Los Angeles, Las Vegas $$$$$$$ - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Judith Romar - WaarBenJij.nu Los Angeles, Las Vegas $$$$$$$ - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Los Angeles, Las Vegas $$$$$$$

Blijf op de hoogte en volg Judith

01 November 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dinsdag 23 oktober zijn we aangekomen in Los Angeles. We hebben eerst een hotel opgezocht en daarna zijn we lopend naar het punt gegaan waar alle tourbussen vertrekken.
Ons hotel zat namelijk op een straat die de Hollywood boulevard kuiste en op de Hollywood Boulevard gebeurt het allemaal!! We hebben toen nog een tour gedaan door Down Town Los Angeles. Deze tour zou 2,5 uur duren maar het was zoooo druk op de weg, deze duurde wel 3,5… we zijn o.a langs klein Tokyo gegaan en China Town.
We konden alleen nergens uitstappen omdat we de laatste bus van de dag hadden…(op de Hollywood Boulevard is ook de Walk of fame!!)

Woensdag 24 oktober hebben we nog 2 andere tours gedaan door Hollywood, Beverlyhills, Westwood, Santa Monica enz. SUPER COOL!! We hebben uiteraard geen sterren gezien maar wel alle dure winkels waar ze shoppen, lunchen enz.
Aan het einde van de tours zijn wij ook nog even wezen winkelen, zo ben ik ook nog de winkel tegen gekomen waar Ingrid, Suzan en ik de vorige keer een broek kregen!! Deze keer kocht ik er geen, had papie’s creditcard niet bij me… (Al waren ze nu wel iets goekoper)
Wel ben ik geslaagd voor een Halloween outfit. De laatste week dat we hier zijn is het Halloween en is iedereen verkleed. Tevens kan ik hiermee te carnavallen in Nederland.
We moesten om 18.00 weer bij de auto zijn en we zijn toen naar Ventura gereden. Hier hebben we gegeten en een hotel gevonden.

Donderdag 25 oktober zijn we langs de kust naar Santa Barbra gereden. Hier schijnen alle sterren te wonen maar wij hebben er uiteraard weer 0 gezien… We hebben hier wel even een strand wandeling gemaakt.
Op de borden stond $3 voor 3 uur en $7,50 voor de hele dag. Dus wij dachten $1 voor 1 uur… (Je moet het geld in een kist gooien en dan door het nummertje waar op jou auto in het parkeervak staat, zodat als ze de doos openen er in jou vakje geld licht en jij heb betaald)
Toen we weer terug bij de auto waren wouden we wel even een ijsje op terras. Dus Manon ging alvast een plaatsje zoeken en ik zou even geld halen uit de auto… Ligt er opeens een papiertje onder mijn ruitenwisser!!! Juist een boete!!!
Gelukkig stond oom agent er nog en ik deed net of ik niet snapte wat het was. En hij had mijn $1 ook niet gevonden zij hij... Dus wij terug naar de doos, op nieuw openen en warempel!!!
Onze $1 zat vast tegen het plafond van zijn hokje en hij had er overheen gekeken. Hij zei me dat als ik hem nog $2 gaf hij de bon zou verscheuren omdat het minimum $3 was. Nou daar moest ik niet lang over na denken!! Ik gaf hem $2 en hij verscheurde de boete, Fieuwww!! Op terras zat er ong. 3 tafels verder op een vrouwtje van ong. 60 jaar een patatje te eten met een cola. Maar het zag ook wit van de meeuwen!!
Die alleen maar rondjes vliegen opzoek naar eten. Toen dit vrouwtje even opstond en weg liep (geen idee waarvoor) en ter hoogte van onze tafel was, zaten er 20 meeuwen haar patat op te eten!! Ik heb meeuwen nog nooit zo snel gezien!!
Maar goed wij hadden dus een ijsje en waren aan het bedenken wat wij nog wilden gaan doen. We wilden eigenlijk zaterdag avond (in ieder geval in het donker) aan komen in Las Vegas dus we hadden nog een dag over… We besloten naar Yosemite te gaan.
Ook hier was ik een keer met de fam. geweest maar weet nog dat mijn moeder het over hele bijzondere bomen had wat ze ons graag wou laten zien… maar dat hoe dichter bij we kwamen hoe meer sneeuw er lag en dat we om sneeuwkettingen moesten en we de bomen wel op ons buik konden schrijven.
We zijn toen naar de watervallen geweest maar deze waren nu droog en je kon wel naar de bomen!! Big Sequcia trees. Deze zijn HUDGE!!! En wel 2500/3000 jaar oud. Deze bomen zijn aan de binnenkant dood en konden tegen brand, althans ze konden tegen 1e graads brandwonden, daar gingen ze niet dood aan.
Zo konden ze bijv. al het afval en oud hout verbranden en deze bomen overleefden het dan. We hebben een tourtje in een treintje gedaan door dit park.
Overigens was hier al wel de eerste sneeuw gevallen en was dat best coool als je op je slippertjes loopt.
Hierna hebben we een begin gemaakt aan de weg naar Las Vegas!

Zaterdag 27 oktober zijn we naar Las Vegas gereden. We hadden de route zo aangepast dat we door de Death Vally reden en hebben daar ook een korte stop gemaakt. Even het zout op de grond proeven! Toen we dus eindelijk s’avonds in LV aan kwamen en bij het hotel waren, Stratosphere, Hadden ze alleen maar hele duren kamers (normaal is LV super goedkoop maar i.v.m. Halloween werd het even anders) In hotel Stratosphere hebben wij de vorige keer ook gezeten dat was gewoon goed, daarbij is het super om vanaf deze toren s’avonds het uitzicht over de stad te zien!!
En moet je natuurlijk ook een keer in de attracties geweest zijn!!
Maar nergens is hier free wi-fi… Gelukkig wist ik een oud collega die hier ook was en hebben we haar gebeld en zijn we naar haar, Josanne toe gegaan. We konden de eerste nacht wel bij haar op de kamer slapen. We zijn naar het casino gegaan bij haar hotel, nix gewonnen, nix verloren!! En wist je dat als je speelt/gokt je gratis alcohol krijgt??!! Lekker!!

Zondag 28 oktober zijn we naar Stratosphere terug gegaan. Op internet was deze goedkoop te boeken dus hebben we zo de reservering gemaakt. Daarna hebben we Josanne op gehaald en zijn we naar Down Town Las Vegas, Freemont straat gegaan.
Voor iedereen die in Las Vegas komt: Echt een aanrader!!! Deze staat mag je niet missen!!! Oja het werkt trouwens zo, Manon en ik worden de hele vakantie al als zusjes/tweeling aa gezien dus Manon heeft mijn rijbewijs als id en ik mijn paspoort.
Ik heb op beide een verschillende foto dus appeltje eitje!! Wel gaat Manon eerst en ik 5 a 10 min later want we hebben wel de zelfde naam gen geboorte datum.

Maandag 29 oktober moesten we de auto inleveren! We hebben met onze Chevy 7.666 mile omgerekend 12.266 km gereden in 6 weken tijd!! Gelukkig geen mankementen en van de laatste 4 dagen hoefden we het geld dat we per dag moesten betalen omdat we nog geen 25 jaar zijn niet te betalen!! Aardig hoor.
Zijn vervolgens met de taxi naar het einde van de strip gegaan en zo naar ons hotel gelopen (begin van de strip). Onderweg werden we aangesproken voor kaartjes in XS waar Dj Quintino en Afrojack optraden. Dit zijn 2 Nederlandse DJ’s dus erg leuk dachten wij. Wij hadden 2 kaartjes gekocht en het 3e kaartje kregen we gratis (voor Josanne)
Maar toen wij s’avonds met onze strategie binnen wouden komen stond een pot Manon op te wachten en Manon kon mijn rijbewijs inleveren en de volgende dag kon ik die wel weer op komen halen.
Josanne kwam wel binnen maar zij liep even met Manon terug naar mij. En wat nu?? Manon stond er op dat ik ging omdat we de kaartjes al betaald hadden ik niet alleen was en zij toch ging slapen… Maar ik dacht er even anders over want we zijn samen op vakantie en samen uit samen thuis.
Maar Manon vond dat deze keer echt even anders en na 15 min discussiëren ben ik met Josanne gebleven. Ik voelde me in het begin wel even lullig maar heb uiteindelijk een super avond gehad!!
Heb even met Dj Quintino gesproken (Echt mazzel) en mocht uiteindelijk met een ander paar Nederlanders met Dj Afrojack op de foto!!

Dinsdag 30 oktober was een kalm aan dag. Manon was ook niet vroeg gaan slapen dus in de ochtend waren we niet echt vooruit te branden… In de middag hebben we ons vermaakt in het hotel, we zijn boven op de toren geweest en hebben heerlijk gegeten bij de Italiaan!!
Om 19.00 hoppa in de taxi richting Chippendales!! Om 20.00 werden we 1,5 uur lang vermaakt door 8 goddelijke chippendales!! Alleen wat gebeurde er nou, Manon der broek zat al wat strakkig toen ze hem in de middag aan trok, tjha Amerikaanse kilootjes??
Maar laat nou de knoop los schieten als we dan eindelijk bij ons tafeltje zitten voor de chippendale show!!! En tjha juist met zo’n probleem vraagt een goddelijk ventje jou op het podium!! Manon moest helaas deze jongen teleur stellen…

Woensdag 31 oktober Halloween. Voor ons helaas geen party want anders moet ik misschien wel mijn rijbewijs hier achter laten (Ik heb hem overigens weer!!) Vandaag dus weer een dagje hotel, ze hebben een zwembad op de 8e verdieping met een mega terras dus daar hebben we eerst even in de zon gelegen, daarna weer naar de top en ben ik in alle attracties geweest (Manon maakte foto’s want die houd er niet zo van) Daarna nog even gegokt en maar liefst $40 gewonnen, net geen hele vakantie…
We hebben uiteraard onze koffer ingepakt en konden hem dicht doen zonder er op te zitten!!

donderdag 1 november Manon is vertrokken en ik moet nog een uurtje wachten. Gratis wi-fi op het vliegveld dus plaats ik het laatste verslag!

Bedankt weer voor het volgen van onze super reis en we zien jullie weer in Nederland!!

• 01 November 2012 - 17:49

Wout Zwijnenberg:

Nou Manon en Judith dit was het dan, al die tijd met jullie reisverslag meegereisd en nu is het weer voor bij .Het was leuk om al die verslagen te lezen hebben jullie nog wat van die orkaan gemerkt hopenlijk niet.
    Judith de waterijsjes smaken wel goed en het gaat de goede kant op met mijn keel
    ik kan al weer redelijk vast voedsel eten.
    Nou we horen wel als je weer thuis bent groeten Wout.

• 01 November 2012 - 18:12

Tineke:

hoi jud.
    leuk dat je nog even een laatste verslag schrijft, we hadden het er net over gehad, dat we niets meer hadden gehoord deze week, ik heb met bewondering je uitgebreide verslag gelezen afrojack, maar ook de chippendales,cool hoor.we zullen vast nog heel veel foto,s te zien krijgen en heel veel verhalen horen ,maar daar hebben we weer een hele lange zomer voor,een hele fijne thuiskomst.
    veel liefs uit enschede

• 01 November 2012 - 18:23

Ageeth:

Hey Judith,

Goede reis en tot zondag,

groetjes uit Schagen.

• 01 November 2012 - 18:56

Fam Kols:

leuke verslagen !!

• 01 November 2012 - 23:33

Marjan:

Heeeeej Judith, wat een geweldige reis heb je weer gemaakt! Wil graag de foto's zien!! Goeie reis en tot snel.....

• 06 November 2012 - 21:49

Tineke:

He Judith

Heb net je laatste verslag gelezen
    wat heb je weer veel gedaan en gezien.
    en wat een kilometers heb je gereden.
    inmiddels zal je al wel weer thuis zijn.
    en dat is ook weer fijn toch ?
    Lieve Groetjes uit Druten
    Piet & Tineke.