzan:

yoooo, leuk verslag weer juud!
    shopaholic's!!!! niet normaal hoeveel jullie shoppen!!:D
    xxxx suzan (en kim want die zit toevallig even naast mij!:P)

• 15 Oktober 2012 - 21:27

)pa En Oma Romar:

Hey Judith en Manon,
    Wat weer een mooi verslag,ook hier regent het pijpestelen,het wordt nu echt herfst.
    Jullie dagen zijn goed bezet,of nemen jullie wel eens een rustdag?
    Fijn je stem gister weer hebben gehoord met je enthousiaste verhalen.Liefs,opa en Oma.

• 16 Oktober 2012 - 10:20

Ageeth:

Hey Judith, wat een geweldige avonturen zeg, dat is nog eens wat anders dan de Zandtemer kermis.
    Ik moest erg lachen om het verhaal van de airco en het brandalarm maar ik kan me heel goed voorstellen dat jullie je rot schokken van die herrie en het op dat moment een stressvolle situatie was, gelukkig liep het goed af.
    Geweldig dat je ons laat meegenieten van je belevenissen met je verslagen, daar gaat ook best wel wat tijd in zitten.
    Groetjes uit Schagen, Ageeth

• 16 Oktober 2012 - 22:02

Tineke Meeuwsen:

Hoi Judith
    Weer jou verslag gelezen,meid wat een belevenissen
    toch allemaal weer.
    En wat je toch allemaal doet
    jij durft ook echt alles.
    Piet zegt die Judith is een echte durfal
    en een avondtuurlijke meid.
    we hebben weer genoten van je verslag en de foto's

Liefs uit Druten. Piet & Tineke'.

• 17 Oktober 2012 - 20:43

Renate:

Jeeetje Juud... Leuk hoor om dit weer allemaal te lezen! Ben een beetje laat (SORRY)..
    Drukkig! ;)
    Vind het leuk om op de hoogte te blijven!
    Have fun lady´s!

Groetjes!!!