Disney cruise naar de Bahama’s!! - Reisverslag uit Bahama Islands, Bahama's van Judith Romar - WaarBenJij.nu Disney cruise naar de Bahama’s!! - Reisverslag uit Bahama Islands, Bahama's van Judith Romar - WaarBenJij.nu

Disney cruise naar de Bahama’s!!

Blijf op de hoogte en volg Judith

07 Oktober 2012 | Bahama's, Bahama Islands

Dinsdag 2-10 wouden we gaan jet skiën maar helaas. De toko was gesloten want het seizoen was over. Ze waren alleen nog maar in de weekenden geopend.
Eigenlijk was dit niet heel erg want aan de lucht kon je al een beetje zien dat het niet de hele dag zon zou zijn. Dus zijn we in de auto gestapt en naar West Palm Beach gereden. Aan het begin van de rit kwam er op de snelweg een zwarte oude Honda met 4 zwarte poppetjes met witte tanden en een roze tong naast ons rijden.
Ze gingen ons niet in halen want wij bevielen hun uiteraard wel… Hun raam ging open maar ie van ons beef dicht, echter alleen de radio ging hard aan en de zonnebril ging op. Precies op dat moment kwam het toepasselijke nummer Bad boy’s, Bad boy’s whatcha gonna do??! http://www.youtube.com/watch?v=pdkK4kYM8ZE op de radio. Ik weet zeker dat hun dit liedje konden horen want daarna zat er ook een piep in onze oren ;) zo’n 100 mile verderop begon het onwijs hard te regenen!! Met 45 mile per uur (i.p.v. 70) reed iedereen met zijn alarmlichten aan over de snel weg. Gelukkig duurde dit een kwartiertje en kwamen we daarna weer bij wat beter weer uit! Bij het hotel in West Palm Beach zat ook een zwembad.
Omdat de lucht er opnieuw niet zo uitnodigend uit zag zijn we lekker een uurtje gaan zwemmen.
Daarna hebben we wat gegeten in een wafel restaurant. Dus als toetje een heerlijke wafel. Tijdens het eten bespraken we wat we de volgende dag wouden gaan doen en we dachten aan de Everglades.
Manon dacht namelijk dat krokodillen het zelfde “profiel” hadden als een wafel!! (klopt enigszins maar de opmerking was in style)

Woensdag 3-10 op naar de Everglades!! Maar voor dat wij wakker werden van onze wekker werden wij om 5 uur scherp gewekt door onze stom dronken buurvrouw!!
Ze klopte een aantal keer vet hard op het raam en de deur dus wij dachten dat het iemand van het hotel was, maar toen Manon de deur open deed stond daar de buurman met zijn stom dronken vriendinnetje…. Het is 5 uur, ben je helemaal gek geworden??!!! Zei Manon… En bedankt…
Wij nog 2 uur geslapen en toen zijn we ons klaar gaan maken voor de krokodillen!! We moesten een kaartje kopen voor het propeller bootje wat door het moeras heen vaart.
Toen we buiten kwamen zeiden we tegen elkaar dat we geen zonnebrand bij ons hadden en dat ik wel even naar de auto ging tot dat er een Nederlander zij, O wij ook niet, mijn vriendin is het binnen aan het halen jullie mogen ook wel?! O fijn graag!!
Eenmaal op het bootje waren we al vrij gauw bij de krokodillen, en 1 zwom er zo dicht bij, deze kon ik wel aaien aangezien hij er helemaal niet hongerig uit zag (dit mocht natuurlijk niet :( ).
Na deze tour mochten we het park(je) in.
Hier konden we een baby krokodil vast houden. Ik kon me nog herinneren van de vakantie met pa en ma toen ik nog klein was dat deze krokodil net zo goot was als mijn onder arm dus dat je daar geen held voor hoefde te zijn, alleen als je 10 jaar was!
Maar toen kwam de Krokodillen koning met een puber van ong. een meter lang! Wauw, Cooliejoeliee!! Deze hebben Manon en ik dus allebei alleen vast mogen houden!!
Toen we wegreden van het terrein reed ik op de brug bijna over en babyschilpadjes heen.
Ik zag hem net op tijd en Manon ging zijn leven even redden, eerst stampte ze wat achter de babyschildpad maar hier door kwam er niet meer gang in het babyschilpadje dus toen is hij vriendelijk opgepakt en in de berm gezet.
Hierna zijn we naar Cacao Beach gereden, morgen vertrekt hier 3 mile vandaan ons cruise schip naar de Bahama’s!!

Donderdag 4-10 DISNEY DREAM ON TOUR!!!
Maar eerst hebben we die morgen van 9.30 tot 10.30 bij het zwembad van het hotel gelegen!
We hadden dachten we het goede adres op de tom tom ingevoerd maar deze bracht ons naar de haven terminals.
Een politie man zag ons zoekend kijken en opende zijn raampje: Mevrouw ik zie deze blik dagelijks waar bent U naar opzoek?! De haven van Disney Dream oom agent. De politie man heeft ons vervolgens tot de parkeerplaats aan toe gebracht! Super lief!! Auto geparkeerd, koffer gepakt en op naar de douane.
Ik kwam daar snel doorheen omdat ik alleen een kleine trolley met rommel mee had, maar Manon nam haar XXL koffer en tas mee (liet dus niks in de auto) en die moesten dus 2x door dat röntgen apparaat heen, gelukkig niks bijzonders en konden we zo door (je moest je koffers eigenlijk ergens afgeven en dan werden ze bij je kamer bezorgt maar wij vonden dat we dat kleine pis eindje ze ook wel zelf konden mee rollen).
Kammer 2000 op vloer 2 (van de 13) SUPER LUXE EN MOOI!!! LOOKS LIKE A DISNEY DREAM!!
Nog geen 10 minuten later lagen we boven op de boot in de zon in het zwembad!! Ze hebben een 18+ gedeelte waar o.a. een bad is met 10cm cool water! Heerlijk om in te zitten in de zon!!
Ook is er een zuisbuis boven op het schip en een glijbaan waar je met een band in moet!! Cool dus!!
Om 17.45 hadden we avond eten, wij dachten een tafel voor 2 maar helaas, tafel voor 6. 3 verschillende koppels. 2 obers en een vrouwtje bedienden ons. Aangezien wij aan het uiteinde zaten stonden de obers steeds bij ons… Maar 1 van de 2 obers deed aan het einde van de avond een goochel truc!
Na het eten was er een Disney voorstelling! Super leuk je voelt je weer net kind!! De presentator begon! Hallo iedereen we zijn op vakantie want we hoeven niet naar school, te werken, te poetsen enz. daarna begon de voorstelling “The Golden Micky” Alle sprookjes komen er in voor ook de wat nieuwere. Pinokio, kleine zee meermin, belle en het beest, 101 Dalmatiërs, Tarzan, Sneeuwwitje, Peter pan, Toy story, Goofie Micky en Mini mouse enz. enz. echt alles!!
Hierna gingen we naar de 18+ club. Eerst was er een soort tv programma quiz.
Daarna een dans show en daarna mocht je zelf de dansvloer op. Om 1 uur vonden wij het mooi geweest aangezien er weinig jeugd was en gingen wij te bed.

De volgende ochtend eerst ontbijten. Daarna klaar maken en de boot verlaten. We zijn aangemeerd bij het eiland Nassau.
We hadden een city toertje geboekt om 12.45 maar we hadden nog 2,5 uur daarvoor dus gingen we het haven dorpje maar eens even verkennen. Manon heeft 2 jurkjes gekocht en een paar oorbellen en ik 1 jurkje en een strand tas!
Toen weer terug naar de boot om t verzamelen voor de tour. Met een busje gingen we langs een paar tuinen en maakte we een stop van een uur bij een dierentuin. Deze dierentuin was niet heel erg bijzonder maar er was een flamingo show.
Ik had al bedacht dat dit niet veel kon zijn maar dit was ook echt zo. De flamingo’s kwamen de ring in en in het midden stond een beeld. Een man schreeuwde en klapte wat en de flamingo’s renden in het rond en de man er achter aan.
Daarna mochten kinderen er bij in voor de foto. Wij zijn uiteindelijk met een papegaai op de foto gegaan!! Hierna hebben we nog een stop gemaakt bij een fort waar je ook een mooi uitkijk punt had.
Om 16.00 waren we weer terug in de haven en zijn we weer op de boot gegaan. Nog even bij het zwembad en daar na eten!
We zaten vandaag in een andere zaal. Dit is elke dag zodat we een andere zaal zien maar ook en ander menu hebben. De obers en serveersters verhuizen ook mee. Maar hier was het wel erg grappig. We hadden in onze kamer al zakdoeken voor om je hoofd gekregen van het thema was Pirates of the Caraïben.
Dus de hele eetzaal had zo’n zakdoek om (onze tafel niet) en na het hoofdgerecht kregen we een soort gym-spelletje. Ken je het spelletje Comando pinkelen, hol, bol, plat enz.?? Dat was dit ook maar dan moesten we staan en met ons servet in de ronde zwieren, zwem bewegingen maken zwaaien enz. onwijs grappig!! Je bent weer even kind…
Na het eten is Manon even een power tuk gaan doen en ben ik nog naar de Disney voorstelling geweest. Deze ging over de slechteriken. Erg leuk!!

Zaterdag 6-10 Meerde we aan in Castaway Cay!! Dit was een privé eiland. Er wonen een paar mensen en wij zijn hun werk. Wij waren vandaag het enige cruise schip op het eiland (was ook geen haven plaats voor een 2e.
In Nassau waren 5 cruise schepen en er was plaats voor 7)
We hadden gehoord dat je hier ook met de jet skie kon rond scheuren dus daar hadden wij ons een beetje op verheugd… Maar helaas het was zo duur dat wij maar onder een parasolletje zijn geploft en lekker gaan zonnen.
Ook hebben we nog 2 uur op het water gedobberd op een matje met als gevolg dat ik her en der wat rood ben en Manon nog rooier dan op Daytona beach.
Om 16.00 moesten we weer boarden en wij zijn eerst gaan douchen en hebben een dikke laag after-sun op onze huid gesmeerd. Daarna hebben we weer heeeerlijk gegeten en zijn we wee terug naar ons kamer gegaan want het ontbijt is alweer om 6.45!!

Zondag 7-10 ging de wekker dus heel vroeg… We zitten weer in de auto onderweg naar Miami!

• 07 Oktober 2012 - 17:36

Louise:

Hee, ik volg je ook weer hoor ! :)
    Leuke foto's!! xx

• 07 Oktober 2012 - 19:00

Suzan:

yooo judith! vet leuk verslag weer! en leuke foto's, heb je er ook nog 1tje van de glijbaan op de cruise??:P spreek je! X

• 07 Oktober 2012 - 19:03

Tineke :

Hoi jud en manon als ik jullie verslag lees en de mooie foto,s bekijk wordt ik wel een beetje jaloers .ik heb erg genoten van weer zo,n mooi reisverslag net of je er bij bent, geniet en ik kijk weer uit naar jullie verdere belevenissen liefs tineke

• 07 Oktober 2012 - 19:03

Tineke :

• 07 Oktober 2012 - 19:38

Buuf:

he buuf en manon, dit zijn leuke verhalen om te lezen terwijl het hier regent, foto's van 2 beachbabes die onwijs genieten........doen jullie goed!wat een boot en wat een tv screen!!!!! geniet meiden tot het volgende verslag.gr de buurtjes

• 07 Oktober 2012 - 22:54

Ageeth:

Hey Judith, wat weer een leuk verslag zeg, we zijn weer helemaal op de hoogte.
    Wat een mega boot zeg, geweldig om mee te maken lijkt mij, genieten!
    Heb jij het haar van Manon ingevlochten? Ik denk t.
    Nog heel veel plezier, groetjes van ons allen.

• 07 Oktober 2012 - 22:54

Ageeth:

Hey Judith, wat weer een leuk verslag zeg, we zijn weer helemaal op de hoogte.
    Wat een mega boot zeg, geweldig om mee te maken lijkt mij, genieten!
    Heb jij het haar van Manon ingevlochten? Ik denk t.
    Nog heel veel plezier, groetjes van ons allen.

• 07 Oktober 2012 - 22:55

Sorry hoor, 2x mijn bericht maar de pc reageert een beetje traagggg

• 08 Oktober 2012 - 13:20

Marjan:

Heej meiden, wat een stoer reisverslag! Een giga boot en weer een stempel erbij!! Groetjes van klm

• 08 Oktober 2012 - 17:46

Claudia:

Hoi Juud,

super lekker genieten, en veel eten!
    we hebben je weer gezien in Melk en Honing.
    je sta als laatste qua punten...

groet Claudia

• 08 Oktober 2012 - 21:33

Aad En Tineke De Roos:

Hoi Judith,

Ook wij lezen je reisverslag. Ongelooflijk mooi, spannend ...........gewoon om nooit meer te vergeten !!!

Meiden............geniet ze met volle teugen en hopen juliie (tzt) weer gezond weer terug te zien !!!

groetjes
    Aad en Tineke

• 09 Oktober 2012 - 09:30

Andries:

Ha Judith!

Leuk om wat foto's te zien en je reisverslagen te lezen! Veel plezier nog!

Groetjes,

Andries en de rest van team Melk en Honing

• 09 Oktober 2012 - 09:30

Andries:

Ha Judith!

Leuk om wat foto's te zien en je reisverslagen te lezen! Veel plezier nog!

Groetjes,

Andries en de rest van team Melk en Honing

• 10 Oktober 2012 - 22:58

Tineke & Piet:

Hoi Judith

Sorry dat ik nu pas reageer
    door omstandigheden kwam ik er nie toe.
    wat een belevenis weer om jaloers op te worden.
    en wat een mooie foto's
    Jij blijft maar aan het rondtrekken
    geniet maar weer.
    Je moeder heeft ook de foto's van de disco doorgestuurd
    die waren ook erg mooi
    wij vonden het een gezellige avond
    en Jeroen ook.
    Wij volgen jou ook in Melk & Honing.
    Judith we blijven je weer volgen.
    Gr.uit Druten.